فاصله تهران تا شیراز با ماشین، قطار و هواپیما

تاریخ انتشار : 27 آذر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۸ تیر ۱۴۰۲
فاصله تهران تا شیراز با ماشین، قطار و هواپیما

چقدر عالی بود اگر آدم می‌توانست هر لحظه که اراده کند، جاده را به هم بدوزد و در کسری از ثانیه ببیند در حافظیه شیراز است، اردیبهشت هم باشد و با آقایان سعدی و حافظ دیداری تازه کرد و در این هوای ناب با عطر بهارنارنج مست شد… در این بلاگ می‌خواهیم به شیراز برویم و ببینیم از تهران تا شیراز، این شهر افسانه‌ای، چقدر راه است.

فاصله تهران تا شیراز با ماشین

در مسیر تهران شیراز از توقف در شهرهای سر راهتان غافل نشوید. مرکز ایران زیبایی‌های فراوانی دارد؛ مسیری هموار و آسان با کویر و دشت‌های سبز و دلنشین که محبوب مسافران است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از اتومبیل‌های شخصی خود برای سفر به شیراز استفاده کنند تا بتوانند در میان راه از شهر‌های دیگر نیز بازدید کنند. مسیر‌های مختلفی برای رفتن از تهران به شیراز با استفاده از ماشین وجود دارند. فاصله تهران تا شیراز از راه زمینی برابر با ۹۱۷ کیلومتر است. در ادامه، برخی از مسیر‌های تهران شیراز را معرفی و فاصله هرکدام را بیان می‌کنیم.

جاده شیراز

جاده شیراز

مسیر شماره یک: جاده قم به سمت آباده

یکی از مسیر‌هایی که می‌تواند شما را از تهران به مقصدتان یعنی شیراز برساند، عبور از این مسیر است. مسافت این مسیر ۹۱۷ کیلومتر است و تقریبا ۱۰ ساعت طول می‌کشد تا شما از مبدأ به مقصد مورد نظرتان برسید.

اگر شما جاده قم به سمت آباده را برای مسافرت خود انتخاب کنید، در مسیر به ترتیب از شهر‌های زیر عبور خواهید کرد:

  1. قم
  2. کاشان
  3. نطنز
  4. اصفهان
  5. شهرضا
  6. آباده
  7. صفاشهر
  8. سعادت شهر
  9. مرودشت

مسیر شماره ۲: جاده قم به سمت یاسوج

یکی دیگر از مسیر‌ها برای رسیدن به شهر شیراز، طی‌کردن این مسیر است. فاصله این مسیر نیز تقریبا مانند مسیر اول و برابر با ۹۲۷ کیلومتر است. تقریبا ۱۱ ساعت طول می‌کشد تا شما از شهر تهران به شهر شیراز برسید.

اگر جاده قم به سمت یاسوج را انتخاب کنید، از شهر‌های زیر عبور خواهید کرد:

  1. قم
  2. کاشان
  3. نطنز
  4. شاهین‌شهر
  5. بروجن
  6. یاسوج
  7. اردکان
  8. هماشهر
راهنمای سفر به شیراز؛ شهر باغ‌های بهار نارنج

مسیر شماره ۳: جاده ساوه به سمت آباده

اگر این مسیر را برای سفر خود به شیراز انتخاب می‌کنید، باید ۹۲۲ کیلومتر را طی کنید تا به شیراز برسید. از جاده ساوه تقریبا ۱۱ ساعته به آباده می‌رسید.

در آخر، اگر مسیر سوم را برای طی‌کردن فاصله تهران شیراز انتخاب کنید، در مسیر از شهر‌های زیر خواهید گذشت:

  1. ساوه
  2. میمه
  3. اصفهان
  4. شهرضا
  5. آباده
  6. صفا شهر
  7. سعادت شهر
  8. مرودشت

فاصله تهران تا شیراز با هواپیما

اگر جزو آن دسته آدم‌هایی هستید که راحتی و آسانی هواپیما را به هر وسیله دیگری ترجیح می‌دهید، پس احتمالا از  سفر هوایی به شیراز لذت خواهید برد. بهترین وسیله نقلیه برای این افراد، هواپیما است. زیرا افراد می‌توانند فاصله تهران تا شیراز را در زمان بسیار کوتاه‌تری طی کنند. مدت‌زمان طی این مسافت، حداکثر برابر با ۲ ساعت است.

همه چیز درباره فرودگاه شیراز
پرواز شیراز

پرواز شیراز

فاصله تهران تا شیراز با اتوبوس

سفر با اتوبوس هم حال و هوایی نوستالژی دارد. استفاده از اتوبوس برای طی‌کردن مسیر تهران تا شیراز می‌تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که می‌خواهند یک سفر کم‌هزینه و اقتصادی داشته باشند. معمولا طی‌کردن فاصله میان دو شهر تهران و شیراز با اتوبوس می‌تواند بین ۱۲ تا ۱۳ ساعت طول بکشد.

فاصله تهران تا شیراز با اتوبوس

فاصله تهران تا شیراز با اتوبوس

فاصله تهران تا شیراز با قطار

قطار می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرکردن باشد. زیرا این وسیله نقلیه بسیار راحت‌تر و کم‌خطرتر از اتوبوس و اتومبیل شخصی خواهد بود. همچنین هزینه بلیط آن نسبت به هزینه بلیط هواپیما، بسیار مقرون ‌به‌ صرفه‌تر است. فاصله تهران شیراز با استفاده از قطار، تقریبا ۱۵ ساعت خواهد بود.

بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

فاصله تهران تا شیراز با قطار

فاصله تهران تا شیراز با قطار

جاذبه‌های مسیر تهران شیراز

زمانی که شما می‌خواهید از تهران به شیراز بروید، به ‌احتمال زیاد باتوجه ‌به مسیر انتخابی خود از شهر‌هایی که جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارند، عبور خواهید کرد. در ادامه به برخی از این جاذبه‌ها اشاره خواهیم کرد:

قم: اگر شما مسیر یک و دو را برای سفر انتخاب کنید، از شهر قم عبور خواهید کرد. شما می‌توانید در این شهر به زیارت حضرت معصومه (س) بروید.

کاشان: در مسیر شیراز کاشان‌گردی را فراموش نکنید! شما می‌توانید در این شهر از مکان‌های بسیار زیبا مانند حمام فین و باغ فین کاشان دیدن کنید.

نطنز: شما می‌توانید در طول سفرتان به زیارت امامزاده شاه سلطان حسین که روبه‌روی کارخانه نطنز واقع شده است، بروید و از هوای معطر بهاری نطنز لذت ببرید.

اصفهان: در مسیر شیراز برای اینکه کمی استراحت کرده باشید، ساعاتی را در نصف جهان بگذرانید. از بنا‌ها و مساجد باشکوه و نقش جهان زیبا دیدن کنید و دقایقی را بر روی پل خواجو و زاینده رود سپری کنید. زیبایی‌های اصفهان تمامی ندارد و به زمان بیشتری نیاز دارید، پس بهتر است توقف شما طولانی نباشد تا سریع‌تر به مقصد برسید و به شب نخورید!

شما می‌توانید بلیط هواپیما و هتل یا اقامتگاه خود به را با بهترین قیمت از سایت اسنپ‌تریپ رزرو کنید.

حافظیه شیراز را بهتر بشناسید!
دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

حمام وکیل شیراز کجاست؟

حمام وکیل شیراز کجاست؟

24 مرداد 1402
بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

28 تیر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد