از حرم تا حرم؛ راهنمای قطار قم مشهد

تاریخ انتشار : 13 خرداد 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ دی ۱۴۰۱
از حرم تا حرم؛ راهنمای قطار قم مشهد

مشهد و قم شهرهای زیارتی هستند که هر ساله میزبان زائران زیادی از سراسر ایران هستند. بعضی‌ها با یک تیر دو نشان می‌زنند، اول به قم می‌روند تا حرم حضرت معصومه را زیارت کنند و بعد برای زیارت بارگاه امام رضا (ع) راهی مشهد می‌شوند. در بین وسایل حمل و نقل برای سفرهای داخلی یکی از گزینه‌های محبوب، قطار است. این خط که به مسیر حرم به حرم معروف شده، به‌خصوص در مناسبت‌های مذهبی طرقداران زیادی دارد و انتخاب مسافران برای جابه‌جایی بین این دو شهر است. قطارهای قم مشهد  قیمت و امکانات متفاوتی دارند. ما می‌توانیم باتوجه به اینکه گروهی سفر می‌کنیم یا تنها، قطار مناسب را پیدا کنیم. سفر با قطار علاوه بر این که هزینه پایین‌تری نسبت به هواپیما دارد، از نظر راحتی و آسایش، دست‌کمی از آن ندارد. در این بلاگ قصد داریم اطلاعات کاملی درباره قطار قم مشهد به شما ارائه کنیم.

همه‌چیز درباره سفر با قطار در ایران

انواع قطار قم مشهد

قطار فدک

برای این مسیر از چند شرکت مختلف می‌توانیم بلیط قطار بخریم. قیمت این بلیط‌ها باتوجه به امکاناتی که دارند و مدت زمان سفر متفاوت است.

قطار فدک

اگر بخواهیم با قطاری سفر کنیم که هر چند ساعت در ایستگاه‌های مختلف توقف نکند و سریع‌تر به مقصد برسیم، قطار فدک انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد. قطار فدک شامل انواع بیزینس سلامت و اکونومی سلامت است که هر کدام به دلیل ارائه خدمات متفاوت، قیمت متفاوتی نیز دارند. قطار ۵ ستاره بیزینس سلامت فدک از امکانات خوبی مثل سرویس خواب، پریز برق، سیستم صوتی، هدفون، چراغ مطالعه، پک بهداشتی، بسته پذیرایی و غیره برخوردار است. همچنین در این قطار امکان سفارش غذا را نیز دارید.

خوب است بدانیم قطار ۵ ستاره ویژه فدک که ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه عصر از قم حرکت می‌کند، ۷ صبح به مقصد می‌رسد.

قطار پارسی

گاهی بودجه سفرمان محدود است و باید هزینه‌ها را کاهش دهیم. در چنین وقت‌هایی می‌توانیم سراغ قطار پارسی برویم که در خط قم مشهد و برعکس در حرکت است.

چه قطاری سوار شویم، بهتر است؟

قطار سروش

از دیگر قطارهایی که در مسیر قم مشهد تردد می‌کند، قطار سروش است. این قطار، انواع خدمات رفاهی مانند سرویس خواب و پذیرایی ارائه می‌کند و مناسب کسانی است که نمی‌خواهند زیاد هزینه کنند.

سایر قطارهای فعال در مسیر قم مشهد

از انواع دیگر قطار قم مشهد می‌توان قطار بن ریل را نام برد که شامل پذیرایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی، پریز برق و غیره است. همچنین نورالرضا، قطار رجا، جوپار، پارس لاریم، ریل ترابر سبا، مهتاب سیرجم و زندگی از دیگر قطارهای مسیر قم مشهد هستند.

قیمت بلیط قطار قم مشهد قم چقدر است؟

همان‌طور که گفته شد، برای مسیر قم مشهد قطارهای متنوعی وجود دارند که هر کدام دارای قیمت مخصوص به خود هستند. تعیین قیمت بر اساس خدمات ارائه شده، عمر واگن‌ها و سرویس‌دهی هر قطار است. به همین دلیل، گزینه‌های زیادی متناسب با بودجه‌های مختلف وجود دارند. فراموش نکنید که قیمت بلیط قطار نیز شبیه به بلیط هواپیما گاهی دچار تغییر می‌شود. قطار پارسی یکی از پایین‌ترین قیمت‌ها را دارد. پس این قطار ۶ تخته از شرکت رجا می‌تواند برای سفرهای ارزان گزینه‌ خوبی باشد. در سفرهای لوکس هم می‌توانیم سراغ بلیط فدک برویم و هتل لوکس مدنظر خودمان را جداگانه رزرو کنیم.

قطار قم مشهد از چه ایستگاه‌هایی می‌گذرد؟

ایستگاه های قطار

قطار از ایستگاه راه‌آهن قم راه می‌افتد و دو ساعت و نیم بعد به تهران می‌رسد. ایستگاه بعدی سمنان است که حدود سه ساعت زمان می‌برد. دو ساعت و نیم دیگر که بگذرد، قطار وارد ایستگاه شاهرود می‌شود. دیگر بیشتر راه را آمده‌ایم، اما سه ساعت و نیم دیگر تا ایستگاه نیشابور مانده. اینجا دقیقه‌های آخر راه است. دو ساعت دیگر که با فیلم و موسیقی سر خودمان را گرم کنیم، وارد مشهد می‌شویم.

راهنمای سفر به مشهد؛ از زیارت تا سیاحت

خدمات ارائه شده در انواع قطار قم مشهد چیست؟

قطارهای مشهد با توجه به درجه خود، خدمات مختلفی ارائه می‌دهند. سرویس خواب، بسته پذیرایی، آب‌معدنی، روزنامه، پریز برق و سیستم سرمایشی و گرمایشی از جمله اصلی‌ترین خدماتی هستند که در قطارها عرضه می‌شوند. همچنین در برخی دیگر از قطارها خدمات لاکچری‌تری مانند سیستم صوتی، تلویزیون، چراغ مطالعه و غیره به مسافران ارائه می‌شوند.

زمان حرکت قطارهای قم مشهد قم چه موقع است؟

از آنجایی که قطارهای حرم تا حرم متنوع هستند ساعت حرکت آن‌ها هم متفاوت است.

زمان مناسب برای رزرو ارزان بلیط قطار قم مشهد

همیشه باید به یاد داشته باشید که حداقل یک هفته قبل از سفر باید رزرو بلیط قطار خود را انجام دهید. همچنین برای تجربه سفری ارزان‌تر، می‌توانید از سفر در مواقع شلوغی مانند تعطیلات نوروز و مناسبت‌های مذهبی خودداری کنید. برای سفر در ایام تعطیلات نوروز بهتر است از دو ماه قبل، بلیط خود را رزرو کنید و هزینه آن را واریز فرمایید.

قوانین و مقررات قطار قم مشهد

  • در صورت کنسل کردن بلیط، بخشی از هزینه کسر خواهد شد و مابقی به حساب شما بازگردانده می‌شود.
  • استعمال دخانیات در تمامی بخش‌های قطار ممنوع است.
  • رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول سفر الزامی است.
  • در هنگام رزرو بلیط، اطلاعات مسافران را دقیق وارد کنید؛ در غیر این صورت عواقب آن به عهده شخص شما است.
  • یک ساعت قبل از حرکت، در ایستگاه قطار حاضر داشته باشید.
  • اتباع خارجی باید شماره گذرنامه یا پاسپورت خود را در هنگام رزرو وارد کنند.
  • قیمت بلیط کودکان ۲ الی ۱۲ سال، نیم‌بها است.
  • برای انتقال خودرو شخصی با قطار باید برگه بلیط جداگانه درخواست کنید و اطلاعات دقیق اتومبیل را وارد فرمایید.

از حرم تا حرم با بهترین قیمت

قطار قم مشهد یکی از قطارهای پرطرفدار است که انواع متنوعی دارد. از انواع این قطار می‌توان به قطار فدک، سروش، نورالرضا، قطار رجا، جوپار، پارس لاریم، ریل ترابر سبا و غیره اشاره کرد. هرکدام از این قطارها بر اساس درجه خود، خدمات رفاهی خاصی را ارائه می‌دهند و قیمت متفاوتی هم دارند. اگر دوست دارید مسافت این دو شهر را سریع‌تر طی کنید، خرید بلیط هوایپما قم مشهد را به شما توصیه می‌کنیم. با خرید از اسنپ‌تریپ مطمئن هستید بلیط خود را با بهترین قیمت خریداری کرده‌اید.

همچنین برای رزرو هتل در شهرهای قم و مشهد نیز می‌توانید به سایت اسنپ‌تریپ سر بزنید و هتل موردنظرتان را به صورت کاملا آنلاین و با خیالی راحت رزرو کنید. همکاران ما  به صورت ۲۴ ساعته آماده راهنمایی و پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

هتل‌های قم برای بودجه‌های مختلف
دسته:ایرانگردیقطار

مطالب مرتبط :

بازار قم

بازار قدیم یا جدید؛ در قم به کدام مراکز خرید برویم؟

2 مرداد 1398
سوغات قم؛ از سوهان تا فرش دستبافت

سوغات قم؛ از سوهان تا فرش دستبافت

28 آذر 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد