غواصی در قشم، سفر به اعماق دریا!

تاریخ انتشار : 6 فروردین 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
غواصی در قشم، سفر به اعماق دریا!

سفر کردن به اعماق دریاها، یک رویای تخیلی است که همه آرزو دارند آن را تجربه کنند. حتی ژول ورن نویسنده فرانسوی، کتابی به نام سفر به اعماق زمین دارد که درباره شگفتی‌های زمین می‌گوید. حالا این‌ها را گفتیم تا برسیم به غواصی در قشم! رویایی هیجان‌انگیز و جذاب که همه مسافران دوست دارند به دل زمین بروند تا ببینند در دنیای زیر آب چه می‌گذرد!

غواصی در قشم یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی است و به‌ دلیل استقبال زیاد علاقه‌مندان، مراکز غواصی زیادی در این جزیره ایجاد شده‌اند. چنانچه قصد سفر به قشم دارید، به شما پیشنهاد می‌شود تجربه این تفریح خاص را از دست ندهید!

قیمت غواصی در قشم

غواصی یکی از تفریحات آبی مهیج در جزیره قشم است و افراد زیادی در سفر به این جزیره، تمایل دارند آن را تجربه کنند. سایت‌های متعددی برای غواصی در جزیره قشم فراهم شده‌اند و قیمت غواصی در هر یک از سایت‌ها بسته به خدماتی که ارائه می‌شود، متغیر است.

خطرات غواصی در قشم

تصویر یک غواص در زیر آب

خطراتی که در هنگام غواصی ممکن است برای افراد به وجود آید، شامل اشتباهات فردی، اشتباهات تکنیکی و وجود حیوانات دریایی خطرناک می‌شود. یکی از خطرات جدی در غواصی این است که افراد بدون مربی و به‌ صورت خودسرانه در یکی از سایت‌ها، به ‌تنهایی غواصی کنند.

در این صورت، اگر حادثه‌ای، چه از نظر سلامتی و چه از نظر شرایط محیطی مانند گیرکردن در تورهای ماهی‌گیری برای فرد رخ دهد، کسی نمی‌تواند به او کمک کند. تهیه تجهیزات، مهم‌ترین قسمت غواصی در قشم است. در صورتی که افراد تجهیزات ضروری و کافی نداشته باشند، ممکن است خطرات زیادی آنها را تهدید کند.

جزیره لارک کجاست؟

رزرو غواصی در قشم

گروه‌های با تجربه در زمینه غواصی، امکان رزرو سایت‌های غواصی در این جزیره را فراهم می‌کنند. این گروه‌ها علاوه بر آموزش غواصی، اطلاعات کامل در مورد مناسب‌ترین سایت غواصی به افراد و خانواده آنها ارائه می‌دهند.

غواصی در ساحل زیتون قشم

غواصی در ساحل زیتون قشم

ساحل زیتون یکی از سایت‌های غواصی در قشم است که در بلوار دریا و رو به ‌روی پارک ساحلی زیتون قرار دارد. عمق این سایت غواصی ۵۵ متر و جریان آب در آن، بسیار ملایم است. گونه‌های جانوری که در نزدیکی ساحل زیتون وجود دارند، شامل انواع پروانه‌ماهی، فرشته­ماهی، هامور، طوطی‌ماهی، جعبه‌ماهی، ماشه­ماهی، آنجل و بزماهی می‌شود.

اگر افراد این سایت را برای غواصی انتخاب کنند، می‌توانند بین دو تا شش متر از دنیای زیر آب را مشاهده کنند. بازدیدکنندگان از هشت سال به بالا به مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌توانند در این سایت غواصی کنند.

راهنمای کامل سفر قشم و قشم گردی

غواصی در سایت تخت ‌جمشید قشم

سایت غواصی تخت‌جمشید در نزدیکی ساحل زیتون و روبه‌روی پلاژ آقایان قرار دارد. وجود صخره‌های متعدد در این سایت، منظره‌ای شگفت‌انگیز در زیر آب ایجاد کرده است. به ‌دلیل فاصله کم این سایت غواصی در قشم تا سایت‌های دیگر، انواع گونه‌های جانوری در آن با سایت‌های دیگر مشترک هستند.

عمق آب در سایت تخت‌ جمشید شش تا هشت متر و جریان آب ملایم است. با غواصی در این سایت، قادر به دید دو تا شش متر خواهید بود.

غواصی در دوبه قشم

آمورش غواصی در قشم

سایت غواصی دوبه یکی از منحصر به‌ فردترین سایت‌ها برای تفریحات آبی در قشم است که در نزدیکی روستای سوزا قرار دارد. غواصان با غواصی در این سایت می‌توانند تا عمق ۲۲ متری زیر آب بروند و سه تا ده متر میزان دید آنها خواهد بود.

در این ساعت غواصی، یک گونه جانوری به نام باراکودا مشاهده شده است. جریان آب این سایت متوسط است و به همین دلیل، یک تجربه خاص از غواصی در قشم برای افراد به وجود می‌آورد.

اقامتگاه بوم گردی جووا قشم

غواصی در جزیره قشم باغ مرجانی

غواصی در جزیره قشم

این سایت غواصی ۱۶ کیلومتر از ساحل قشم فاصله دارد و به ‌دلیل جریان آب بسیار تند و خشن آن، اصلا برای افراد مبتدی مناسب نیست! غواصانی که این سایت را انتخاب می‌کنند، می‌توانند تا عمق ۴۸ متری زیر آب بروند و ۱۵ تا ۲۵ متر میزان دید آنها خواهد بود.

در این سایت، یک دشت مرجانی وسیع وجود دارد و گونه‌های جانوری آن شامل مرجان‌های بادبزنی، شیرماهی، هامور، کوسه، سفره‌ماهی و اسب دریایی می‌شود.

جزایر ناز بهترین مکان برای غواصی در منطقه قشم

جزایر ناز یکی از بهترین سایت‌ها برای غواصی در قشم هستند و در بخش شرقی این جزیره و در فاصله یک کیلومتری از ساحل قرار دارند. این منطقه دارای سه هکتار مساحت است و صخره‌های پنج تا ده متری اطراف آن مانند دیواری از این سایت حفاظت می‌کنند.

البته این منطقه ساحل شنی ندارد و در هنگام جزر، راهی باریک برای رسیدن به آن باقی می‌ماند. با غواصی در این سایت، افراد می‌توانند در عمق‌های دو تا پنج متر زیر آب بروند و پنج تا ده متر میزان دید آنها خواهد بود. جریان آب در این منطقه ملایم است و با وجود گونه‌های جانوری همچون شقایق دریایی، دلقک‌ماهی، گربه‌ماهی، منقارماهی و لاک‌پشت‌های دریایی جذابیت آن دو چندان می‌شود.

۸ هتل ارزان در قشم

سکوی نفتی یکی‌دیگر از سایت‌های غواصی در جزیره قشم

در چند سال گذشته، به‌ دلیل طوفان دریایی در کشور امارات، یکی از سکوهای نفتی از جا کنده و به نزدیکی ساحل پلاژ سیمین منتقل شد. پس از فروریختن قطعات این سکو به درون دریا و هجوم ماهی‌ها به اطراف آن، یک سایت برای غواصی در قشم اطراف این سکو به وجود آمد.

عمق آب در این سایت ده متر و میزان دید غواصان نیز ده متر است. همچنین جریان آب آن متوسط است و گونه‌های جانوری همچون خرگوش دریایی، پروانه‌ماهی، اسکات، هامور، ساردین، خفاش‌ماهی و ملوان در این سایت مشاهده می‌شوند.

اقامتگاه بوم گردی جووا قشم

جرثقیل غرق‌شده، خاص‌ترین کلوپ غواصی در جزیره قشم!

کشتی سوخته قشم

با سقوط یک جرثقیل به درون دریا سایت دیگری برای غواصی در این جزیره زیبا به وجود آمد. زیرا به طور معمول، با غرق شدن آهن‌آلات در زیر آب، تعداد زیادی از آبزیان اطراف آن مشغول چرخ‌زدن می‌شوند و افراد در هنگام غواصی می‌توانند آنها را تماشا کنند و لذت ببرند.

عمق آب در این سایت غواصی در قشم پنج تا ده  متر اندازه‌گیری شده است و میزان دید غواصان سه تا هفت متر خواهد بود. جریان آب آن متوسط است و گونه‌های جانوری نظیر پروانه‌ماهی، طوطی‌ماهی، جعبه‌ماهی، ملوان و نودی برانچ در این سایت وجود دارند.

غواصی تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت!

قشم به ‌عنوان بزرگترین جزیره در ایران، دارای سایت‌های غواصی متعددی است. از این رو، غواصی در این جزیره هم یکی از پرطرفدارین و جذاب‌ترین تفریحات آبی محسوب می‌شود. در زمان سفر به قشم نگران بلیط هواپیما خود نباشید،چون در هر زمان و مکانی می‌توانید بلیط خود را از اسنپ‌تریپ به صورت کاملا آنلاین خریداری کنید.تازه این همه ماجرا نیست! برای رزرو هتل با بهترین قیمت نیز می‌توانید روی اسنپ‌تریپ حساب کنید.

بهترین اقامتگاه‌های بومگردی قشم

دسته:Uncategorizedایرانگردیپروازجاذبه

مطالب مرتبط :

هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

2 آبان 1402
عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

23 مرداد 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد