مرداب دیوک مازندران، نفس کشیدن در خنکای طبیعت!

تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
مرداب دیوک مازندران، نفس کشیدن در خنکای طبیعت!

مازندران برای شیفتگان طبیعت، جاذبه‌های طبیعی ناشناخته‌ی زیادی دارد! مرداب‌ها و جنگل‌هایی که آغوششان برای هر مسافری باز است و سرسبزی و طراواتشان برای چند ساعت هوش را از سر ما می‌برد! امروز می‌خواهیم به دل دیوک، ترسناک‌ترین و رازآلودترین مرداب مازندران سفر کنیم. مرداب دیوک مازندران میزبان آن دسته از گردشگرانی است که عاشق سفرهای اسرارآمیز و هیجان‌انگیز هستند. اگر شما هم جزو این دسته از گردشگران هستید، این بلاگ را بخوانید و با یکی از رویایی‌ترین جاذبه‌های مازندران آشنا شوید!

معرفی مرداب دیوک مازندران

معرفی مرداب دیوک مازندران

معرفی مرداب دیوک مازندران

وقتی که درباره مناطق دیدنی می‌پرسید، پیشنهاد همه کلاردشتی‌ها به شما دیدن مرداب دیوک خواهد بود. در بین درختان و جنگل‌های کلاردشت در انتهای مسیری که از دل درختان انبوه می‌گذرد، زمزمه‌های جنگل و صدای پرندگان مرداب دیوک مازندران به گوشتان می‌رسد. به این مرداب، «داریوک» یا «داروک» نیز گفته می‌شود و از شهر تهران ۱۹۸ کیلومتر فاصله دارد.

مرداب دیوک مازندران کجاست؟

برای رسیدن به این مرداب زیبا باید خود را به شهر کلاردشت برسانید. می‌توانید از مسیر جاده چالوس به این سمت حرکت کنید و بعد از رسیدن به مرزن‌آباد به سمت کلاردشت بروید. در فاصله ۵ کیلومتری از اول جاده عباس‌آباد به یک سه‌راهی خواهید رسید. از خروجی روستای پیشنبور این سه‌راهی خارج شوید و در جاده پیمبور به مسیرتان ادامه دهید.

اگر ماشین شما مناسب آفرود است، می‌توانید تا نزدیک این دریاچه بروید. اما اگر ماشین سواری معمولی دارید، مجبور به جنگل‌نوردی و پیاده‌روی خواهید بود که حدود یک الی دو ساعت طول خواهد کشید. اما همین پیاده‌روی و کشف مرداب یکی از بخش‌های جذاب این سفر خواهد بود. می‌توانید چند کیلومتر مانده به مرداب ماشین خود را در ایستگاه گاز قرار بدهید.

مازندران باشکوه؛ کاوش در جنگل‌های مازندران

بهترین زمان برای سفر به مرداب دیوک مازندران

مرداب دیوک مازندران مصداق بارز طبیعت چهارفصل است. سرسبزی و گل و گیاه در بهار، هوای آفتابی و غیرمستقیم تابستان، درختان زرد و زمین پر از برگ ریخته‌ شده در پاییز و مرداب سراسر پوشیده‌ شده از برف در زمستان تصاویری بی‌نظیر و به یادماندنی به وجود می‌آورند. هر فصل این مرداب برای دسته‌ای از مسافران جاذبه و گیرایی دارد.

همیشه قبل از سفر شرایط آب‌و‌هوایی مازندران را بسنجید. بارندگی و برف در فصول سرد سال ممکن است کمی سفر را طاقت‌فرسا کند. اما قطعا ارزشش را خواهد داشت! اگر می‌خواهید سفری با جاده‌های خلوت و شلوغی کمتر تجربه کنید، بهترین زمان برای سفرتان فصل‌های پاییز و زمستان خواهد بود. هرچند که از سرسبزی‌های این مکان نمی‌توان غافل شد. اما پاییز هم حال‌وهوای ویژه‌ای برایتان به ارمغان خواهد آورد.

جنگل لفور مازندران؛ طبیعت هزار ساله ایران!

تفریحات اطراف مرداب دیوک مازندران

علاوه بر تفریحات درون خود مرداب مثل قدم زدن و عکاسی از درختان جنگل، کمپ زدن و اقامت در شب، آتش درست کردن و حتی برف‌بازی درصورت سفر در زمستان، مکان‌های دیدنی بسیاری نیز در اطراف این مرداب وجود دارد که می‌تواند شما را سرگرم کند.

قدم‌زنی و عکاسی

اگر به ماجراجویی و جنگل‌نوردی علاقه دارید کفش‌های مناسبی همراه خود ببرید و در این جنگل زببا به گشت‌و‌گذار بپردازید. بوی پونه، گل پامچال و بنفشه وحشی در هوا پخش خواهد شد. جای‌جای این مرداب یک قاب عکاسی است. حتی هر نقطه آن می‌تواند یک سکانس فیلم ترسناک باشد. به هر راهی که می‌توانید، عکس، فیلم یا نقاشی این لحظات را ثبت کنید چراکه دیگر تکرار نخواهند شد.

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

ولشت یکی از زیباترین دریاچه‌های کلاردشت محسوب می‌شود. این دریاچه خانه آبزیان مختلفی است که به‌دلیل وجود آب شیرین در آن زندگی می‌کنند. این دریاچه امکانات توریستی و تفریحی بسیاری مثل رستوران، کافی‌شاپ، سوییت‌های اقامتی و اسکله دارد که می‌تواند اوقات خوبی را در کلاردشت برای شما فراهم کند.

علم‌کوه

علم‌کوه

علم‌کوه

علم‌کوه با ارتفاع ۴۸۵۰ متر دومین کوه بلند ایران به‌شمار می‌آید. کوهنوردان زیادی برای فتح این قله به کلاردشت سفر می‌کنند. می‌توانید در سفر خود به مرداب دیوک مازندران یک روز را به کوهنوردی این قله اختصاص دهید.

آبشار هریجان

آبشار هریجان

آبشار هریجان

در روستای هریجان که در اطراف کلاردشت قرار دارد، می‌توانید خود را به آبشار هریجان برسانید. مسیرهای سرسبزی که به آبشار می‌رسند بسیار آرامش‌بخش هستند و تماشای این حجم از زیبایی، سفر شما را رویایی‌نر می‌کند.

روستای ییلاقی مازیچال

مازیچال

مازیچال

روستای ییلاقی تماشایی کلاردشت توسط کوه عظیمی از ابرهای سفیدرنگ محاصره شده است. این منطقه سوییت‌های اقامتی ندارد. اما اگر در تابستان به آن‌جا سفر کنید حتما به فکر کمپ باشید تا لحظات به یاد ماندنی برای خودتان بیافرینید و شب را در طبیعت بکر و هوای پاکش بگذارنید.

وسایل و شرایط گردشگری در مرداب دیوک مازندران

با هر هدفی که به مرداب دیوک می‌روید، بد نیست تجهیزاتی را همراه خود داشته باشید. اگر قصد کمپ زدن در این منطقه را دارید حتما با خود چادر، کیسه خواب و تجهیزات دیگر کمپینگ را ببرید. همچنین انتخاب کفش راحت را به‌عنوان یکی مهم‌ترین تجهیزات این سفر به یاد بسپارید. زیرا جنگل‌نوردی و پیاده‌روی زیادی در پیش خواهید داشت.

به‌طور کلی سبک‌تر از همیشه سفر کنید یا وسایل خود را در اقامتگاهتان نگه دارید. فقط لباس اضافه و گرم، خوراکی، آب معدنی به همراه داشته باشید.

سد سلیمان تنگه مازندران

اقامت نزدیک مرداب دیوک مازندران

مرداب دیوک مازندران

مرداب دیوک مازندران

اگر قصد یک سفر هیجان‌انگیز را دارید و در تابستان به مرداب دیوک مازندران سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌شود برای اقامت در این منطقه  کمپ کردن را تجربه کنید. اما اگر می‌خواهید سفری یک‌روزه به مرداب انجام دهید و به مناطق دیگر کلاردشت هم سری بزنید، می‌توانید در روستای پیمبور و در اقامتگاه‌های سنتی بمانید. هزینه این اتاق‌ها نسبت به اقامتگاه‌های گردشگری خود کلاردشت ارزان‌تر خواهد بود. با این حال اقامتگاه‌های کلاردشت هم  گزینه خوبی برای اقامت‌تان خواهند بود. با کمی گشت‌ و گذار در اینترنت می‌توانید اقامتگاهی با هزینه مناسب پیدا کنید. در زمان سفر به مرداب دیوک می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با قیمت مناسب از اسنپ تریپ رزرو کنید.

سفر به مرداب دیوک مازندران، تماشای منظره‌ای کم نظیر و سینمایی!

سفر به استان‌های شمالی کشور به‌ خصوص کلاردشت مازندران می‌تواند تجربه طبیعت‌گردی خارق‌العاده‌ای باشد که یکی از آن‌ها سر زدن و وقت‌گذرانی در مرداب دیوک مازندران است. جای‌جای این مرداب یک سکانس سینمایی زیبا به‌شمار می‌آید و می‌تواند تجربه بسیار لذت‌بخش و جدیدی برای شما باشد.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

چرا باید به مازیچال سفر کنیم؟

چرا باید به مازیچال سفر کنیم؟

13 مرداد 1397
جاهای دیدنی کلاردشت

جاهای دیدنی کلاردشت، بهشتی دور از دریا

17 مرداد 1396

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد