۱۰ مورد از بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار

تاریخ انتشار : 23 فروردین 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
۱۰ مورد از بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار

پس از تعطیلات نوروز که از شلوغی شهرها و جاده‌ها کم شده، هنوز گرما از راه نرسیده و شکوفه‌های بهاری همچنان خودنمایی می‌کنند، زمان خوبی برای گشت و گذار و سفر است. از شمال و جنوب و شرق و غرب، چندین مقاصد سفرهای بهاری در ایران پیدا می‌شود تا این روزهای زیبای سال را به بهترین شکل بگذرانید. اگر می‌خواهید بدانید که بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار کدامند، با این مطلب اسنپ‌تریپ همراه شوید.

شیراز

درخت‌های بهار نارنج شیراز در اردیبهشت و خرداد شکوفه می‌زنند و عطرشان شهر را پر می‌کند. همین شکوفه زدن بهارنارنج‌ها و پیچیدن عطرش در شهر، انگیزه سفر به شیراز است. شهر را که گشتیم، نوبت به دیدن جاهای نزدیک اطراف شهر شیراز می‌شود. به چشمه شش پیر و دریاچه مهارلو فقط ۱۵ کیلومتر با شیراز فاصله دارند می‌توان رفت. یا روستای قلات می‌تواند ما را از اینکه سفر کاملی به شیراز داشته‌ایم، خاطر جمع کند. بهار در شیراز فصل برداشت گیاه‌های دارویی مثل بیدمشک و نسترن هم است و رونق زیادی دارد.

شیراز
باغ ارم شیراز

اشکورات

شمال ایران مقصدی چهارفصل است اما اشکورات در رودسر گیلان، یکی از زیباترین شهرهایی‌ست که برای سفر داخلی در بهار می‌توان انتخاب کرد. گل‌های پامچال، گل همیشه بهار، گل گاو زبان و بنفشه که در بهار از زمین سردر آورده‌اند، ترکیب رنگ دلپذیری را پیش چشمتان می‌گذارد. اگر راهی اشکورات شدید، بازدید از کوه عروس و داماد، دریاچه صمد آباد و مسجد ناصرالحق را از دست ندهید. از جاده چالوس به سمت مازندران که بروید، و شهرهای چالوس، رامسر و کلاچای را که رد کنید به جاده اشکورات می‌رسید.

اشکورات
اشکورات

خوانسار

خوانسار شهری‌ست که همه کوچه‌ها و خیابان‌هایش مثل خیابان ولیعصر تهران پر دار و درخت است. اما این تنها راه رفتن در کوچه باغ‌های خوانسار نیست که ما را می‌تواند راهی این شهر کند.بهار فرصت کوتاهی‌ست برای دیدن جاذبه‌هایی که عمرشان محدود به این فصل است. مثل دشت لاله‌های واژگون خوانسار. دشت لاله‌های واژگون گلستان کوه در فاصله کمی از خود شهر قرار گرفته. دامنه‌های گستان کوه بهارها پر از لاله واژگون می‌شود. البته در آن حوالی، لاله‌های واژگون را در سمیرم که در ۱۶۳ کیلومتری اصفهان قرار گرفته و فریدون شهر در ۲۰۰ کیلومتری اصفهان هم می‌توان تا آخر اردیبهشت دید.

خوانسار
خوانسار

محلات

گوشه و کنار محلات، شهری که به هلند ایران مشهور است، در بهار از بوی گل پر می‌شود. محلات در ۲۷۱ کیلومتری تهران و ۱۰۹ کیلومتری اراک قرار گرفته و برای سفری یک‌روزه در این فصل مناسب است. محلات را به چشمه‌های آبگرمش هم می‌شناسند. در فصل بهار به‌خاطر گل‌های زیاد شهر، جشنواره گل و گیاه در دهکده گل محلات برگزار می‌شود. این دهکده گل ۱۲۰ هکتاری، بزرگ‌ترین مرکز پرورش گل در ایران است. در سفر به محلات، در کنار گل، حلوا و گیوه را هم نباید فراموش کنید.

محلات
محلات

کاشان

یکی از شهرهای مناسب مسافرت در بهار، کاشان است. آب و هوای کاشان در اردیبهشت و خرداد ایده‌آل بوده و با خیال راحت و به دور از شلوغی، به بازدید دیدنی‌های شهر می‌توانید بروید. مراسم گلاب‌گیری در کاشان یکی از دلایلی‌ست که بسیاری تصمیم سفر به کاشان در بهار را می‌گیرند. قمصر در نزدیکی کاشان به گل‌های محمدی‌اش معروف است. اگر وقت داشتید سری به ابیانه، روستای سرخ با کوچه باغ‌های دلپذیرش هم بزنید و از هوای بهاری و گپ زدن با مردم محلی، لذت ببرید.

کاشان
باغ فین کاشان

اردبیل

اردبیل، از زیباترین و بهترین شهرهای ایران برای سفر در بهار است که جاهای زیادی برای دیدن دارد؛ مثل دریاچه سوها. اگر از اردبیل، ۳۰ کیلومتر به سمت شرق برویم، روستای سوها سر راه ما خواهد بود. در این روستا یک آبگیر با رنگ آبی تیره وجود دارد که همان دریاچه سوهاست. هرچند در این دریاچه شناکردن ممنوع است، اما ماهیگیری یکی از لذت‌های سفر کردن به حساب می‌آید. اگرچه همانطور که می‌توانیم ماهیگیری کنیم، با دیدن اسب‌های وحشی که آزادانه در مسیرمان می‌بینیم هم بیشتر به وجد می‌آییم.

آبشار لاتون از دیدنی‌های دیگر این مسیر است. از سوها تا لاتون حدود ۱۶ کیلومتر فاصله داریم. هرچند این مسیر ۱۶ کیلومتری کمی سخت و خسته کننده است، اما دیدن زیبایی لاتون به سختی راهش می‌ارزد. این مسیر را باید با یک پیاده‌روی چند ساعته طی کنیم.مسیرش هم از کنار تاج سد می‌گذرد و پس از طی ۲ کیلومتر به باغ گل‌های بابونه می‌رسیم. برای رسیدن به لاتون ۲ روز در راه خواهیم بود و در مسیر قله اسپیناس را هم می‌بینیم. بسیاری از گروه‌هایی که این مسیر را طی می‌کنند، شب را در کنار رودخانه‌های در راه می‌مانند و با چیدن توت فرنگی وحشی اوقاتشان را می‌گذرانند.

دریاچه سوها
دریاچه سوها

بیشتر بخوانید: مناطق پرگل ایران کجاست؟

اسالم به خلخال

هرچند جاده اسالم به خلخال در هر فصلی از سال رویایی است، اما سرسبزی بی‌نظیرش را در بهار باید دید. آن وقتی که برگ‌های درخت‌ها هنوز سبز کمرنگ و تروتازه است و هنوز مانده که به رنگ سبزه تیره دربیاید. سفرمان را می‌توانیم از اسالم شروع کنیم. تمام جاده پوشیده از درخت است و نزدیکی‌های خلخال شکل جاده به دشت‌های سرسبز تغییر می‌کند. روییدن شقایق‌های وحشی در اردیبهشت و خرداد در کناره جاده خلخال-اسالم زیبایی اینجا را بیشتر می‌کند.

خوب است که سفرمان را به جاده اسالم به خلخال محدود نکنیم و سری هم به تالش بزنیم؛ دریاچه نئور و دریاچه سرآگاه از زیباترین جاهای تالش‌اند. منظره‌ی دشت گل شقایق تالش که به‌صورت خودرو رشد کرده‌اند، هیچوقت از جلوی چشمتان دور نمی‌شود. برای شب هم بستگی به این دارد که بخواهیم کجا بمانیم، در جاده اسالم به خلحال می‌توان روی اقامت در خانه روستاهای کنار جاده حساب کرد و در تالش به سراغ رزرو هتل‌های تالش می‌توان رفت.

اسالم به خلخال
اسالم به خلخال

کوهرنگ

بهترین مکان برای تماشای لاله‌های واژگون در ایران، کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری‌ست. برای دیدن دشت سرسبز و پرگل، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت راهی اینجا شوید. مزرعه گل آفتابگردان، گل موسیر و گل‌های زردی که خود به خود رشد کرده‌اند، تا حالتان را جا می‌آورد. در سفر بهاری به کوهرنگ، دیدن آبشار شیخ علی خان و چشمه کوهرنگ را هم در برنامه‌‌تان قرار دهید.

کوهرنگ
دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ

رودسر

دشت‌های پرگل رودسر باعث شده تا این شهر و روستاهای اطرافش یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در بهار باشد. از رودسر اگر یک ساعت و نیم رانندگی کنید، به جواهردشت و زیبایی‌های بی‌انتهای آن می‌رسید و از دشت‌های سرسبز و زمین‌های کشاورزی چشم نمی‌توانید بردارید. در سفر به رودسر برای دیدن شکوفه‌های سفید و صورتی به روستای چینی جان، درخت گردو و فندق به روستای درسنک و تجربه بهار خوش آب و هوا در کنار ساحل خزر به روستای حسن سرا بروید.

جواهردشت
جواهردشت

کرمان

برای سفر داخلی در بهار، روی شهر کرمان هم می‌توانید حساب کنید. چراکه آب و هوای کرمان در اردیبهشت و خرداد خواستنی و خوب است و آسوده‌خاطر می‌شود شهر و اطرافش را گشت و در یکی از هتل‌های کرمان اقامت کرد. باغ شاهزاده ماهان، بازار کرمان و حمام گنجعلی خان از جمله دیدنی‌هایی هستند که در سفر کرمان نباید از دستشان بدهید.

کرمان
باغ شاهزاده ماهان کرمان

شما در بهار به کدام یک از شهرهای ایران سفر می‌کنید؟ چه شهرها و مقاصد گردشگری در بهار را برای سفری متفاوت و به‌یادماندنی به خوانندگان اسنپ‌تریپ پیشنهاد می‌دهید؟

بیشتر بخوانید: زیباترین روستاهای ایران در بهار و تابستان

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402

۴ نظر

  • پاسخ Nastaran ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ از ۱۴:۰۰

    سلام تو رو خدا توواین شرایط کرونا و بیماری و مرگ‌و میر اینقدر پیشنهاد مسافرت و هتل به مردم ندین بذارین این لعنتی ویروس بره راحت بتونیم بریم سفر الان وقت مناسب سفر رفتن نیست

    • پاسخ اسنپ تریپ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ از ۰۶:۴۵

      سلام
      سپاس بابت نظرتون
      ما هم در اسنپ تریپ امیدواریم که همه مردم فقط به سفرهای ضروریشون برن و البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی.

  • پاسخ ناشناس ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ۰۴:۲۹

    چقدررر دلم هوای سفر بهاری داره…

  • پاسخ مسعود ۴ تیر ۱۴۰۱ از ۲۳:۳۷

    توی کرمان نگاری از کجاش میشه تهیه کرد؟

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد