بام لند، قطب گردشگری تهران کجاست؟

تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
بام لند

در چند سال گذشته، برای تهرانی‌هایی که پای ثابت تفریح برایشان رفتن کنار آب و دیدن مناظر طبیعی است، دریاچه مصنوعی چیتگر و بام ‌لند بخشی از هویت تفریحی شهر شده. با‌م‌ لند با مراکز خرید و رستوران‌های متنوع و و دریاچه‌ای که در کنارش مرغان دیایی پرواز می‌کنند، حالا یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی تهران است.

بام‌ لند کجاست؟

محوطه بام لند

دریاچه مصنوعی چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج و شمال آن به بزرگراه همت و شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد.

برای رسیدن به مقصد از بزرگراه آزادگان باید خروجی امیرکبیر را برویم. اگر با مترو می‌خواهیم برویم باید سوار قطار خط ۵ شویم و در ایستگاه چیتگر پیاده شویم و با تاکسی‌های پایانه چیتگر به خیابان هوانیروز برسیم. ازآنجا می‌توانیم به راحتی به سمت میدان و بلوار موج برویم.

بیشتر بخوانید: بهترین شهربازی های تهران کجاست؟

تفریح در بام لند

تفریح در تهران

بام لند، مرکز تفریحی بزرگی با چرخ و فلک و کشتی تفریحی و مراکز خرید و ماهیگیری، درست در غربی‌ترین نقطه تهران، حالا یکی از پرطرفدارترین جاهایی‌ست که هم تهرانی‌ها و هم کسانی که به این شهر سفر می‌کنند به آن می‌روند.

خود بام لندی‌ها می‌گویند اینجا ساخته شده تا شهری برای تفریح در تهران باشد. اینجا، کشتی تفریحی و پاتیناژ، قایق‌سواری و پیست دوچرخه‌سواری، ماهیگیری و پیست پرش در آسمان، فاری وحشت، چرخ و فلک، ماشین برقی، سینما و هرم هیجان را در کنار هم دارد. یعنی اگر بخواهیم حسابی هیجان‌زده شویم می‌توانیم به پیست پرش در آسمان برویم و اگر دلمان کمی آرامش خواست از ماهیگیری در بام لند غافل نشویم.

شهربازی

کارتینگ

به این منطقه که برسیم، چرخ و فلک شهربازی از دور دیده می‌شود. شهربازی در انتهای مراکز خرید قرار گرفته و از ماشین کوبنده و تاب پرنده تا بازی‌های کامپیوتری در آن پیدا می‌شود.

ساحل سنگی در کنار شهربازی، از بخش‌هایی‌ست که دسترسی‌شان به دریاچه بدون نرده است. این جای مناسب پیک نیک، هم نزدیک شهربازی‌ست و هم نزدیک مرکز بازی سرپوشیده به اسم کیدز گاردن. این مرکز، مرکز بازی کودکان است و تمام بازی‌های بی‌خطری که بچه‌ها دوستش دارند در آن پیدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: هیجان انگیزترین پارک های تفریحی تهران کجاست؟

ماهیگیری

کلوپ ماهیگیری درست کنار مرکز خرید است. در این مرکز می‌توانیم تمام وسایل ماهیگیری را اجاره کنیم. اگر هم عضو کلوپ ماهیگیری شویم، می‌توانیم در مسابقاتش شرکت کنیم. البته لازم نیست که حتما با وسایل ماهیگیری کلوپ، ماهی بگیریم. اگر مجهز به تجهیزات ماهیگیری هستیم و این تجهیزات را مسئولان کلوپ تایید کنند، می‌توانیم خودکفا شویم. ماهی‌های این دریاچه قزل آلا هستند و بعد از صید ماهی می توانیم آن را برای طبخ به خانه ببریم.

پیست پاتیناژ

هرچند هنوز ساعات کار و تعطیلی پیست پاتیناژ بام لند منظم نشده، اما از مبتدی و پیشرفته می‌توانند در پیست بازی کنند و باگرفتن مربی با چم و خم کار آشنا شوند. پاتیناژبازها هم مثل ماهیگیرها کلوپ مخصوص به خودشان را دارند و در بخش شمالی دریاچه در پیست بازی می‌کنند.

قایق سواری در دریاچه چیتگر

قایق‌سواری

دو اسکله قایق‌سواری در بام لند وجود دارد که سمت راست و چپ دریاچه را پوشش می‌دهند. قایق‌های این مجموعه بیشتر پدالی هستند، اما قایق‌های موتوری را هم می‌توانیم برای ۱۵ دقیقه گردش روی سطح آب اجاره کنیم. البته این مجموعه یک قایق اتوبوسی یا کاتامارا هم دارد که اگر تعدادمان زیاد باشد می‌توانیم با آن یک دور دور دریاچه چیتگر بزنیم.

تشک پرش آزاد یا بتمن کلاب

پرش در آسمان

خیلی‌ها که دلشان هیجان می‌خواهد از پله‌های ساختمان کلبه‌ای تشک پرش بالا می‌روند و خودشان را از ۲ ارتفاع مختلف روی تشک نرم محوطه پرت می‌کنند. یعنی ما هرباری که بلیط این بازی را بخریم، دو مرتبه امکان پریدن داریم. هزینه پریدن از ارتفاع بتمن کلاب ۲۵ هزار تومان است.

وی آر لند

در محوطه اصلی بام لند، با زدن عینک‌های دیچیتالی که مسئولان وی آر.لند در اختیارمان قرار می‌دهند، محیط ۳۶۰ درجه با تصاویری فوق‌العاده با کیفیت پیش چشم‌مان خواهد بود. مجموعه وی.آر.لند یا واقعیت مجازی را می‌توانیم در گروه‌های ۴ نفره بازی کنیم. بازی‌های ماشینی و معمایی و ورزشی جزو دسته‌ها انتخابی وی.آر.لند بام لند هستند. جدا از این بازی مجازی، در مجموعه وی.آر.لند می‌توانیم روی یخ مصنوعی کارتینگ کنیم.

موتور چهارچرخ

خیلی‌ها که حس و حال دوچرخه‌سواری دارند، موتورهای چهارچرخ اجاره می‌کنند و دور دریاچه موتورسواری می‌کنند. ده دقیقه دور زدن با چهارچرخ‌ها ۱۵ هزارتومان هزینه دارد.

کشتی تفریحی رویال لانژ

کشتی رستوران رویال لانژ در بخش شرقی بام لند واقع شده و علاوه بر امکانات پذیرایی محلی برای قرارهای رسمی هم هست. در عین حال هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ این کشتی دور دریاچه گشت می‌زند و منوی دریایی و ایرانی و فرنگی دارد.

خرید در بام لند

مراکز خرید

مراکز خرید اینجا در دو بخش محوطه اصلی و در پاساژهای طبقه زیرین قرار گرفته‌اند. بخش‌های پاساژ بام لند معماری ایرانی با طرح‌های بادگیر یزدی دارند و در عین حال ما را یاد مراکز خرید دوبی می‌اندازند.

بیشتر برندهای آشنا در اینجا شعبه دارند. در ۴۷ مرکز خرید می‌توانیم برندهایی مثل مانتو عاج، مانتو کلوتو، کیا گالری، ریما گالری و برندهای خارجی مثل ال‌سی وایکیکی، جین‌وست، بنتون، مانگو، یو اس پولو، اسکچرز، آدیداس، ریباک، او وی اس، سواچ،آنتونی موراتو، آدولف دومنیگز، سام لند، تاتی و سوارسکی را پیدا کنیم. این مجموعه یک کتابفروشی و یک گلفروشی معروف به اسم چلبرگ هم دارد که خوب و البته گران است.

خورد و خوراک در بام لند

رستوران های بام لند

خوردن و رستوران‌گردی بخش اصلی تفریح ما ایرانی‌هاست. بام لند، جدا از مراکز تفریحی و خریدش کلی رستوران و کافه دارد که گشت و گذار در آنها خالی از لطف نیست. بیشتر رستوران‌های معروف شهر در این مجموعه شعبه دارند.

رستوران رفتاری، کافه شمرون، رستوران کوبابا، زاهد العراقی و کشتی رویال لانژ بخشی از رستوران‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند. جو گریل فود، کافه امضا و کافه لانژین از جاهایی‌ هستند که به نظر بسیاری خوب بوده.

قیمت‌های گفته شده مربوط به اردیبهشت ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد