معروف‌ترین جاهای دیدنی گرگان (۱)

تاریخ انتشار : 19 تیر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۷ آذر ۱۴۰۰
معروف ترین جاهای دیدنی گرگان

گرگان با جنگل‌های بکر و دست نخورده‌اش، هوای مطبوعش و مه‌ای که بلندی‌هایش را پوشانده، هر سال مسافران زیادی را راهی گرگان می‌کند. گرگان که هم به تهران، مشهد و زاهدان پرواز مستقیم دارد، جاهای دیدنی زیادی دارد، از جنگل نهارخوران که معروف ترین دیدنی گرگان است تا آبشارها و جنگل‌هایی در دل کوه‌ها که بکر مانده. ما در این نوشته و نوشته بعدی جاهای دیدنی گرگان را که حتما باید بروید نوشته‌ایم. با اسنپ تریپ همراه باشید:

ناهارخوران

جنگل ناهارخوران

معروف ترین جاذبه گردشگری گرگان، جنگل ناهارخوران است. جنگل ناهارخوران با شهر گرگان ۴ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل معروفیت زیادش، امکانات تفریحی، گردشگری و طبیعش در همه فصل‌های سال هواداران زیادی دارد. بیشتر غذاخوری‌های معروف گرگان هم در جاده ناهارخوران واقع شده‌اند و برای صرف غذا هم می‌توان به این منطقه خوش آب‌وهوا رفت. مسیر جاده ناهارخوران به سمت جنوب پس از حدود ۷ کیلومتر به روستای زیبا و دیدنی زیارت می‌رسد.

النگدره

جنگل النگدره

اگر به ناهارخوران می‌روید می‌توانید با یک تیر دونشان بزنید و به دیدن النگ دره هم بروید. النگ دره در مسیر ناهارخوران واقع شده. در روزهایی که هوای گرم طاقت را از آدم می‌گیرد، النگدره ۱۰ درجه خنک‌تر از جاهای دیگر است. رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال آن امتداد دارد و از بینش می‌گذرد. در مجاورت این رودخانه سه چشمه هم قرار دارد. در النگدره به واسطه امکانات پیکنیک و رفاهی و پارک بازی کودکان به کسی بد نمی‌گذرد.

دریاچه توشن

دریاچه توشن

از گرگان که ۵ کیلومتر به سمت جنوب بروید، به روستای توشن و دریاچه این روستا که هم‌نامش است می‌رسید. توشن به معنی کم شدن آب است و اهالی به آن آبندان هم می‌گویند.

در قسمت جنوبی روستای توشن جایی به اسم آب بندان است که جنگلی سرسبز با درختان تنومند در سه طرفش قرار گرفته. آب و هوای خوب اطراف دریاچه، امکان ماهیگیری و قدم زدن اطراف آن، دریاچه توشن را به جایی بسیار خواستنی تبدیل کرده. توشن در نزدیکی النگدره است.

روستای زیارت

روستای زیارت

جاذبه های گردشگری گرگان یکی دو تا نیست و اگر دلتان بخواهد گرگان را حسابی بگردید و بهتان خوش بگذرد باید برایش وقت هم بگذارید.
یکی از قشنگ‌ترین جاهای دیدنی گرگان که بعد از ناهارخوران می‌توانید بروید روستای زیارت است. چرا اسمش زیارت است؟ به خاطر وجود زیارتگاهی که آن را متعلق به بوداییان می‌دانند. شمال روستای زیارت جنگل ناهارخوران است و جنوبش آبشار زیارت و جنگل هایی با درختان سر به فلک کشیده.
به دلیل خوش آب و هوا بودن زیارت و وجود چشمه آب گرم روستا که خاصیت درمانی دارد، یکی از پر مسافرترین روستاهای شمال نام گرفته، اگرچه این استقبال زیاد به ضرر زیارت تمام شده و در چند سال گذشته شاهد رفتن موج ویلاسازان به سمتش بوده‌ایم.

بازار نعلبندان

بازار نعلبندان

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری گرگان، بازار نعلبندان است. قدیم‌ها در بازار نعلبندان که زمانی بزرگترین بازار شمال کشور بود، کالاها را عمده می‌فروختند. اما امروز همه احتیاجات روزمره را می‌توان از آن خرید. راه رفتن در بین راسته‌های بازار نعلبندان که از سبزی و میوه و ماهی گرفته تا پارچه و ظرف‌های مسی دارد، بسیار لذت‌بخش است. بازار نعلبندان در مرکز شهر و حد فاصل چهار راه میدان تا سه راه میرکریم و میدان قیصریه قرار دارد.

مسجد جامع گرگان

مسجد جامع گرگان

موقع گشت و گذار در بازار نعلبندان اگر دلتان خواست یکی از بناهای به جا مانده از سلجوقیان را از نزدیک ببینید، سری به مسجد جامع گرگان که همان داخل بازار است، بزنید.

ترکیب آجر و کاشی به کار فته در این مسجد، کاشی‌های هفت رنگ، مناره آجری آن و خطوط کوفی نوشته شده روی مناره‌ها، مسجد جامع گرگان را در شمار دیدنی‌ترین مساجد شمال قرار داده.

طبیعت سردانسر

ییلاق سردانسر

گرگان، جنگل‌ها و دشت‌های بکر کم ندارد و یکی از آنها سردانسر است. سردانسر سرزمین دشت‌های فراخ و اسب‌هاست و جایی است که می‌توان قدری از هیاهوی شهر به دور بود. برای رسیدن به سردانسر باید از وسط روستای زیارت به سمت نخود چشمه و بعد از آن به سمت چکل پیرزن بروید.

جنگل شصت کلا

آبشار باران کوه

در ۶ کیلومتری جنوب غربی گرگان، جنگل‌های بکر شصت کلا قرار گرفته. شصت کلا جنگلی است بکر با دو آبشار. یکی به اسم شصت کلاته که محلی‌ها به آن فیروز محل می‌گویند و در آخر جنگل است و آن یکی باران کوه. سر منشاءاین آبشارها، رودخانه شصت کلاست که ۴۳ کیلومتر جریان دارد و از کوه قل بلاغ سرچشمه گرفته.

بیشتر بخوانید: کردکوی؛ بهشت سرسبز گرگان کجاست؟

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

فرودگاه گرگان

از فرودگاه گرگان چه می‌دانید؟

17 شهریور 1398
آبشار شیرآباد

راهنمای رفتن به آبشار شیرآباد

19 تیر 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد