لندن از بالای برج ساعت تماشایی‌تر است!

تاریخ انتشار : 26 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱ اسفند ۱۴۰۱
لندن از بالای برج ساعت تماشایی‌تر است!

لندن در دل خود یک برج ساعت دیدنی را جای داده است. جایی در محله  وست ‎مینستر، کنار ساختمان پارلمان اروپا، گردشگران جمع می‌شوند و از ناقوس‌های بزرگ برج ساعت عکس می‌گیرند. این برج در قرن نوزدهم توسط یک معمار خوش‌ذوق انگلیسی به نام چارلز بری ساخته شد. محلی‌های لندن به آن برج بیگ بن هم می‌گویند. برج ساعت به عنوان نماد لندن لوکیشن فیلم‌های بسیاری بوده و دقیق‌ترین ساعت مکانیکی جهان را دارد. در این بلاگ داستان برج ساعت لندن را برایتان خواهیم گفت.

برج ساعت لندن چه زمانی ساخته شد؟

نمای برج ساعت لندن

در سال ۱۸۳۴، آتش‌سوزی بزرگی در لندن اتفاق افتاد که کاخ وست‎ مینیستر را از بین برد. معماری به نام “چارلز بری” در سال ۱۸۴۴ پیشنهاد کرد که کاخ وست ‌مینستر جدید، به سبک معماری نئوگوتیک ساخته شود. علاوه بر این، در طراحی جدید، یک برج و یک ساعت در مرز شمالی کاخ قرار گرفت که قبلاً وجود نداشت. “بری” از همکارش آگوستوس پوگین، طراح برجسته در سبک گوتیک، خواست تا در این زمینه به او کمک کند.

در سال ۱۸۵۹، ساخت برج بیگ بن تکمیل شد و اولین ناقوس در ۳۱ می همان سال به صدا درآمد. اما در سپتامبر همان سال، زنگ ۷/۱۳ تنی آن ترک خورد، زیرا مکانیزم چکش، ضربه‌های بیش از حدی می‌زد. پس از آن، به مدت چهار سال کسی صدای زنگ برج ساعت لندن را نشنید تا اینکه سر جورج ایری، ستاره‌شناس سلطنتی، راه‌ حلی برای آن ارائه داد. به پیشنهاد او، زنگ ساعت ۹۰ درجه چرخانده و یک چکش سبک‌تر به کار گرفته شد. این ناقوس تاکنون با همین شرایط به کار خود ادامه داده است.

ساعت برج لندن از دقیق ترین ساعت‌های جهان

ساعت لندن، بزرگ‌ترین ساعت مکانیکی در جهان محسوب می‌شود. قطر صفحه آن هفت متر، طول عقربه کوچک۷/۲ متر و طول عقربه بزرگ ۲/۴ متر است. وزن کل ساعت بالغ بر پنج تن برآورد می‌شود. وظیفه ساخت این ساعت بر عهده ساعت‌ساز “ادوارد جان دنت” بود. “سر جورج ایری” دقیق‌ترین ساعت بزرگ جهان را از او خواست. به این معنی که ساعت باید در زمان زنگ‌زدن در هر یک ساعت، فقط به‌اندازه یک ثانیه با مبدأ زمانی گرینویچ تفاوت داشته باشد. این کار، چالش‌های فراوانی به همراه داشت که “دنت” به‌خوبی از عهده آن برآمد.

سفر به لندن، یک تجربه رویایی که فراموش نمی‌کنید!

برج ساعت لندن یا بیگ بن؟

نمای برج بیگ بن

برج ساعت معروف لندن اغلب به‌عنوان “بیگ بن” شناخته می‌شود.در زمان ساخت، نام اصلی آن برج سنت استیون بود. در سال ۲۰۱۲، برج سنت استیون به مناسبت شصتمین سالگرد تاج‌گذاری ملکه الیزابت دوم، به برج الیزابت تغییر نام داد. بیگ بن در واقع نام ناقوسی است که در بالای برج قرار دارد. در مورد نام برج ساعت بندن روایت‌های مختلفی وجود دارد. دسته‌ای گمان می‌کنند نام «بن»، در واقع مخفف نام یکی از اولین معماران برج، آقای بنجامین هال باشد. دسته دیگر می‌گویند که این نام، از روی نام بنجامین کانت، قهرمان بوکس سنگین‌وزن قرن نوزدهم گرفته شده است چرا که اسم مستعار او در آن زمان، «بیگ بن» بود.

اجزای برج ساعت لندن

 

این برج ۱۱ طبقه، ۹۶ متر ارتفاع دارد. برای رفتن به صفحه ساعت باید ۲۹۲ پله و قسمتی که ناقوس بزرگ آن آویزان است، ۳۳۴ پله را طی کنید. بنای برج بیگ بن ساخته شده است از:

  • ۸۵۰ مترمکعب سنگ
  • ۲۶۰۰ مترمکعب آجر
  • سنگ آنستون از یورکشایر
  • سنگ آهک کائن، وارداتی از فرانسه

حقایقی جالب در مورد برج ساعت لندن

  • با اینکه بیگ بن کاملاً عمودی به نظر می‌رسد، اما در واقع کمی انحراف دارد. این شیب زمانی کشف شد که خط مترو جوبیلی که از زیر ساختمان‌های پارلمان می‌گذرد، در حال گسترش بود. این برج در حال حاضر، با شیب ۲۶/۰ کمی به سمت شمال غربی متمایل است.
  • در چهار طرف این برج صفحه‌های ساعت وجود دارند. در هر صفحه، ۲۳ لامپ وجود دارد که برج را روشن می‌کنند.

تجربه قدم زدن در لندن بارانی با تور سفر به انگلیس

برج ساعت لندن در شب

  • صدای زنگ‌های بیگ بن اولین بار در سال ۱۹۲۴ از رادیو بی.بی.سی پخش شد. ناقوس‌های برج در آن زمان، به مناسبت آغاز سال جدید به صدا درآمدند!
  • ناقوس برج ساعت لندن از رودخانه تایمز عبور کرد تا به برج برسد. این ناقوس از طریق یک قایق که در رودخانه تایمز حرکت می‌کرد به برج منتقل شد. بعداً، زنگ را روی چرخ‌دستی قرار دادند و با ۱۶ اسب آن را کشیدند.
  • برج ساعت بیگ بن از بمباران آلمان در سال ۱۹۴۱ جان سالم به در برد. در آن زمان، دو صفحه و سقف برج آسیب دیدند، اما این امر حرکت ساعت را مختل نکرد.
  • بازسازی‌های زیادی روی بیگ بن انجام شده است. بارها به دلیل تعمیرات و دیگر بازسازی‌های اساسی، ناقوس‎های این برج خاموش شدند. مشکلات عمده در گذشته، عمدتاً مربوط به مکانیسم و ​​ساختار ساعت‌های برج بودند. در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ پس از پنج سال تعمیرات، ناقوس‎های آن دوباره به صدا درآمدند.

لندن از بالای برج ساعت تماشایی‌تر است!

همانگونه که پاریس را با برج ایفل، دهلی هندوستان را با تاج محل و نیویورک را با مجسمه آزادی می‌شتاسند، شهر زیبای لندن نیز با برج ساعت شناخته می‌شود. این برج نماد بومی لندن و یادگار ملکه الیزابت است. اگر قصد دارید به بریتانیا بروید و لندن را از یالای برج ساعات ببینید، به یاد داشته باشید در هر زمان می‌توانید بلیط هواپیما خود را به صورت کاملا آنلاین از اسنپ‌تریپ بخرید.

کشورهای کم‌هزینه اروپا برای اقامت کدامند؟

دسته:پروازجاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد