رومینگ همراه اول چیست؟

تاریخ انتشار : 14 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۹ مرداد ۱۴۰۲
رومینگ همراه اول چیست؟

رومینگ یک سیستم پشتیبانی تلفن همراه است که در سفرهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنانچه قصد دارید در کشور دیگری از سیم کارت شخصی خودتان استفاده کنید، باید سیستم رومینگ همراه اول سیم کارت خود را فعال کنید. با فعال کردن رومینگ بین‌المللی، به‌راحتی می‌توانید با دوستان، همکاران و خانواده خود از راه دور با پرداخت هزینه‌ای مشخص ارتباط برقرار کنید. خدمات رومینگ اپراتور همراه اول، هم برای سیم‌کارت‌های دائمی و هم برای سیم‌کارت‌های اعتباری قابل ارائه است.

رومینگ همراه اول چیست؟

چنانچه با سیستم رومینگ آشنایی نداشته باشید، احتمالا تصور می‌کنید که هزینه بسیار سنگینی را در صورت فعال کردن خط شخصی خود باید بپردازید؛ اما این یک تصور اشتباه است. اپراتور همراه اول با برخی اپراتورها در کشورهای دیگر در این مورد مذاکره کرده است و قرارداد دارد. در این قرارداد، ذکر شده است که افراد می‌توانند از طریق فعال‌سازی رومینگ تلفن از خط شخصی خود استفاده و هزینه متعارفی پرداخت کنند.

نحوه فعال‌سازی رومینگ همراه اول

رومینگ همراه اول

رومینگ همراه اول

برای فعال‌سازی رومینگ همراه اول در گوشی اندروید، ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی settings اندروید خود شوید. گزینه شبکه‌های بیشتر more networks را انتخاب کنید و در مرحله بعد به قسمت اینترنت موبایل mobile networks بروید. در صفحه پیش رو در قسمت اپراتورهای شبکه network operators، شبکه مورد نظر خود را انتخاب و سیستم رومینگ خود را فعال کنید.

برای فعال‌سازی سیستم رومینگ در سیستم ios به قسمت تنظیمات بروید و گزینه حامل Carrier را انتخاب کنید. سپس شبکه اپراتوری را که می‌خواهید به آن وصل شوید، انتخاب کنید.

نحوه فعال‌سازی رومینگ به دو روش امکان‌پذیر است که عبارت‌اند از:

  • روش اول فعال‌سازی رومینگ همراه اول در خارج از کشور از طریق کد #*۱۰*۲۹: در این روش، تنها کافی است این کد را وارد کنید تا سیستم رومینگ تلفن همراه شما فعال شود.
  • روش دوم فعال‌سازی رومینگ در خارج از کشور از طریق پیامک: در این روش، باید عدد ۲۹ را به شماره ۱۰ پیامک کنید و منتظر فعال‌سازی سیستم رومینگ تلفن همراه خود بمانید.

نحوه افزایش اعتبار برای سیم کارت های دائمی و اعتباری

بعد از فعال‌سازی سرویس رومینگ باید اقدام به افزایش اعتبار و خرید بسته رومینگ کنید. افزایش اعتبار، هم برای سیم کارت‌های دائمی ممکن است و هم سیم کارت‌های اعتباری را می‌توانید از این طریق شارژ کنید. نحوه شارژ سیم کارت‌های اعتباری و دائمی همراه اول به شرح زیر است.

نحوه افزایش اعتبار سیم کارت های دائمی همراه اول

شما می‌توانید از دو روش آسان برای افزایش اعتبار سیم کارت رومینگ همراه اول استفاده کنید. روش اول، دریافت شارژ از طریق پیامک است؛ این روش ۵ مرحله دارد که به شرح زیر هستند:

  • مرحله ۱: ارسال حرف B به شماره ۹۹۰۰۰۹۹
  • مرحله ۲: انتخاب مبلغ مورد نظر شما برای اعتبار سیم کارت
  • مرحله ۳: ارسال شماره تلفن همراه خود
  • مرحله ۴: انتظار برای یک پیامک تحت عنوان شناسه پرداخت و شناسه قبض
  • مرحله ۵: پرداخت هزینه شارژ

روش دوم برای افزایش اعتبار حساب رومینگ به شرح زیر است:

در این روش، از طریق وب‌سایت همراه اول به قسمت سرویس‌ها بروید و از بین محصولات، وارد بخش رومینگ شوید. در مرحله بعد، مکالمات و پیامک بین‌المللی را انتخاب کنید. سپس می‌توانید کدهای مربوط به فعال‌سازی گوشی هوشمند خود را مشاهده فرمایید.

عوارض خروج از کشور چیست؟ به همراه راهنمای کامل پرداخت

نحوه افزایش اعتبار سیم کارت های اعتباری همراه اول

شارژ سیم کارت‌های اعتباری بسیار راحت‌تر از سیم کارت دائمی است. در این روش، شما تنها کافی است مانند مواقع دیگر اقدام به خرید شارژ کنید. با شارژ سیم کارت اعتباری از طریق کد، همراه بانک، اپلیکیشن‌های مختلف یا هر روش کاربردی دیگر، می‌توانید رومینگ خط اعتباری خود را فعال کنید. ۹٪ مالیات ارزش افزوده برای کاربران دارای سیم کارت اعتباری هنگام فعال کردن سرویس لحاظ خواهد شد.

نحوه استفاده از رومینگ همراه اول

اگر قصد دارید از طریق سیستم رومینگ با فردی در ایران تماس داشته باشید، کافی است کد ۰۰۹۸ را به جای صفر اول شماره تماس شخص به کار ببرید. در صورت تماس با شماره ثابت نیز با حذف صفر اول کد شهر، گزینه ۰۰۹۸ را جایگزین کنید.

نحوه تماس با خطوط تلفن همراهنحوه تماس با خط ثابت
۰۰۹۸۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷۰۰۹۸۲۱۲۳۲۳۲۳۲۳

تعرفه رومینگ کشورها و نحوه محاسبه آن

هزینه تماس با ایران به وسیله خط رومینگ و دریافت تماس از ایران، هرکدام متفاوت محاسبه می‌شود. علاوه بر این، تماس شما از خارج از کشور با سیم کارت رومینگ همراه اول با یک کشور خارجی دیگر هم هزینه‌ای جداگانه دارد و طبق تعرفه بین‌المللی کشور مقصد محاسبه می‌شود. توجه داشته باشید که بسته‌های اینترنت همراه اول با فعال کردن سیستم رومینگ غیرفعال خواهند شد. با روشن کردن دیتای تلفن همراه خود، هزینه اینترنت بر اساس تعرفه کشور مقصد محاسبه می‌شود. تعرفه ارتباط با داخل ایران با سیم کارت همراه اول در هر کشور، متفاوت است. به‌عنوان مثال تعرفه رومینگ در ۳ کشور مختلف در جدول زیر آورده شده است:

تعرفه رومینگ همراه اول در ترکیه
نوع ارتباطVodafoneAveaTurkcell
تعرفه مکالمه با ایران۱۰.۰۰۰۱۰.۰۰۰۱۰.۰۰۰
تعرفه مکالمه دریافتی۷.۵۰۰۷.۵۰۰۷.۵۰۰
تعرفه مکالمه داخلی۵.۵۰۰۵.۵۰۰۵.۵۰۰
تعرفه ارسال پیام کوتاه۴۰۰۰۴۰۰۰۴۰۰۰
تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ۳۰۰۰۳۰۰۰۳۰۰۰

 

تعرفه رومینگ همراه اول در امارات
نوع ارتباطEtisalat
تعرفه مکالمه با ایران۱۲.۵۰۰
تعرفه مکالمه دریافتی۷.۵۰۰
تعرفه مکالمه داخلی۵.۵۰۰
تعرفه ارسال پیام کوتاه۴۰۰۰
تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ۳۰۰۰

 

تعرفه رومینگ همراه اول در عراق
نوع ارتباطZainKOREK TELAsiacell
تعرفه مکالمه با ایران۱۲.۵۰۰۱۰.۰۰۰۱۰.۰۰۰
تعرفه مکالمه دریافتی۱۰.۰۰۰۷۰۰۰۷۰۰۰
تعرفه مکالمه داخلی۶.۵۰۰۵.۵۰۰۵.۵۰۰
تعرفه ارسال پیام کوتاه۴۰۰۰۳۰۰۰۳۰۰۰
تعرفه یک مگابایت GPRS رومینگ۴۰۰۰۳۰۰۰۳۰۰۰

نحوه محاسبه رومینگ همراه اول

سیستم رومینگ اپراتور همراه اول بر اساس یک دقیقه محاسبه می‌شود. هنگامی که سرویس رومینگ سیم کارت خود را فعال کنید، از ۱ ثانیه تا ۵۹ ثانیه تعرفه یک دقیقه حساب می‌شود. بعد از اتمام ۶۰ ثانیه، یک دقیقه دوم لحاظ می‌شود. در این حالت، چنانچه تماس شما ۱۰ ثانیه به طول انجامد نیز همان یک دقیقه محاسبه می‌شود.

ارز مسافرتی چیست؟ + شرایط گرفتن ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۲

رومینگ همراه اول در پرواز

رومینگ همراه اول

رومینگ همراه اول

سیستم رومینگ این امکان را به کاربران می‌دهد که در لحظه پرواز و از زمانی که هواپیما از زمین بلند می‌شود تا زمانی که فرود می‌آید نیز  از تلفن خود برای ارتباط با دیگران استفاده کنید. این خدمات شامل مکالمه، پیامک و اینترنت تلفن همراه است. از طریق مراحل زیر می‌توانید سیستم رومینگ حین پرواز تلفن همراه خود را فعال کنید:

  1. تنظیمات گوشی Setting
  2. اینترنت موبایل Mobile Network
  3. روی ایرOn air

هزینه رومینگ پرواز نسبت به رومینگ عادی خط همراه اول، متفاوت است، تعرفه رومینگ پرواز در جدول زیر آورده شده است:

نوع خدمات
مکالمه با ایران (دقیقه)۷۵,۶۰۰ تومان
مکالمه دریافتی۶۰,۴۰۰ تومان
مکالمه داخلی۷۵,۶۰۰ تومان
ارسال پیامک۲۱,۰۰۰ تومان
اینترنت (مگابایت)۶۰,۰۰۰ تومان

غیر فعال‌سازی رومینگ همراه اول

رومینگ همراه اول

رومینگ همراه اول

از آنجایی که تعرفه رومینگ اپراتور همراه اول مبلغ بالایی دارد، بهتر است در صورت عدم نیاز به رومینگ، این سیستم را غیر فعال کنید. شما می‌توانید از ۳ روش زیر جهت غیر فعال کردن سیستم رومینگ تلفن همراه خود استفاده کنید.

  • روش ۱: از کد غیر فعال‌سازی رومینگ همراه اول *۱۰*۲۹۱# یا کد۱# استفاده کنید.
  • روش ۲: غیر فعال کردن سیستم رومینگ از طریق اپلیکیشن همراه اول
  • روش ۳: ارسال عدد ۲۹۲ به شماره ۰۰۹۸۱۰

آیا رومینگ شما فعال است؟

چنانچه تمامی مراحل ذکر شده را برای فعال‌سازی سیستم رومینگ خود انجام داده باشید، پیامی مبنی بر فعال‌سازی با شناسه پرداخت دریافت می‌کنید. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که سیستم رومینگ شما فعال است. از طریق کدهای دستوری زیر می‌توانید استعلام تعرفه کشورهای مختلف را به دست آورید.

  • ارسال نام یا کد کشور به شماره ۸۰۷۰ یا شماره ۹۹۰۰۰۹
  • استعلام از وب‌سایت همراه اول در قسمت رومینگ و مکالمات بین‌المللی

با رومینگ همراه اول آشنا شدید؟

سیستم رومینگ این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که در سفرهای کاری یا سفرهای تفریحی به‌راحتی بتوانند با خط همراه اول خود با ایران و کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند. فعال‌سازی سیستم رومینگ همراه اول چه برای افرادی که دارای خط دائمی هستند و چه برای افرادی که از خط اعتباری استفاده می‌کنند، امکان‌پذیر است. هزینه ‌این سیستم در کشورهای مختلف، متفاوت و نسبتا گران است.

در صورت سفر به هرجای ایران می‌توانید بلیط هواپیما و هتل خود را با قیمتی مناسب از اسنپ تریپ رزرو کنید.

راهنمای جامع گرفتن پاسپورت

 

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد