همه چیز درباره فرودگاه اصفهان

تاریخ انتشار : 6 بهمن 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
اطلاعات پرواز فرودگاه اصفهان

اصفهان، فقط یک فرودگاه برای سفرهای خارجی و داخلی دارد. اگرچه این موضوع تا اندازه‌ای رفت و آمد را بین ترمینال خارجی و و داخلی راحت‌تر کرده. اما مشکلات دیگری را هم برای مسافران به وجود آورده که بدون آشنایی با نقشه فرودگاه راحت نمی‌توانند پروازشان را پیدا کنند. سوال رایج دیگر، درباره اطلاعات پرواز فرودگاه اصفهان است.

فرودگاه اصفهان کجاست؟

اطلاعات پرواز فرودگاه اصفهان

اسم این فرودگاه، شهید بهشتی است و در شمال شرق اصفهان و اتوبان شهید اردستانی قرار دارد. ویژگی مثبت این فرودگاه این است که نه تنها در مقایسه با تهران، بلکه از مشهد، شیراز یا کیش هم خلوت‌تر است. همچنین فرودگاه اصفهان به اندازه‌ای با شهر فاصله دارد که هر بار فرود و صعود هواپیماها، آلودگی صوتی برای مردم شهر به وجود نمی‌آورد.

ترمینال‌های فرودگاه اصفهان

در این مجموعه دو ترمینال خارجی و داخلی وجود دارد که به یکی از آنها در شمال و به یکی دیگر در غرب فرودگاه می‌رسیم. وقتی وارد بلوار اصلی فرودگاه می‌شویم، بعد از عوارض پارکینگ و میدان دوم به ترمینال خارجی می‌رسیم. اما ترمینال داخلی در سمت چپ ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فرودگاه مهرآباد

ترمینال‌های فرودگاه چه امکاناتی دارند؟

سالن داخلی فرودگاه اصفهان

برای آنهایی که لحظه آخر به یاد خرید سوغاتی می‌افتند دفتر گز معراج و گز کرمانی در ترمینال داخلی، یک شعبه ایجاد کرده تا نگذارد مسافران دست خالی شهر را ترک کنند. علاوه بر آن، شرکت نان رضوی هم در ترمینال داخلی غرفه دارد.

در هر دو ترمینال، کافه‌هایی هست که مرهم دردهای مسافران موقع تاخیر پرواز به حساب می‌آیند. برای آنهایی هم که تا لحظه آخر مسافرت مشغول خرید هستند غرفه‌هایی برای خرید سوغات درست شده که هم در ترمینال داخلی و هم در ترمینال خارجی قرار گرفته‌اند.

در ترمینال داخلی، دفتر شرکت یوروپکار اینترنشنال، برا مسافرانی که دنبال ماشین هستند، خودرو کرایه می‌کند و اطلاعات آن را می‌توان از شماره تلفن ۰۳۱-۳۲۳۲۳۲۳۲ دریافت کرد.

همچنین در ترانزیت داخلی هم اتاق مادر و کودک و هم فضایی برای سرگرم کردن و بازی کودکان درست شده که ترمینال خارجی از آن محروم است.

ترمینال داخلی از لحاظ داشتن رستوران و فست فود هم مجهزتر است. در ترمینال داخلی آنقدر به فکر مسافران بوده‌اند که حتی یک سلمانی هم درست کرده‌اند. برای بدرقه‌کنندگان هم یک گل‌فروشی نزدیک ترمینال داخلی وجود دارد. همچنین در هر دو ترمینال به فکر سیگاری‌ها هم بوده‌اند و برای آنها محوطه مخصوص در نظر گرفته شده.

بیشتر بخوانید: وسایل ممنوعه در فرودگاه کدامند؟

شرکت‌های پروازی

در فرودگاه اصفهان یازده ایرلاین داخلی و سه ایرلاین خارجی (فلای دوبی، ترکیش ایر و العراقیه) فعال است که همه آنها در این فرودگاه یک دفتر فروش دارند.

بانک‌های فعال

شعبه بانک ملی در ترمینال داخلی و خارجی و شعبه بانک سپه واقع در ترمینال داخلی است .در ترمینال خارجی یک شعبه بانک ملت هم وجود دارد. علاوه بر آن دستگاه‌های خود پرداز بانک ملی، صادرات ، مهر و اقتصاد نوین در سالن داخلی و خودپرداز بانک ملی در سالن خارجی تعبیه شده است.

پارکینگ فرودگاه

فرودگاه اصفهان یک پارکینگ روباز و یک پارکینگ طبقاتی دارد که در آن بیشتر از هزار دستگاه خودرو جا می‌شود. اگر بخواهیم خودرویمان را برای چند روز در آنها پارک کنیم باید روزانه ۱۴ تا ۱۶ هزار تومان پول بدهیم. هزینه یک هفته پارک کردن خودرو در پارکینگ طبقاتی ۱۱۲ هزار تومان می‌شود.

اطلاعات پرواز فرودگاه اصفهان

فرودگاه اصفهان

فرودگاه اصفهان از قبل، برنامه‌های پروازی یک هفته خود را بر روی سایت منتشر می‌کند که آن را می‌توانیم در اینجا ببینیم.

برای اطلاع از ساعت پرواز، میزان تاخیر زمان فرود و هر سوال دیگری باید با این شماره تماس بگیریم: ۳۵۲۷۵۰۵۰-۰۳۱

اطلاعات پرواز اصفهان را باید از شماره گویای ۱۹۹ و اطلاعات پرواز از شهرهای دیگر به اصفهان را از ۳۵۲۷۵۲۰۰ پرسید.

همچنی با ارسال یک پیام حاوی نام شهر یا شماره پرواز به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۳۰۰ همه اطلاعات مربوط به اولین پرواز خطوط هوایی، به/از شهر مورد نظر یا آخرین وضعیت پرواز در همان روز دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

چگونه به فرودگاه برویم؟

با خودروی شخصی باید خودمان را به بزرگراه چمران در شمال شهر برسانیم. اگر این مسیر را به سمت شرق ادامه دهیم تابلوهای فرودگاه ما را به سمت مقصد هدایت می‌کنند. از ترمینال اتوبوسرانی کاوه تا فرودگاه حدود نیم ساعت راه است.

راه ارزان رسیدن به فرودگاه، اتوبوس است. اتوبوس‌های فرودگاه در میدان دوم از ساعت ۶ صبح تا ۹ شب هر یک ساعت و نیم به سمت ترمینال اتوبوسرانی کاوه حرکت می‌کنند. از ترمینال کاوه هم اتوبوس‌ها به سمت صفه و جنوب اصفهان دسترسی دارند.

دور بودن این فرودگاه از شهر باعث شده که هیچ تاکسی خطی بین آن و مرکز شهر در حرکت نباشد. اما سرویس تاکسیرانی وابسته به شهرداری در محوطه فرودگاه است. قیمت آن هم از فرودگاه تا خیابان جی، ترمینال کاوه، میدان شهدا، آپادانا، آمادگاه و بیمارستان الزهرا و نواحی اطرافش بین ۲۴ تا ۳۲ هزار تومان است. البته اگر اسنپ بگیریم مخارجمان ارزان‌تر می‌شود، اما باید تا عوارضی فرودگاه را پیاده برویم.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به اصفهان؛ شهری که باید به آن برگشت!

دسته:پرواز

مطالب مرتبط :

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

24 خرداد 1402
از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

18 دی 1401

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد