تاریخی‌ترین هتل‌های ایران کدامند؟

تاریخ انتشار : 3 شهریور 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۱۵ آبان ۱۴۰۰
تاریخی‌ترین هتل‌های ایران کدامند؟

مسافران عموماً اقامت در جاهای قدیمی، خانه‌های تاریخی و هتل‌هایی را به جاهای دیگر ترجیح می‌دهند. و اصلاً خود این مکان‌ها تبدیل می‌شوند به پررنگ‌ترین انگیزه‌ی سفر. نه تنها به شهری تاریخی سفر کرده‌ای بلکه در جایی تاریخی، با معماری منحصربه‌فرد اقامت داری و عیش سفرت کامل می‌شود. در ایران قدیمی‌ترین هتل‌ها را می‌توان بیشتر در سه شهر اصفهان و یزد و کاشان جست. این دو شهر که پر از خانه‌های تاریخی سالم هستند این موقعیت را داشته‌اند که برخی از آنها را به هتل تبدیل کنند. رویه‌ای که اگر در شهرهای دیگر هم به کار گرفته شود هم بنا را از تخریب و فرسودگی و بی‌استفاده بودن نجات می‌دهد. و هم باعث جذابیت بیشتر شهر برای گردشگران داخلی و خارجی می‌شود. چه بسیار خانه‌ها، عمارت‌ها و کاروانسراهایی که بر اثر بی‌توجهی از بین رفتند یا در آستانه‌ی ویرانی هستند. اما می‌توانستند با تغییر کاربری تبدیل به محبوب‌ترین مکان‌ها برای گردشگران شوند. معرفی تاریخی‌ترین هتل‌های ایران می‌تواند وسوسه‌ی اقامت در آنها را در شما بیدار کند. و به استفاده‌ی بیشتر از این گنجینه‌ی ارزشمند بینجامد.

خانه منوچهری کاشان

هتل خانه‌ی منوچهری با ۴۰۰ سال قدمت در محله‌ی پشت عمارت کاشان، نزدیک بازار قدیمی و حد واسط محله‌ی سرپله قرار گرفته. این خانه، خود یکی از مکان‌های دیدنی شهر کاشان محسوب می‌شود. و یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین هتل‌های ایران است. خانه‌ی منوچهری دو در ورودی دارد و از معدود خانه‌های باقی مانده در کاشان است که هنوز آب‌انبار دارند. این خانه بعد از سه سال مرمت و بازسازی درسال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسید و با کامل کردن تجهیزات و امکاناتش، خود را به سطح استاندارد هتل‌های دنیا رساند. از امکانات ویژه‌ی این هتل می‌توان به آب‌انبارش اشاره کرد که تبدیل به فیلم‌خانه شده. اتاق‌های هتل با نمایی رو به حیاط هتل و حوض آب و باغچه‌ها، نوید اقامتی به یاد ماندنی را به مسافران می‌دهند.

صفحه خانه منوچهری در اسنپ تریپ

فهرست هتل‌های کاشان در اسنپ تریپ

هتل سنتی اصفهان

هتل سنتی اصفهان از بناهای تاریخی و به جامانده از عصر صفوی با قدمتی چهارصدساله است که تغییر کاربری داده. و یکی از تاریخی‌ترین هتل‌های ایران است. هتل در یک کوچه باغ قدیمی در قلب بافت تاریخی شهر و نزدیک به مراکز تجاری و خرید شهر واقع شده. احساس می‌کنید با یک موزه طرف هستید. اتاق‌هایش درست مثل خانه‌های قدیمی اصفهان، حیاط بزرگی را دوره کرده‌اند که وسطش حوض و فواره‌های آبنماست. و عصرهایش را خواستنی می‌کند. نزدیکی هتل به خیابان چهار باغ و میدان نقش جهان و عمده‌ترین نقاط توریستی و تاریخی شهر به جذابیتش اضافه کرده. هتل سنتی اصفهان با محیطی آرام و اصیل و مجهز به وسایل مدرن تجربه اقامت در خانه های قدیمی ایرانی و آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان را برای مسافران شهر تداعی می‌کند.

صفحه هتل سنتی اصفهان در اسنپ تریپ

فهرست هتل‌های اصفهان در اسنپ تریپ

هتل سنتی والی یزد

بیشتر هتل‌های قدیمی ‌یزد متعلق به دوره قاجار هستند اما هتل سنتی والی از همه آن‌ها قدیمی‌تر و متعلق به دوران صفویه است. قدمت هتل والی به بیشتر از ۴۰۰ سال می‌رسد و نماینده‌ی معماری آن دوران محسوب می‌شود. فضای اندرونی و بیرونی و هشتی با گچ کاری و کاربندی، نارنجستان و سردابی که آب روان دارد و مسیر قنات را احیا می‌کند. و همین‌طور حیاط باصفا و حوض بزرگی که وسط آن است، جاذبه‌های هتل را تشکیل می‌دهند. هتل در مجموعه‌ی تاریخی امیر چخماق قرار دارد و دسترسی به بافت قدیم را آسان کرده. پشت‌بامش برای مسافران قابل‌استفاده است و چشم‌انداز وسیعی به این بافت تاریخی و بادگیرهایش دارد.

صفحه هتل سنتی والی در اسنپ تریپ

فهرست هتل‌های یزد در اسنپ تریپ

هتل متولی‌باشی ماهان

ساختمان هتل باغ سنتی متولی باشی، حدود ۱۸۰ سال قدمت دارد. و شما با اقامت در این هتل احساس می‌کنید در یک جاذبه‌ی گردشگری اقامت دارید تا یک هتل. در این مکان ترکیب و همنشینی جالبی بین سنت و مدرنیته در این هتل خواهید دید. مثلاً در اتاق‌های هتل که فضایی کاملا سنتی دارند، می‌توانید از اینترنت وایرلس استفاده کنید. صبحانه در این هتل به صورت رایگان سرو می‌شود. باغ و فضای سبز هتل به قدری زیباست که خارج شدن از محوطه‌ی هتل را برایتان دشوار می‌کند. قدم زدن در مسیر زیبای پیاده‌روی در یک باغ سنتی ایرانی چیزی نیست که آدم بتواند به سادگی از آن صرف نظر کند.

صفحه هتل متولی‌باشی ماهان در اسنپ تریپ

فهرست هتل‌های کرمان در اسنپ تریپ

بیشتر بخوانید: بهترین هتل ایران از دید کاربران کدام است؟

دسته:ایرانگردیهتل

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد