زیباترین جزایر ایران کدامند؟

تاریخ انتشار : 1 آذر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱ آذر ۱۴۰۲
زیباترین جزایر ایران کدامند؟

در ایران، ۴۲۷ جزیره بزرگ و کوچک قرار گرفته که هرکدام جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ برخی از جزایر شناخته شده در کشور عزیزمان برویم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را به شما معرفی کنیم. درصورتی‌که قصد سفر به این منطقه از ایران را دارید، اسامی مناطق زیر را در ذهن خود بسپارید و در سفرتان به این مناطق به آن‌ها سر بزنید.

برای افرادی که علاقه زیادی به سفر با ماشین شخصی ندارند و ترجیح می‌دهد، از زیبایی‌های مسیر پیش رویشان نیز لذت ببرند، رزرو آنلاین بلیط هواپیما بهترین گزینه است. اسنپ تریپ پلتفرمی‌ است که امکان این فرایند را به مسافران خواهد داد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن تاریخ سفر خود لیستی از بلیط‌ها و هتل‌های قشم را در این سایت داشته باشید و از میان آن‌ها گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید.

زیباترین جزایر ایران کدامند؟

اسامی زیر در میان زیباترین جزایر ایران قرار گرفته‌اند و با داشتن امکانات و تفریحات منحصربه‌فرد خود مکانی مناسب برای اقامت چند روزه شما خواهند بود:

جزیره قشم

قشم، یکی از محبوب‌ترین جزایر خلیج فارس بوده و نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. برای رسیدن به جزیره، باید به بندرعباس بروید و سپس خود را با شناور و لنج‌های مخصوص به قشم برسانید. سواحل جزیره قشم، به صورت صخره‌ای، ماسه‌ای و گلی بوده و در نزدیکی آن‌ها می‌توانید دلفین‌ها، آهوها، پرندگان بومی و مهاجر، خزندگان و پستانداران دیگر را ببینید. ساحل‌های معروف این جزیره با اسامی ساحل زیتون، سیمین، ساحل ناز و ریگو شناخته می‌شوند.

همچنین جاذبه‌های طبیعی دیگری مانند بزرگترین غار نمکی، پارک کروکودیل‌ها، غار خوربس، تنگه چاه کوه، قلعه پرتقالی‌ها، دره ستارگان و بازار قشم نیز در آن قرار گرفته و مکان‌های مناسبی برای بازدید هستند. هنگام سفر به قشم، تجربه غذاهای محلی و دریایی این منطقه را نیز از دست ندهید، به ویژه نان تمشی که یکی از غذاهای معروف جزیره است.

جزیره لاوان

جزیره لاوان

تصویری از دریا و جزیره لاوان

جزیره لاوان در گذشته به عنوان مهد صید مروارید در جنوب ایران شناخته می‌شد. امکانات رفاهی در این جزیره محدود است، اما شرکت نفت در تلاش است تا آن‌ها را بهبود بخشیده و برای گردشگران جذاب‌تر کند. جمعیت کلی در لاوان، تقریبا ۱۲۰۰ نفر بوده و برای رسیدن به آن باید ابتدا به قشم سفر کرده و سپس با لنج خود را به جزیره برسانید.

جزیره کیش

کیش یک جزیره زیبا و پرطرفدار در استان هرمزگان بوده و با هرمز، امارات، بحرین و عربستان هم‌مرز است. این جزیره با مساحت چهار کیلومتر مربعی خود امکانات تفریحی و گردشگری فراوانی داشته و همین موضوع باعث شده تا همیشه گردشگران زیادی در آن حضور داشته باشند.

برای رفتن به جزیره کیش می‌توانید از هواپیما و ماشین شخصی خود استفاده کنید. در صورت انتخاب ماشین شخصی باید به بندر آفتاب رفته و سپس با لندینگ کرافت، خود و ماشین‌تان را به جزیره برسانید.

در میان جذابیت‌های کیش می‌توانیم به پیاده‌روی در خیابان‌های پر از درخت لور و نخل اشاره کنیم. همچنین، در برخی از مناطق آن اماکن دیدنی زیادی مانند شهر تاریخی حریره، مسجد خاتم، شهر زیرزمینی کاریزه، درخت سبز، پارک آبی لوشن، پارک هنر، باغ پرندگان و کشتی یونانی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. ورزش‌های ساحلی و آبی نیز از جذابیت‌های دیگر این منطقه است که طرفداران زیادی دارد.

جزیره ابوموسی

جزیره ابوموسی در جنوب ایران واقع شده و برخی از کشورهای همسایه ادعای مالکیت آن را دارند. هم مردم ایران و امارات در این جزیره زندگی می‌کنند. به دلیل نظامی بودن منطقه و استفاده از سواحل توسط نیروهای نظامی، جزیره قادر به پذیرایی از تعداد زیادی گردشگر نیست. بیشتر افرادی که به این جزیره سفر می‌کنند، به منظور مأموریت‌های اداری می‌روند؛ بنابراین علیرغم زیبایی منطقه، به عنوان مقصد گردشگری مناسب توصیه نمی‌شود.

جزیره هنگام

جزیره هنگام در استان هرمزگان قرار گرفته و دو روستای کهنه و نو را در بر می‌گیرد. ساکنین این جزیره اکثراً به صورت خانواده و فامیل هستند و از طریق تولید صنایع دستی، ماهیگیری و فروش محصولاتشان درآمدزایی می‌کنند؛ پخت نان و غذاهای محلی نیز بخش دیگری از فعالیت‌های اقتصادی ساکنین این منطقه است.

برای رسیدن به جزیره هنگام، باید ابتدا به سواحل قشم بروید و سپس با استفاده از قایق‌های تندرو به جزیره برسید. جاذبه‌های گردشگری جزیره شامل دلفین‌های در حال پرش و حرکات گروهی هستند. همچنین، سواحل نقره‌ای و آب‌های زلال جزیره نیز فرصتی برای لذت بردن از طبیعت است.

جزیره اشک

جزیره اشک در جنوب جزیره کبودان واقع شده و فاصله آن تا بندر گلمانخانه حدود ۴۰ کیلومتر است. این جزیره یکی از زیباترین مناطق در ایران بوده و به چشمه آب شیرین خود معروف است. در این جزیره، گونه‌ نادری از آهو به نام آهو ایرانی دنباله‌دار وجود دارد. مساحت آن حدود ۲۱۱۵ هکتار بوده و پوشش گیاهی آن مشابه جزیره کبودان است.

جزیره مینو

جزیره مینو

جزیره مینو، از زیبایی‌های کمتر شناخته شده جنوب ایران

جزیره مینو در جنوب ایران با نخلستان‌ها و نیزارهای فراوان، نیز جزو زیباترین جزایر جنوبی کشور است. این جزیره توسط رودخانه اروند و اروند کوچک از بقیه جدا شده و تنها راه دسترسی به آن، پلی در ضلع جنوبی جزیره روی رودخانه جرف است.

در جزیره مینو پنج رودخانه جریان دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. با سفر به این جزیره، با فرهنگ بومی، غذاهای سنتی، صنایع دستی و دیگر جذابیت‌های مردمان این منطقه آشنا خواهید شد و در این منطقه بکر و دلنشین بهترین تجربه را خواهید داشت.

جزیره مارو

جزیره مارو یا شیدور، جزیره‌ای غیرمسکونی است که می‌توان با کرایه قایق از جزیره لاوان به آن سفر کرد. نامگذاری این جزیره به دلیل وجود مارهای زیاد در آن صورت گرفته است، اما آن‌ها به خاطر پنهان شدن در زیر شن‌ها توجه زیادی به خود جلب نمی‌کنند.

جزیره مارو منطقه‌ای با تنوع پرندگان و پستانداران زیاد است. با توجه به وجود امکانات محدود در این جزیره، بهتر است زمان سفر خود را تا طلوع و غروب خورشید محدود کنید. غذای اصلی این منطقه ماهی کبابی است. همچنین، می‌توانید از قایق‌سواری، پیاده‌روی در شن‌ها و دیدن فانوس‌های دریایی لذت ببرید.

جزیره لارک

جزیره لارک در جنوب قشم و تنگه هرمز واقع شده است. این جزیره با مساحت تقریبی ۷٫۵ کیلومتر مربع یکی از پرترددترین جزایر خلیج فارس بوده برای دسترسی به آن باید ابتدا به هرمز سفر کرده و سپس از قایق‌های محلی برای رسیدن به جزیره استفاده کنید.

در بازدید از این منطقه، می‌توانید فعالیت‌های بومیان را ببینید که به صید ماهی و غواصی مشغول هستند. جزیره لارک همچنین دارای کوه‌های آتشفشانی مخروطی و سواحل زیبایی است که می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

جزیره هرمز

جزیره هرمز دارای شکل بیضی بوده و مساحت آن تقریبا ۴۲ کیلومتر مربع است. این منطقه در نزدیکی بندرعباس قرار گرفته و جاذبه اصلی آن خاک سرخی است که دارد. با ورود به این جزیره می‌توانید در خانه‌های محلی ساکن شوید و برای رسیدن به آن باید به بندرعباس یا قشم بروید.

در جزیره هرمز، کوه‌های سفید، زرد و سرخی وجود دارند که می‌توانید از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. همچنین، دره رنگین‌کمان، کوه الهه نمکی، دره مجسمه، موزه دکتر نادعلیان، قلعه پرتغالی‌ها، کوه برفی، جزیره ساحل فرش و معدن خاک سرخ نیز جزو جاذبه‌های دیدنی این جزیره هستند.

جزیره ناز

ناز، نام کوچکترین جزیره در این لیست بوده و مکانی عالی برای تماشای مناظر زیبای اقیانوس است. این جزیره دارای دیوارهای صخره‌ای با ارتفاع تقریبی ۱۰ متر است. آب‌های کم‌عمق اطراف جزیره امکان موج سواری را به گردشگران می‌دهند. شتر سواری و کالسکه سواری نیز بخشی از فعالیت‌های منحصر به فرد دیگری است که در این منطقه می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یک مقصد جذاب برای کسانی است که به دنبال آرامش هستند. بر اساس اطلاعات به دست آمده تعداد افرادی که در این جزیره زندگی می‌کنند بسیار کم بوده و از طریق ماهی‌گیری و غواصی درآمد خود را به دست می‌آورند.

برای رسیدن به هندورابی باید ابتدا به کیش سفر کرده و سپس از طریق دریا یا از مسیر هوایی خود را به جزیره برسانید. جاذبه‌های دیدنی این منطقه شامل غارهای دریایی، درخت سبز معابد، دژ نظامی پرتغالی، گورستان قدیمی و روستای قدیمی الدورات است.

سفر به نقاط مختلف ایران با تهیه آنلاین بلیط

در این مطلب به معرفی زیباترین جزایر ایران پرداختیم و مشخصات کاملی را در مورد اطلاعات، امکانات و ویژگی‌های مختلف آن‌ها را در اختیارتان قرار دادیم. با در نظر گرفتن تمام این ویژگی، می‌توانید به‌راحتی جزیره‌ای را برای سفر خود انتخاب کنید که متناسب با نیازهایتان باشد.

دسته:Uncategorized

مطالب مرتبط :

روستای زشک مشهد

روستای زشک مشهد؛ قطعه ای زیبا در اطراف یک کلان شهر

2 اردیبهشت 1403
درباره کارگاه لنج سازی قشم چه می‌دانید؟

درباره کارگاه لنج سازی قشم چه می‌دانید؟

1 آذر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد