جاهای دیدنی شاهرود؛ قاره کوچک

تاریخ انتشار : 25 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۵ آبان ۱۴۰۰
جاهای-دیدنی-شاهرود

شاهرود در استان سمنان شهری است که از یک طرف به جنگلی سرسبز و از یک طرف به کویری بکر و  زیبا می‌رسد. و به همین خاطر است که به این شهر لقب قاره کوچک را داده‌اند. شاهرود بهشت طبیعت‌گردان است. اما این به این معنا نیست که این شهر از آثار باستانی بی‌بهره است. کاوش‌های باستان‌شناسی قدمت سکونت در شاهرود را حدود هزارسال قبل از میلاد تخمین می‌زنند. با ما همراه باشید و با برخی از جاهای دیدنی شاهرود آشنا شوید.

خانه یغمایی‌ها

خانه یغمایی ها

خانه یغمایی‌ها یکی از خانه‌های تاریخی شاهرود است. این خانه زیبا را معماری یزدی حدود ۱۰۰ سال پیش ساخته است و شاید یزد‌ی بودن معمار خانه باعث شده خانه یغمایی‌ها تنها خانه‌ای باشد که در شاهرود بادگیر دارد. اگر به شاهرود سفر کردید می‌توانید در ساعات اداری از خانه یغمایی‌های دیدن کنید و از وقت‌گذرانی در محوطه خانه‌ای سنتی با حیاطی زیبا و درختان آلبالو و مرغان یاکریمی که وقت و بی‌وقت در این خانه پر می‌زنند، لذت ببرید. درحال‌حاضر خانه یغمایی‌ها تغییر کاربری داده و به اداره میراث فرهنگی و گردشگری شاهرود تبدیل شده است.

آدرس: سمنان، شاهرود، خیابان تهران، خیابان ۸ شهریور

موزه آب شاهرود

موزه آب شاهرود

موزه آب در سال ۱۳۹۱ در ساختمان قدیمی‌ای به نام تکیه برنجی افتتاح شد. این موزه اولین موزه خصوصی آب در ایران است و در آن بیش از ۳۰۰ قطعه از لوازم مرتبط با آب،‌ از شیر آب‌های قدیمی گرفته تا تاس اندازه‌گیری مدار آب، به نمایش گذاشته شده. ساختمان موزه آب مربوط به اواخر دوران قاجار است که در آن زمان تاجر برنجی آن را برای برآورده‌شدن نذرش خریده بود. هنوز هم گاهی از این تکیه تاریخی برای برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه‌خوانی استفاده می‌شود.

آدرس: میدان جمهوری، خیابان مصلی، پلاک ۴۳

موزه بزرگ شاهرود

موزه شاهرود

ساختمان موزه بزرگ شاهرود هم بنایی تاریخی است و عمری حدودا ۱۰۰ ساله دارد. و در گذشته ساختمان شهرداری شاهرود بوده. این بنا یکی از جاهای دیدنی شاهرود است. در موزه بزرگ شاهرود مجموعه‌ای از آثار تاریخی و فرهنگی در دو قسمت باستان‌شناسی و مردم‌شناسی جمع‌آوری شده. در بخش مردم‌شناسی می‌توانید لباس‌های محلی، زیورآلات، و دیگر اشیای مربوط به مردم منطقه را ببنید. در بخش باستان‌‌شناسی هم آثاری از تپه‌های تاریخی شاهرود و سمنان مربوط به هزارسال قبل از میلاد به نمایش گذاشته شده.

آدرس: سمنان، شاهرود، خیابان فردوسی

جنگل ابر

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر از معروف‌ترین جاهای دیدنی شاهرود است. این جنگل از قدیمی‌ترین جنگل‌های هیرکانی است. اگر می‌خواهید دریایی از ابرها را زیر پایتان ببینید در نیمه اول سال به این جنگل بروید و طلوع و غروبش را از دست ندهید. با اینکه این جنگل فاصله چندانی با مرکز شهر شاهرود ندارد اما از نظر اقلیمی با این شهر خیلی تفاوت دارد و بعد از وارد شدن به جنگل باورتان نمی‌شود که هنوز در استان سمنان هستید. در سفر به جنگل ابر بین درختان بلوط و افرا پرسه خواهید زد. حیواناتی مثل بز کوهی و خرس هم در این جنگل زندگی می‌کنند که به کمپ‌ها نزدیک نمی‌شوند و لازم نیست بابتشان نگران باشید.

آدرس: سمنان، ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود، روستای ابر

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

جنگل ابر

چیزهایی که درباره جنگل ابر نمی‌دانید

8 خرداد 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد