سفر به دبی، لوکس‌ترین شهر خاورمیانه!

تاریخ انتشار : 21 اسفند 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۴ تیر ۱۴۰۲
سفر به دبی، لوکس‌ترین شهر خاورمیانه!

اگر در یک جمله بخواهم دبی را توصیف کنم، باید بگویم «دبی گنجینه تفریحات لوکس و دیدنی‌های تمام نشدنی‌ست!» چرا که همه چیزهایی که از یک مقصد مسافرتی نیاز است، در دبی وجود دارد. سواحل شنی سفید، بیابا‌‎های وسیع، محله‌های تاریخی، مراکز خرید، پارک‌های موضوعی و آسمان‌خراش‌های باشکوه ازجمله همین دیدنی‌ها هستند. در این بلاگ، به نگین لوکس خاورمیانه سفر می‌کنیم و از دیدنی‌هایش می‌گوییم. پس در این دبی‌گردی همراه ما باشید!

آب‌ و هوای دبی

اولین چیزی که درمورد دبی باید  بدانید، آب و هوای گرم و بیابانی‌اش است. تابستان در دبی از آخرین هفته آوریل (اوایل اردیبهشت) آغاز می‌شود و تا حدود هفته اول اکتبر (اواسط مهر) ادامه دارد. دما در این ماه‎ها، بسیار گرم و مرطوب است و در ماه‌های جولای و آگوست (اواسط تیر تا اواسط شهریور) حتی از ۴۳ درجه سانتیگراد هم بیشتر می‌شود.
اما در طول فصل زمستان، بین نوامبر و مارس (اواسط آبان تا اواسط اسفند) دمای طول روز به‌ طور متوسط ​​۲۵ درجه سانتیگراد است. شب‌ها در طول سال نسبتاً خنک هستند. در نزدیکی مناطق ساحلی، رطوبت به طور متوسط ​​بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است. البته بارندگی در دبی نادر است و برای مدت طولانی هم دوام نمی‌آورد.

پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به دبی

حال و هوای پاییزهای دلنشین شهر دبی

بهترین زمان برای سفر به این شهر، فصل پاییز و زمستان است. در این زمان، طیف وسیعی از رویدادها و فعالیت‌ها از جشنواره‌های خرید و غذا تا جام جهانی، سفر شما را بسیار لذت‌بخش می‎کنند. اما هزینه هتل‌ها به دلیل هجوم گردشگران، در بالاترین میزان خود است.
پاییز  بهترین زمان برای یک اقامت خوب با قیمت مناسب در دبی است. در این زمان، قیمت هتل‌ها کاهش می‎یابد و جمعیت پراکنده می‌شوند. اگر از گرمای شدید لذت می‎برید یا قصد دارید در مراکز خرید دارای تهویه ‌مطبوع وقت بگذرانید، این زمان برای بازدید عالی است.

آکواریوم دبی؛ تماشای اقیانوس در قابی کوچک!

بهترین مسیرهای هوایی ایران برای سفر به دبی

پرواز به دبی، از شهرهای مختلف کشور ما، به شکل روزانه با ایرلاین‌های متنوعی انجام می‌شود. ایر عربیا، ماهان، ترکیش، امارات، فلای دبی، عمان ایر، کویت، لوفت‌هانزا، آنا دولو جت و قطر پرواز از جمله آن‎ها هستند. هواپیمایی ماهان، ارزان‌ترین بلیط دبی را ارائه می‌دهد و هواپیمایی امارات محبوب‌ترین ایرلاین در این مسیر است.
در تمام روزهای هفته، از تهران به‌ قصد دبی پرواز وجود دارد. به همین دلیل، می‌توان گفت بهترین مسیر هوایی از کشورمان به دبی محسوب می‌شود. از مقصد شهرهایی مانند مشهد، اصفهان، اهواز، قشم، شیراز و بندرعباس نیز می‌توان به‌ صورت هوایی به این شهر سفر کرد.

بهترین هتل‌های دبی کدامند؟

هتل‌های دبی با بهترین امکانات

در این شهر، هتل‌های لوکس و متعددی برای اقامت مسافران ساخته شده‌اند. هتل‌هایی با امکانات رفاهی کامل که سفری خاطره‌انگیز را برای اقامت‎کنندگان خود رقم می‌زنند. در سفر به دبی هزینه اقامت در این هتل‎ها به تعداد ستاره، موقعیت و امکاناتشان بستگی دارد. از بهترین هتل‌های پنج ‌ستاره می‌توان به برج العرب، هتل آتلانتیس، هتل ساحلی جمیرا و هتل پالم جمیرا دبی اشاره کرد.

اطلاعات لازم برای سفر دبی

جاهای دیدنی دبی که نباید از دست داد!

برج خلیفه دبی

دبی با جاذبه‌های دیدنی معاصر آن مانند جزیره نخل، برج العرب و مراکز خرید متنوع، شناخته می‌شود. اما دیدنی‎ترین ساختمان دبی و جاذبه اصلی توریستی آن، برج خلیفه است. این بنا با ۸/۸۲۹ متر ارتفاع، بلندترین ساختمان جهان محسوب می‎شود. برای اکثر بازدیدکنندگان، رفتن به عرشه دیده‌بانی برج، در طبقه ۱۲۴ جاذبه‌ای است که نباید از دست داد.
اما این شهر در کنار جاذبه‌های مدرن، سابقه برجسته فرهنگی نیز دارد. کافی است در محله الفهیدی پرسه بزنید تا دبی قدیمی را کشف کنید، سپس با کشتی سنتی در امتداد نهر دبی گشت‌ و گذار کنید. به‌ زودی متوجه خواهید شد که این شهر چیزی بیش از روکش پر زرق‌ و برق آن است.

۷ تفریح جذاب دبی که از آن‌ها نمی‌توان گذشت

آشنایی با جاهای تفریحی دبی

در سفر به دبی با وجود تفریحات بسیار زیادی که می‎توان انجام داد، چگونه تصمیم بگیریم که ابتدا از کدام مکان دیدن کنیم؟. جواب‌دادن به این سؤال، به‌خصوص اگر اولین ‌بار باشد که به دبی سفر می‎کنید، سخت‎ است. برای اطمینان از گذراندن اوقاتی فراموش‌نشدنی، فهرستی از انواع جاذبه‌های گردشگری مهم دبی را تهیه کرده‌ایم.

  • مکان‌های دیدنی معروف مانند برج خلیفه، جزیره نخل، چشمه نخل و فواره دبی
  • تم پارک‌ها و سواحل مانند پارک‎های آبی، اسکی دبی، ساحل عمومی جمیرا و پارک سافاری
  • خرید، غذاخوری و جاذبه‎های فرهنگی مانند دبی مال، کروز شام و موزه دبی
  • مقاصد ماجراجویی مانند کوه بی‌نهایت و شیرجه عمیق دبی
  • جاذبه‌های فصلی مانند دهکده جهانی و باغ معجزه و باغ پروانه‌های دبی

در ادامه، به معرفی بیشتر این جاذبه‌های هیجان‌انگیز می‌پردازیم.

پارک‌های آبی دبی

پارک‌های آبی دبی

مطمئناً سفر به دبی بدون سر زدن به پارک‌های آبی هیجان‌انگیز آن ناتمام است. پارک آبی آتلانتیس آکواونچر، مستقر در جزیره نخل، مکانی عالی برای خنک‌ شدن پس از چند روز گشت‌ و گذار پرهیجان به‌ شمار می‌رود. طولانی‎ترین سرسره آبی جهان با ۹ طبقه که به‌ درستی “جهش ایمان” نامیده می‌شود، در این پارک قرار دارد.
همچنین سافاری‌های زیر آب با استفاده از کلاه ایمنی Sea TREK در این پارک قرار گرفته است. یک منطقه آب‌ بازی اختصاصی برای کودکان و مسیری ۷۰۰ متری از ساحل شنی سفید نیز در این پارک قابل‌دسترس است. در دبی، پارک‌های آبی دیگری مانند پارک آبی لگولند، وایلد وادی و آکوا فان پارک نیز ساخته شده‌اند که ارزش سرزدن دارند. اگر مایلید درباره پارک‌های آبی دبی بیشتر بدانید، بلاگ زیر را بخوانید.

بهترین پارک‌های آبی دبی

دبی،شهری که زیباترین سواحل را دارد!

سواحل رویایی دبی

دبی دارای زیباترین سواحل دنیا است. از جمله بهترین سواحل آن که برای عموم قابل‌ استفاده هستند، می‌توان به ساحل جمیرا اشاره کرد که در امتداد ساحل جنوب شهر تا محل اتصال با نخل جمیرا امتداد دارد. از امکانات موجود در این ساحل می‌توان به خدمات غریق نجات، تفریحات ورزشی، کتابخانه‌ رایگان، کافه و زمین بازی کودکان اشاره کرد. ساحل الممزار، ساحل لامر و مارینا دبی از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانید در سفر به دبی به آن‎ها سر بزنید و لذت ببرید.

دبی و مراکز خرید وسوسه کننده‌اش!

دبی مال، از بهترین مراکز خرید دبی

دبی با مراکز تجاری جذابش که بهشت رویایی علاقه‎مندان به خرید است. با مراکز تجاری متعددی که دارای جاذبه‌های سرگرم‌کننده نیز هستند، چیزهای زیادی برای کشف در این شهر وجود دارد. دبی مال به‌عنوان یکی  از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان، برای هر نوع سلیقه‎ای چیزی دارد. مرکز خرید امارات، فستیوال شهر، سیتی واک و دهکده جهانی را نیز نباید از دست داد.

موزه‌های دیدنی در سفر به دبی

در این شهر، موزه‌های زیادی برای علاقه‎مندان به تاریخ وجود دارد. موزه دبی، موزه سکه، موزه قهوه، موزه ساروق الحدید، موزه مروارید و موزه اتحاد از آن جمله هستند. بازدید از هرکدام از این مکان‎ها، تجربه‌ای خاص به همراه دارد اما شاید جالب‌ترین موزه دبی، موزه آینده باشد.
یک بنای هفت‌ طبقه بدون ستون که به‌ عنوان زیباترین ساختمان جهان توصیف شده است. در این موزه، بازدیدکنندگان در سفری تجربی به سال ۲۰۷۱ (صدمین سالگرد تأسیس امارات) برده می‌شوند.

هر آنچه باید درباره ویزای دبی بدانید

بهترین رستوران‌های دبی


یکی از جذاب‌ترین لحظه‌ها در هر سفری، تجربه طعم‌های جدید است. رستوران‌های دبی از نظر آشپزی، دکوراسیون و تنوع از استاندارد بسیار بالایی برخوردار هستند. بسیاری از آنها چشم‌اندازی باورنکردنی به دریا یا شهر دارند.
شما می‌توانید در رستوران‌های زوما و شانگهای طعم غذاهای لذیذ آسیایی را بچشید و در رستوران‌های آلیچی و ایل بورو به ایتالیا سفر کنید. در کارین غذاهای فرانسوی را امتحان کنید و در رستوران ورده، منوی بی‌نظیر غذاهای مدیترانه‌ای را نگاهی بیندازید. در این شهر، برای هر سلیقه‌ای، رستورانی وجود دارد.

دبی‌گردی با اسنپ تریپ!

برای سفر به دبی و لذت بردن از جاذبه‌های دیدنی بی‌نظیر آن، نیاز به یک راهنما وجود دارد. در این مقاله، به وضعیت آب‌ و هوایی این شهر بیابانی و بهترین زمان سفر به آن پرداختیم. همچنین بهترین هتل‌ های آن را برای تجربه یک اقامت دلنشین معرفی کردیم و به برخی از دیدنی‌های آن اشاره کردیم. در سفر به دبی می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت بخرید.

با فرودگاه دبی آشنا شوید

بهترین زمان سفر به دبی چه فصلی است؟

از آنجایی که دبی شهری کویری و گرم است، بهترین زمان سفر به آن فصل پاییز و زمستان است.

جاذبه های دیدنی دبی که نباید از دست داد، کدام هستند؟

از برج خلیفه که بلندترین ساختمان جهان محسوب می‌شود، جزیره نخل و ساحل‎های شن سفید دبی در سفر به دبی حتماً باید بازدید کرد.

نام معروف‎ترین پارک آبی دبی چیست؟

در این شهر، پارک‌های آبی فراوانی ساخته شده‌اند. اما پارک آبی اکواونچر که در جزیره انسان ساخت نخل قرار دارد، معروف‎ترین آن‎ها است.

انواع ویزا قطر + روش اخذ آن ها

دسته:پروازجاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد