مکان‌های مناسب پیاده‌روی در تهران را بشناسید

تاریخ انتشار : 15 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
مکان های مناسب پیاده روی در تهران

خیلی‌وقت‌ها برای وقت‌گذرانی به دنبال تفریح‌های هیجان‌انگیز و عجیب‌وغریب نیستیم. فقط دلمان می‌خواهد توی یک خیابان قشنگ پیاده‌روی کنیم و درخت‌ها و خانه‌ها و آدم‌ها را نگاه کنیم و اگر در مسیرمان بستنی‌فروشی یا کافه خوبی بود هم خودمان را بی‌نصیب نگذاریم. در اینجا نگاهی داریم به مکان‌های مناسب پیاده‌روی تهران.

خیابان سی‌تیر

خیابان سی تیر

تا چند وقت پیش نمی‌توانستید زندگی شبانه، قدم‌زدن روی زمینی سنگفرش و غذاخوردن در کافه‌های سیار را در تهران تجربه کنید. اما از اواخر سال ۹۵، خیابان سی‌تیر شکل و شمایل دیگری به خودش گرفت. این روزها ون‌های قدیمی و گاری‌هایی که به کافه‌های سیار تبدیل شدند این خیابان را قرق کرده‌اند. از کنار هر کدام از این ون‌ها و گاری‌ها که بگذرید عطر قهوه یا یکی از غذاهای محلی و سنتی مستتان خواهد کرد.

از آنجایی که خیابان سی‌تیر پر از موزه‌های مختلف است، در گذشته صبح‌ها بیشتر مورد استقبال قرار می‌گرفت، اما این خیابان حالا با وجود این کافه‌های سیار و نوازنده‌های خیابانی، شب‌ها حس‌وحال بهتری دارد و به یکی از مکان‌های مناسب پیاده‌روی در تهران تبدیل شده است.

از این کافه‌ها که بگذریم، کافه رستوران قدیمی گل‌رضاییه هم در این خیابان قرار دارد و از ساعت ۷ و نیم تا ۱۰ و نیم، صبحانه و از ساعت ۱۳ تا ۱۵ نهار سرو می‌کند. برای رفتن به رستوران گل‌رضاییه در روزهای آخر هفته بهتر است که از قبل میزتان را رزرو کنید.

خیابان میرزای شیرازی

خیابان میرزای شیرازیمیرزای شیرازی از خیابان‌های ارمنی‌نشین تهران است. به همین‌خاطر بهترین وقت برای پیاده‌روی در این خیابان شب‌های کریسمس است. در این شب‌ها ویترین فروشگاه‌های میرزای شیرازی با درخت‌های کوچک کریسمس و بابانوئل و المان‌های دیگر سال نوی مسیحی دکور می‌شوند و وسط هوای سرد دی‌ماه حس‌و‌حال گرمی ایجاد می‌کنند، اما این‌ها دلیل نمی‌شود که روزهای دیگر سال میرزای شیرازی، خیابان جذابی نباشد.

بین قدم‌زدن‌هایتان به قنادی طلایی می‌رسید و می‌توانید با شیرینی‌هایی مثل پروک آلبالو یا نان‌خامه‌ای‌های بی‌نظیر این قنادی ارمنی از خودتان پذیرایی کنید. اگر هم وقت ناهار یا شام بود ساندویچی طلایی یا ساندویچ چکاوک، انتخاب خوبی است. خیابان لارستان و کتابفروشی کوچک، اما معروفش هم در دوقدمی خیابان میرزاست و ارزشش را دارد که راهتان را کج کنید و کمی بین کتاب‌ها وقت بگذرانید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

پارک لاله

پارک لاله

حدود ۵۰ سال از عمر این پارک می‌گذرد. و درخت‌های سرسبز و بلندش باعث شده بیشتر وقت‌ها هوای خنک و دلچسبی داشته باشد. به خصوص که در یکی از زیباترین بلوارهای پایتخت، یعنی بلوار کشاورز هم قرار گرفته. چندوقتی است که پارک لاله فضای خانوادگی و گرم‌تری پیدا کرده. و به یکی از مکان‌های مناسب پیاده‌روی در تهران تبدیل شده.

اگر گذرهایی که زندگی درشان جریان دارد را دوست دارید، بعد از ظهرهای آخر هفته به پارک لاله بروید. وقتی از قدم‌زدن بین دار و درخت‌های توی پارک سیر شدید، از خیابان کناری پارک به سمت امیرآباد شمالی حرکت کنید تا به گذرفرهنگی لاله برسید.

در این مسیر دست‌فروش‌ها و نوازنده‌های خیابانی فضای قشنگ‌تری برای این پیاده‌رو می‌سازند. اگر تابستان باشد می‌توانید با خریدن یک بلال خستگی‌تان را در کنید و اگر زمستان باشد باقالی و گلپر حسابی می‌چسبد. در گذر فرهنگی تهران هم می‌توانید بین غرفه‌های خوداشتغالی بگردید. تن‌پوش‌های ایرانی بخرید و در غرفه‌ چای‌فروشی گذر یک چای آلبالوی خوش‌طعم سفارش دهید.

اینور خیابان هم که بیایید به بلوار کشاورز می‌رسید، بلواری که مثل هیچ کدام از بلوارهای تهران نیست. تنها و خاص است. آدم‌ها وقتی هوا خوب باشد روی چمن‌هایش ولو می‌شوند و دوچرخه‌ها از کنارتان رد می‌شوند و عاشقان دست در دست راه می‌روند.

دیگر مکان‌های مناسب پیاده‌روی در تهران

خیابان ولیعصر که از میدان راه آهن شروع و در تجریش به پایان می‌رسد. از خیابان مطهری این خیابان طولانی تبدیل به مکان مناسبی برای پیاده‌روی می‌شود.

باغ فردوس واقع در خیابان ولیصر نرسیده به تجریش که کافه‌های زیادی دارد. و موزه سینما نیز در آن واقع شده.

کوچه‌پس‌کوچه‌های تجریش که برخی از آنها به دربند و برخی دیگر به موزه دکتر حسابی واقع در خیابان مقصودبیک می‌رسد. در این خیابان باغ موزه هنر ایرانی هم واقع شده.

پارک پردیسان هم که یکی از پارک‌های تهران است و مکانی برای بادبادک بازی و دوچرخه‌سواری ساکنان پایتخت، جای مناسبی برای پیاده‌روی است.

بیشتر بخوانید: هیجان انگیزترین پارک های تهران

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد