پربازدیدترین شهرهای ایران در نوروز کدام شهرها هستند؟

تاریخ انتشار : 14 اسفند 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۶ آبان ۱۴۰۰
پربازدیدترین شهرهای ایران در نوروز

عید بدون سفر انگار چیزی کم ندارد و تعطیلات هم انقدر طولانی هست که نخواهیم همه‌ش را در خانه یا مشغول دید و بازدید باشیم. هرچند خیلی‌ها دلشان نمی‌خواهد در عید به جاهای شلوغ سفر کنند، اما برای بسیاری دیگر هم دانستن اینکه پربازدیدترین شهرهای ایران در نوروز کدام شهرها هستند جالب است. اگرچه جواب این سوال از همان ابتدا تا حد زیادی مشخص است. 

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

گیلان و مازندران

دریای خزر

سفر به شمال ایران، عید و غیر عید نمی‌شناسند، اما روزهای طولانی نوروز برای عاشقان شمال چیز دیگری‌ست. می‌توانند نزدیک به دوهفته به شمال سفر کنند. و هر چقدر که بخواهند در کنار دریا باشند، یا وسط جنگل، جاهای بکر شمال را کشف کنند. و هرچقدر که می‌خواهند کباب و جوجه کباب بر بدن بزنند.

در تعطیلات نوروز ۱۳۹۷، گیلان دومین استان پربازدید ایران بوده. در هر روز از تعطیلات نوروز بطور میانگین بیش از ۷۰۰ هزار مسافر در گیلان اقامت کرده‌اند. در نوروز این سال، ماسوله، قلعه رودخان و لاهیجان به ترتیب پذیرای بیشترین گردشگران نوروزی بوده‌اند.

اما در استان مازندران هم آمار مسافر نوروزی در سال ۱۳۹۷ بسیار بالا بوده است و پرچم استان در این زمینه بالاست. مازندران در تعطیلات نوروزی گذشته میزبان بیش از ۱۲ میلیون نفر شب مسافر و گردشگر بوده. رقمی که بسیار بالا و نزدیک به آمار مشهد است.

مشهد

نوروز مشهد

خیلی‌ها دلشان می‌خواهد سال را در حرم امام رضا(ع) تحویل کنند. به همین دلیل هم هست که سالانه ۳۰ میلیون نفر به این شهر سفر می‌کنند. تا مشهد لقب توریستی‌ترین شهر ایران را به خود بگیرد. بر طبق آمار چند سال اخیر، در نوروز هر سال ۱۲ میلیون نفر به این شهر سفر می‌کنند که رقم اصلا کمی نیست.

جدا از بودن در حال و هوای حرم، وجود پارک‌های آبی و جاهای دیدنی زیاد این شهر مثل آرامگاه فردوسی، موزه نادری و جاهایی مثل طرقبه و شاندیز باعث می‌شود به مسافران حسابی خوش بگذرد.

اگر در نوروز به مشهد سفر می‌کنید، راهنمای نوروزی سفر به مشهد می‌تواند در این روزها کمک‌تان کند.

بوشهر

بوشهر

تا چند سال پیش کمتر کسی به بوشهر به عنوان مقصد سفر گردشگری نگاه می‌کرد. اما زمان ورق را برگرداند و همانقدر که رشت محبوب نبود و محبوب شد، بوشهر هم بر سرزبان‌ها افتاد.

بوشهر، شهر محله‌های قدیمی‌ست. خانه‌های سفید و پرگل با ایوان‌های چوبی و مرغان دریایی. شاید به خاطر همینها هم هست که سفر به این شهر انقدر طرفدار پیدا کرده. آنقدر که در نوروز ۹۷، ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر شب اقامت در این استان ثبت شده و گناوه در این میان صدرنشین بوده است.

اصفهان

زاینده رود

تا پیش از انتشار خبرهای باز شدن آب زاینده رود در عید امسال (۱۳۹۸)، فکر کردن به اصفهان به عنوان یکی از گزینه‌های سفرهای نوروزی کمرنگ‌تر از همیشه بود. ولی حالا که قرار است زاینده‌رود برای دومین بار طی دو ماه گذشته باز شود، این شهر به خصوص مورد توجه آنهایی که نمی‌خواهند هیچ رقمه زاینده‌رود را بی‌آب ببینند قرار گرفته.

اصفهان، شهر همه چیز تمامی‌ست. وجود پل‌هایی مثل پل خواجو و سی و سه پل، عمارت‌هاتی مثل چهلستون و جاهایی مثل میدان نقش جهان و خیابان‌هایی مثل چهارباغ، انگیزه سفر به اصفهان را برای هرمسافری دوچندان می‌کند. در نوروز ۱۳۹۷، ۲ و نیم میلیون نفر به این شهر سفر کردند. و آن را در شمار پربازدیدترین شهرهای ایران در نوروز قرار دادند.

شیراز

شیراز در نوروز

آمارها از تعداد گردشگران نوروزی شیراز در عید متناقض است. درحالی که برخی منابع تعداد مسافران نوروزی شیراز را ۴ میلیون در نوروز ۱۳۹۷ اعلام کرده‌اند، برخی این رقم را تا ۵ میلیون نفر هم بالا برده‌اند. شیراز در نوروز دیدنی‌تر از همیشه است. درخت‌های بهارنارنج شکوفه زده‌اند و باغ‌های این شهر هم سرسبزند. خیلی‌ها هم به عشق بودن در حافظیه و سعدیه به این شهر می‌روند و با گرفتن فال، آرزوی سال خوشی را دارند.

بیشتر بخوانید: راهنمای نوروزی سفر به شیراز

قشم

لافت قشم

قشم، جزیره شگفتی‌هاست و یدک کشیدن این عنوان ما را ترغیب به سفر می‌کند. دلمان می‌خواهد برویم و این شگفتی را از نزدیک ببینیم و خودمان تجربه‌اش کنیم.

تا پیش از سفر به قشم، اسم جاهایی مثل تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، جنگل حرا، لافت و دره ستاره‌ها را شنیده‌ بودیم و حالا می‌خواهیم برویم و با چشم خودمان همه چیز را ببینیم. چند روزی را هرچقدر که دلمان خواست ماهی و میگو بخوریم و چشم به آبی بیکران خلیج‌فارس بدوزیم.

در نوروز سال گذشته(۱۳۹۷)، ۳ میلیون نفر در این جزیره جابه‌جا شده‌اند.

از دیگر پربازدیدترین شهرهای ایران در عید، کیش با ۲۳۴ هزار نفر گردشگر، خوزستان با ۶ میلیون نفر مسافر و کرمانشاه با یک میلون و ۹۹۹ هزار نفر گردشگر بوده‌اند.

عکس: خبرگزاری ایرنا

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد