چطور با سالمندان سفر کنیم؟

تاریخ انتشار : 16 مهر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سفر با سالمندان

خیلی‌ها فکر می‌کنند سفر با سالمندان سختی‌های زیادی دارد و بودن در خانه را به سفری که به قول خودشان “چندان خوش نمی‌گذرد” ترجیح می‌دهند. سفر با سالمندان باعث عوض شدن روحیه‌‌شان می‌شود و آنها را از فضای افسرده شهری که مناسب آنها هم طراحی نشده، دور می‌کند. سفر کردن با افراد سالخورده اگرچه با خطراتی همراه است، ولی با در نظر گرفتن بعضی نکات می‌شود سفری داشت که هم به آنها خوش بگذرد و هم به ما.

توجه به سن، وضعیت تحرک و سلامت

آخرین باری که با پدر و مادرتان سفر رفتید کی بود؟ دوران کودکی؟ همین اواخر یا یکبار رفته‌اید و دیگر قید سفر با آنها را زده‌اید؟ قدم اول برای سفر با فرد یا افراد سالخورده این است که تصمیم بگیرید چه نوع سفری می‌خواهید بروید و تفاوت‌ها را بپذیرید.

علاقه‌مندی‌ها، سن، وضعیت تحرک و سلامت همسفران سالمند شما، در انتخاب جایی که می‌خواهید به آن بروید تاثیر دارد. برای مثال رفتن به شیراز در اردیبهشت بهترین انتخاب می‌تواند باشد و سفر به جای سردی مثل تبریز در ماه‌های سرد سال آنقدرها که باید کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

شما ممکن است در روز عادت داشته باشید چند جا را ببینید، ولی وقتی با سالمندان سفر می‌کنید در خیلی مواقع نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آنها پا به پای شما بیایند. برنامه‌ریزی و تهیه لیستی از جاهایی که می‌خواهید از آنها دیدن کنید، کارتان را آسان خواهد کرد.

توجه به توانایی های سالمندان در سفر

مراجعه به پزشک قبل از سفر

مراجعه به پزشک قبل از سفر می‌تواند خیال‌تان را از بابت اینکه در سفر دچار مشکل نخواهید شد تا حد زیادی جمع کند. پزشک می‌تواند داروهای لازم، مثل داروهای ضد مالاریا یا سایر آنتی بیوتیک‌ها را برای سفر تجویز کند و درباره پرهیزهای غذایی توصیه‌های لازم را ارائه کند. همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه، دستمال مرطوب یا ضدعفونی‌کننده دست، آسپرین، داروهای مسهل و کیسه آب گرم می‌تواند تا حد زیادی مفید باشد.

برنامه ریزی قبل از سفر

سالمندان در مقایسه با جوان‌ترها ممکن است توانایی تحرک کمتری داشته باشند، بنابراین قبل از سفر بهتر است فکر همه جا را کرده باشید و هیچ چیز را به ” هرچه پیش آید خوش آید واگذار نکنید”. رزرو هتل قبل از سفر باعث می‌شود به محض رسیدن به مقصد بتوانید بدون معطلی به هتل رفته و قدری خستگی درکنید. سالمندان، عادات و پرهیزات غذایی خاصی دارند و ممکن است نتوانند هر غذایی را بخورند، بنابراین قبل از سفر درباره رستوران‌ها و جاهایی که غذاهای سالم و مناسبی دارند هم تحقیق کنید.

جاهای تفریحی مناسب سالمندان

بیشتر بخوانید: از سیر تا پیاز شرایط و قیمت حمل خودرو با قطار

تحقیق درباره جاهای تفریحی

قرار نیست در سفر همه روز را در هتل یا خانه بمانید. بنابراین در مورد جاهایی که مناسب رفتن با سالمندان است و به آنها خوش می‌گذرد، تحقیق کنید. پیاده‌روی‌های طولانی برای هر آدمی ممکن است خسته‌کننده باشد. بنابراین هتل یا محل اقامتتان را طوری انتخاب کنید که به جاذبه‌های اصلی شهر نزدیک باشد. و بتوان راحت به آنها رفت و آمد کرد.

در نظر گرفتن بودجه کافی برای رفت و آمد

برای بسیاری از سالمندان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دشوار است. اینکه از پله‌های مترو بالا و پایین بروند یا در سرما و گرما منتظر اتوبوس بایستند. شما باید طوری بودجه سفرتان را تعیین کنید که پول کافی برای تاکسی گرفتن داشته باشید. و اگر مقصدتان بیش از یکجاست، برای راحتی خودتان و بقیه ماشین کرایه کنید. مورد دیگری که کار شما را راحت می‌کند، کمک گرفتن از راهنماهای محلی برای گشت و گذار در شهر است.

نوشتن آدرس و شماره تلفن روی کاغذ

لازم نیست همه جا همراه افراد مسن بروید. کافی‌ست شماره تلفن و آدرس جایی که در آن ساکن هستید را روی کاغذی بنویسید و داخل کیف آنها بگذارید تا اگر مشکلی پیش آمد، به راحتی بتوانند مسیر را پیدا کنند. همچنین برای اینکه خیالتان راحت باشد هتل‌تان را نزدیک مراکز درمانی رزرو کنید.

بیشتر بخوانید: سفر چطور باعث شادی می شود؟

پرهیز از پروازهای دارای توقف

سالمندان زودتر از جوان‌ها خسته می‌شوند. و به خصوص سفر در صبح زود یا در نیمه‌های شب ممکن است برایشان آزاردهنده باشد. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما تهیه کنید به ساعت پرواز و همچنین جای نشستن‌تان در هواپیما توجه کنید. صندلی‌تان را طوری انتخاب کنید که سالمندان برای رفت و آمد به سرویس بهداشتی در طول پرواز به زحمت نیافتند. همچنین تا جای ممکن از پروازهای دارای توقف پرهیز کنید.

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد