درباره آبشار لونک چه می دانید؟

تاریخ انتشار : 11 شهریور 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۳ آبان ۱۴۰۰
آبشار لونک

ترکیب جنگل، آبشار و رودخانه هر کسی را وسوسه می‌کند. و آبشار لونک در دل جنگل لونک در جاده‌ سیاهکل به دیلمان قرار گرفته و از دیدنش پشیمان نمی‌شوید.

آبشار لونک کجاست؟

آبشار لونک گیلان

فاصله‌ تهران تا آبشار ۳۵۳ کیلومتر است. یعنی سفر شما حدود ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. از رشت یک ساعت و نیم و از سیاهکل نیم ساعت راه است.

آبشار لونک در کیومتر ۲۰ جاده سیاهکل به دیلمان، در پارک جنگلی لونک قرار گرفته. این اثر طبیعی تماشایی درواقع از دو آبشار تشکیل شده که زیر هم قرار گرفته‌‌اند و بعد از ارتفاع ۶ متری به رودخانه می‌ریزد. پهنای آبشار در بیشترین اندازه‌ به ۲۰ متر می‌رسد. ارتفاع آن از سطح دریا ۴۷۶ متر است.

چرا باید این‌جا را ببینیم؟

محوطه آبشار لونک

لازم نیست برای دیدن جنگل و آبشار لونک کوه‌نورد یا طبیعت‌گرد حرفه‌ای باشید. مقصد شما کنار جاده‌ اصلی قرار گرفته و امکانات رفاهی دارد. بنابراین، اگر کمی سن‌تان بالا رفته یا بچه دارید، جای هیچ نگرانی نیست. در عوض یکی از قشنگ‌ترین جاهای دیدنی گیلان را می‌بینید که خیلی باصفاست.

این آبشار بهار و پاییز پرآب‌تر است، ولی ما که توصیه نمی‌کنیم این روزهای باقی‌مانده از تابستان را از دست بدهید. آخر هفته‌ها و تعطیلات این‌جا پر از گردشگرانی می‌شود که برای بازدید از دیدنی‌های دیلمان و سیاهکل می‌آیند. آب این آبشار دوقلو به رودخانه‌ شمرود می‌ریزد که خودش یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه است.

در این جنگل درختان راش، توسکا، انجیری و ممرز زیادی دیده می‌شود. در بهار هم گیاهان دارویی در گوشه و کنار آن می‌روید. کمی که از آبشار بالا بروید، جنگل‌نوردی شروع می‌شود. البته مسیر بکر و خلوتی نیست. از پله‌هایی که برای راحتی شما ساخته شده، بالا می‌روید

در جنگل لونک امکانات رفاهی هم وجود دارد، مثل آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی و باربیکیو سیمانی. غرفه‌ صنایع دستی هم کار خرید سوغات را آسان می‌کند. این منطقه رستوران هم دارد، یعنی هم می‌توانید با خودتان خوراکی ببرید و بساط پیک‌نیک برپا کنید، یا در رستوران غذا میل کنید. بعد از ناهار هم می‌توانید سری به آتلیه عکاسی بزنید، لباس محلی بپوشید و عکس یادگاری بیاندازید.

بهترین زمان سفر

با شروع بهار بهترین فصل بازدید از آبشار از راه می‌رسد. برف‌ها آب شده‌اند و آبشار حسابی می‌خروشد. آن حوالی پر از گل می‌شود و برای سفر عالیست. اما تابستان با این‌که آب آبشار کمتر شده، آنقدر سرسبز و قشنگ است که حیف است به دیدنش نروید.

از زیبایی جنگل و طبیعت شمال در پاییز هم دیگر نگوییم که خودتان می‌دانید. اگر زمستان را برای سفر به آبشار لونک انتخاب کردید، حتما گزارش‌های هواشناسی را چک کنید.

جاذبه‌های نزدیک

سوسن چلچراغ

اگر راه‌تان را تا دیلمان ادامه بدهید و ۶ کیلومتر جلوتر بروید، به دشت شقایق دیلمان می‌رسید که در روستای کوه پس واقع شده. این دشت در بهار آنقدر شقایق دارد که دوست دارید ساعت‌ها در کنارش بمانید.

دشت سوسن چلچراغ حدود یک ساعت با دیلمان فاصله دارد. این دشت زیبا در روستای داماش قرار گرفته که بخشی از جاده‌اش خاکی است. خرداد که از راه برسد، دشتی پر از گل در آن ناحیه پیدا می‌کنید که هر قدر از زیبایی و صفایش بگوییم کم گفته‌ایم. سوسن چلچراغ در هر جایی پیدا نمی‌شود و یکی از نایاب‌ترین گل‌های دنیاست. خرداد و تیر فصل رویش سوسن چلچراغ است.

در ۵ کیلومتری شهر سیاهکل، تی تی کاروانسرا را پیدا می‌کنید. از جاده‌ دیلمان به توتکی و بعد به روستای بالارود بروید. یک دوراهی جلوی شما سبز می‌شود که اگر مستقیم بروید به دیلمان می‌‌رسد. اگر راه فرعی را انتخاب کنید، به تی‌تی کاروانسرا می‌رسید. این اثر تاریخی از دوره‌ کیاییان به‌جا مانده. آن زمان کاروان‌هایی که در مسیر لاهیجان به دیلمان حرکت می‌کردند، در کاروانسرای تی تی برای استراحت توقف می‌کردند. این بنا از سنگ و ساروج درست شده و گنبد آجری قشنگی دارد.

کجا اقامت کنیم؟

هتل کادوس رشت

پیشنهاد می‌کنیم بعد از گشت و گذار و دیدن آبشار، به رشت برگردید و به جاهای دیدنی رشت هم سر بزنید، بازارش را بگردید و در میدان شهرداری‌اش قدم بزنید. در لیست هتل‌های رشت گزینه‌های خوب و متنوعی دارید که قیمت‌شان با توجه به تعداد ستاره و امکاناتی که دارند، متفاوت است. قیمت رزرو این‌ هتل‌ها از ۱۹۵ هزار تومان شروع می‌شود و برای هتل ۵ ستاره به ۳۹۶ هزار تومان می‌رسد.

البته یک کار دیگر هم می‌توانید انجام دهید. کمی راه را ادامه دهید تا به لاهیجان برسید. بین هتل‌های لاهیجان از از هتل ۲ ستاره تا ۵ ستاره می‌توانید پیدا کنید. برای رزرو هتل در این شهر از ۱۶۳ هزار تا ۲۸۸ هزار تومان باید بپردازید.

مسیر دسترسی

از تهران اتوبان کرج را در پیش بگیرید و تا نزدیک رشت به راهتان ادامه بدهید. مسیر را به سمت سیاهکل تغییر بدهید. وارد راه رشت به دیلمان بشوید و ۲۱ کیلومتر جلو بروید. آبشار و جنگل لونک سمت راست جاده‌ اصلی قرار گرفته‌اند.

 

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

سیاهکل

سیاهکل کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد؟

25 مهر 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد