بهترین جاهای دیدنی گیلان با عکس (۱)

تاریخ انتشار : 4 اردیبهشت 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۹ آذر ۱۴۰۰
جاهای دیدنی گیلان با عکس

خیلی‌ها فکر می‌کنند، دیدنی‌های گیلان تنها به دریا و جنگل‌های سرسبزش محدود می‌شود. اما واقعیت این است که هرجای گیلان را که نگاه کنید، قشنگی‌هایش درگیرتان می‌کند. از ارتفاعاتی که تا چشم کار می‌کند ابر است، بگیر تا زمین سبزی که با آسمان درهم آمیخته. ما در این پست بهترین جاهای دیدنی گیلان را با عکس برایتان نوشته‌ایم.

منطقه کلشتر

منطقه کلشتر

روستای کلشتر سه کیلومتر با رودبار فاصله دارد. منطقه کلشتر، منطقه‌ای روستایی است و چشمه بار، طبیعت بکر و درختان سربه فلک کشیده و حال و هوای روستایی آن از جاذبه‌هایش محسوب می‌شود.

ییلاق سلانسر

ییلاق سلانسر

۱۵ کیلومتر بعد از رستم آباد در ارتفاعات، ییلاق سلانسر قرار دارد. منطقه‌ای بکر با درختان تنومند و چشمه‌های پرآب که تا چشم کار می‌کند سبزی است و تصویری که به هر طرفش نگاه می‌کنی، از خودت می‌پرسی مگر بهتر از این هم داریم؟

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

دو سه سالی است که رفتن به جاده اسالم به خلخال متداول و بهتر بگوییم “مد” شده. و دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که اهل سفر باشد و یکبار گذرش به اسالم نیفتد. رویایی‌ترین جاده جنگلی ایران که از ۷۰ کیلومتری اسالم در تالش گیلان شروع می‌شود و تا خلخال در استان اردبیل ادامه پیدا می‌کند. ابر و مه بر زیبایی‌های جاده اضافه کرده.

اولسبلنگاه

اولسبلنگاه

در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال در تالش، روستایی ییلاقی قرار گرفته که دیدن یکباره‌اش باعث‌ می‌شود همیشه حسرت دیدن دوباره‌اش را داشته باشی. هرچند نمی‌دانیم که این ویژگی خوب است یا بد ولی با نگاه کردن به عکس‌هایش هم حالت سرجایش می‌آید و اینجا، جایی نیست جز اولسبلنگاه. اولسبلنگاه در تالشی یعنی درختی که در ارتفاعات می‌روید. جایی با خانه‌های چوبی و آسمانی که با زمین سبز گره خورده.

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله

در ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود، چمخاله قرار دارد. توریستی ترین ساحل گیلان که رودخانه چمخاله، ساحل ماسه‌ای، تالاب و پرندگانش، طبیعت زیبای لیلا کوه و منطقه جنگلی خرما، بر قشنگی‌هایش افزوده. در سفر به چمخاله از هندوانه و برنجش غافل نشوید که مرغوب‌ترین است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به دیلمان گیلان

قلعه رودخان

قلعه رودخان

در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن، قلعه‌ای قرار گرفته که یادگار دوره ساسانیان است. قلعه‌ای مستحکم که زمانی دژ دفاعی اسماعیلیان نیز بوده است. قلعه رودخان بنایی است از سنگ و آجر و قرار گرفتنش در بین جنگل‌ و مه همیشگی منطقه، آن را به یکی از زیباترین جاهای گیلان بدل کرده.

شیطان کوه

شیطان کوه

یکی از پرطرفدارترین جاهای لاهیجان، شیطان کوه است. جایی شلوغ که امکانات تفریحی زیادی دارد. در قدیم شیطان کوه به شاه نشین معروف بود و محلی برای جمع‌کردن آب مورد نیاز مزارع، اما این روزها این استخر آب، وسعت زیادی پیداکرده و وسطش بنایی تاریخی هم دیده می‌شود. شیطان کوه به دلیل وجود تله کابین، شهربازی، رستوران و امکانات دیگر تفریحی یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری لاهیجان است.

از دیگر بهترین جاهای دیدنی گیلان

سوباتان

سوباتان

سوباتان، ییلاقی است در غرب لیسار در ۳۶ کیلومتری شمال غرب تالش و جنوب شرقی دریاچه نئور. دشت گل های شقایق، آبشار ورزان، بلندی ها و دره های متعدد، چشمه‌های آب شیرین نزدیکی دریاچه نئور که آب خنکی دارند و به قول معروف هر مرده‌ای را زنده می‌کنند، منظره جنگل‌های تالش و خانه‌های روستایی و اسب ها و گوسفندانی که از کنارت می گذرند، باعث می‌شود فکر کنی در سوئیس داری راه می روی.

قسمت دوم بهترین جاهای دیدنی گیلان را اینجا ببینید.

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد