مکان‌های تفریحی محمودآباد کجاست؟

تاریخ انتشار : 6 شهریور 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ آذر ۱۴۰۰
مکان‌های تفریحی محمودآباد کجاست؟

درست است که محمودآباد به نسبت دیگر شهرهای شمال قدمت چندانی ندارد. ولی از جمله شهرهای ساحلی محبوب، نه تنها مازندران، که شمال کشور محسوب می‌شود. محمودآباد که اقتصادش برپایه ماهیگیری، برنج کاری و کشاورزی می‌چرخد، با نور در غرب، آمل در جنوب و فریدون‌کنار و بابلسر در شرق هم مرز است. و علاوه بر ساحل زیبای سرخ رود که مهم‌ترین جاذبه گردشگری آن است، مکان‌های تفریحی زیادی دارد. در این پست درباره مکان‌های تفریحی محمودآباد، از جمله سرزمین رویاهای محمودآباد نوشته‌ایم.

تا دوره ناصری خبری از شهری به نام محمودآباد نبود تا اینکه حاج محمدحسن‌خان اصفهانی، پدر محمدحسین امین‌الضرب، تاجار معروف دوره قاجار، دست به کار ساخت شهر شد. محمودآباد در ابتدا تنها مسجد، بندر، ساختمان‌های مسکونی و راه آهن داشت. تا آنکه در سال ۱۳۰۸ و پس از آن مجددا اصلاح و بخش های جدیدی به آن افزوده شد.

سرزمین رویاها محمودآباد، از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی محمودآباد

سرزمین رویاها محمودآباد

از مدرن‌ترین و مجهزترین شهربازی های شمال، سرزمین رویاهای محمود آباد است. سرزمین رویاها یا پلاژ خط آهی، مناسب‌ترین ساحل محمودآباد برای شنا و خوشگذرانی است. چرا؟ چون تمام امکانات را یکجا دارد و برای هرکدام لازم نیست به جاهای دیگر بروید.

این پارک ساحلی با داشتن شهربازی، آلاچیق، قایق سواری و سفره خانه سنتی و رستوران هایی که در اطرافش است، میتواند لحظات خوبی را برایتان رقم بزند و هر آدم بد سفر و بی حوصله‌ای را سر ذوق آورد.

 طرح سالم سازی دریا در این ناحیه انجام شده و پلاژ مخصوص زنانه و مردانه هم دارد. شهربازی سرزمین رویاها در ۴ هکتار بازی های متنوعی دارد و چه دلتان بازی های آرام مثل قطار بخواهد، چه دلتان بازی های مهیجی مثل سقوط آزاد، پاندول،سفینه فضایی و سرسره چرخان امکاناتش در شهربازی سرزمین رویاها فراهم است و سینمای ۶ بعدی هم کامل کننده این امکانات است.

آدرس: ۵ کیلومتری محمود آباد به سمت فریدونکنار

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های مازندران

پارک‌های محمودآباد، جایی برای تفریح و خوشگذرانی

پارک های محمودآباد

محمودآباد، چهار پارک به نام‌های ملت، مرکزی، لاله و طاهباز دارد که بیشترشان شهربازی دارند و طرح سالم‌سازی دریا هم در آنها اجرا شده است. از اینها که بگذریم پارک ساحلی شهرداری محمود آباد نیز یکی از اماکن تفریحی این شهر است،. هم شهربازی دارد و هم کافی شاپ، هم فضای سبزی که می‌توان روی چمن‌هایش ولو شد و هم دریای به نسبت تمیزی که می‌توان در آبش شنا کرد.

آدرس: سه راه محمود آباد

روستا و آبگرم لاویج، روستایی پر از جاذبه

روستای لاویج

در سفرتان به محمودآباد اگر خواستید فقط در کنار ساحل نباشید و گشتی هم در طبیعت اطراف بزنید، می‌توانید راه ده لاویج را در پیش بگیرید. ده لاویج ۵۷ کیلومتر با محمودآباد فاصله دارد و در مسیر نور است. لاویج، علاوه بر آب و هوای مطبوع و خنکش، پوشیده از جنگل های راش است.

چه خوب که بدانید جنگل‌های راش این ناحیه از جنگل‌های هیرکانی محسوب می شود. و میلیون‌ها سال قدمت دارند. آنچه این ناحیه را به منطقه‌ای توریستی تبدیل کرده جاذبه‌های بی‌شمارش است.

در ابتدای جاده آسفالتی لاویج در محور چمستان به آمل، در ۱۵ کیلومتری روستای لاویج، جنگل و چشمه «کشپل» از تفرجگاه‌هاى منطقه لاویج است که در نوع خود بی‌همتاست. منطقه‌ای جنگلی و پردارو درخت که می‌توان زیر سایه درختانش دقایقی به آرامش رسید.

همچنین این ناحیه را به آب گرمش که از خواص درمانی برخوردار است. و گرفتاران به پادرد و کمردرد به امید بهبود به نردیکش میروند نیز می‌شناسند. بعد از گذر از آب گرم لاویج، با حداقل ده دقیقه پیاده روی، می‌توانید از فیل سنگی این منطقه هم که بر اثر فرسایش ایجاد شده دیدن کنید.

در این منطقه علاوه بر این‌ها آبشار زیبایی هم هست و البته عسل فرد اعلای لاویج که نباید از خیر خریدنش گذشت. در لاویج اگر خواستید غذا بخورید رستوران آلاچیق را بهتان پیشنهاد می‌کنیم که هم غذاهایش خوب است و هم فضای دنجی دارد.

برای رزرو هتل‌های محمود آباد این صفحه را ببینید. همچنین با رفتن به صفحه اصلی اسنپ تریپ، می‌توانید رزرو هتل در دیگر شهرها را هم به راحتی انجام دهید.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

لیست هتل‌های ساحلی محمودآباد را این‌جا ببینید

لیست هتل‌های ساحلی محمودآباد را این‌جا ببینید

25 تیر 1397

۴ نظر

  • پاسخ farzin ۱۵ مهر ۱۳۹۸ از ۱۹:۳۰

    این پارک و شهربازی سرزمین رویاها محمودآباد چند سالی هست که جمع آوری شده . من ماه پیش بچه ها رو اومدم ببرم اونجا یکم سرگرم بشن فقط ریل ترن هوایی زنگ زده اش باقی مانده بود ! حذفش کنید از این لیست. آخرشم موقع برگشت نصفه شب لاستیک نو ماشینم معلوم نشد با چه سنگی یا تو چاله چوله جاده محمود اباد به سمت فریدون کنار پاره شد هم سرویس شدم عوضش کنم هم فردا صبحش رفتم تیوب بندازم چنان پاره شده بود که مجبور شدم ۳۰۰ ت یه تک لاستیک دیگه هم بخرم خخخ نابود شدم برگشتم رسما.

  • پاسخ رجائی ۵ آبان ۱۳۹۸ از ۱۸:۳۵

    ممنون از اطلاعات خوبتون

  • پاسخ اشرفی ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ از ۱۷:۱۱

    علاوه بر شهربازی سرزمین رویاها که فعلا مترکه است پارک های دیگه شهر هم شهربازی و سالم سازی دریا ندارند. در ضمن روستای دیدنی لاویج در کوه های جنوب شهرستان نور است و ربطی به محمودآباد ندارد

  • پاسخ هستی بابایی ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ از ۲۱:۰۳

    لاویج عالیه👌🏻هر هفته میریم

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد