میگون تهران کجاست؟

تاریخ انتشار : 1 بهمن 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
میگون تهران

از جنوب تهران که به سمت شمالش برویم، روبه‌رویمان سفیدی باشکوه کوه‌های توچال را می‌بینم. وقت‌هایی که هوای تهران آلوده است، توچال را گردی از غبار در بر می‌گیرد و وقت‌هایی که هوا صاف و تمیز است، تماشای آن کوه‌ها حالمان را خوب می‌کند. توچال، بلندترین کوه نزدیک پایتخت است. و از دامنه مشرف به اوشان و فشم و میگون تهران‌، می‌توان بهتر و بیشتر از هرجایی چشم‌انداز قله‌اش را تماشا کرد.

میگون تهران کجاست؟

میگون

سه شهر اوشان، فشم و میگون، در کنار هم منطقه «قصران» را می‌سازند و جزو رودبار قصران، از توابع شمیرانات محسوب می‌شوند. هوای این منطقه از تهران خنک‌تر است و چون فقط ۵۳ کیلومتر با تهران فاصله دارد، می‌توان یک نصف روز به دیدنش رفت.

برای رسیدن به این منطقه باید در بزرگراه شهید بابایی به سمت شرق برویم. و وقتی به پل خیابان استخر رسیدیم، به طرف شمال بپیچیم تا بعد از یک بلوار سربالایی، به سه راه گردنه قوچک برسیم. اگر هم از تجریش و بزرگراه ارتش به سمت شرق می‌آییم، در آخر بزرگراه ارتش، کنار پارک جنگلی سوهانک، باید مسیر مستقیم را ادامه بدهیم تا به همین سه راهی برسیم. در هر صورت باید گردنه قوچک را به طرف پایین برویم.

وقتی به میدان لشگرک رسیدیم، در این میدان باید مسیر سمت چپ را انتخاب کنیم که به طرف اوشان و فشم می‌رود. در میدان اصلی فشم هم مسیر سمت چپ را باید انتخاب کنیم تا به میگون تهران برسیم.

بین کندوان و گچسر در جاده چالوس، یک سه راهی وجود دارد که اگر وارد این فرعی بشویم و مسیر را به طرف شرق ادامه بدهیم، بعد از گاجره، دیزین و شمشک به میگون می‌رسیم. ادامه مسیر هم ما را به فشم و تهران می‌رساند.

اگر ماشین شخصی نداریم، در فلکه چهارم تهرانپارس باید سوار تاکسی‌های فشم و میگون شویم. از ایستگاه مترو حقانی، برای این اینجا اتوبوس هست.

در میگون کجا را ببینیم؟

دره هملون

میگون، خوش آب‌ و‌ هواست. و همین موضوع باعث می‌شود که خیلی‌ها هوس کنند یک آخر هفته در این منطقه ویلا اجاره کنند. و پنجشنبه و جمعه را در دل طبیعتش بگذرانند.

بعد از غذاخوری دره هملون و در سمت چپ جاده، مسیری برای کوهپیمایی سبک هست که به دره هلمون می‌رسد و چند غار هم دارد. بعد از پشت سر گذاشتن غارها و یکی دو ساعت پیاده‌روی به آبشار هملون می‌رسیم. چشمه‌های آهنگرک، باغ بالا، پس‌بند، جوزدار، خربزدره و غار چاه زنجیر هم در اطراف شهر میگون قرار دارند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

خیلی‌ها هم به هوای غذا خوردن در رستوران‌های این منطقه، راهی میگون تهران می‌شوند. در منطقه اوشان، فشم و میگون، غذاخوری‌های زیادی هست.  با رسیدن به میگون می‌توانیم مسیر مستقیم را به طرف شمشک ادامه بدهیم. در همان ابتدای راه، رستوران شب‌های میگون و کوهستان را در سمت چپ جاده می‌بینیم که از بقیه معروف‌ترند. راه دیگر هم رفتن به رستوران‌های فشم است.

بهترین فصل سفر

بهترین فصل سفر به این منطقه بهار و تابستان است، اگرچه وقتی آدم بخواهد سفر برود دیگر چندان به آب و هوا اهمیت نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: ۵ مقصد پاییزی اطراف تهران برای سفر یک روزه

جاذبه‌های نزدیک

روستای آهار

در اوشان اگر به جای مسیر مستقیم، جاده سمت چپ را برویم به ایگل و آهار و شکرآب می‌رسیم. از روستای ایگل تا آبشار ایگل تقریبا ۲ ساعت راه است. و از روستای آهار برای رسیدن به آبشار شکرآب هم همین قدر باید زمان صرف کنیم.

در میانه راه اوشان به فشم، خروجی‌ای در سمت راستمان هست که به روستای امامه می‌رود. این روستای ییلاقی، هم چشمه دارد و هم باغ. وقتی به فشم رسیدیم می‌توانیم مسیر مستقیم را ادامه بدهیم و به دشت‌های لالون یا لالان و آبنیک برسیم که آبشار دارند.

از میگون تا روستای افجه و دشت هویج هم راهی نیست.

کجا اقامت کنیم؟

هتل جهانگردی میگون

در میگون تهران، ویلاهای زیادی هست که آخر هفته‌ها معمولا گران‌ترند، اما انتخاب دیگری هم داریم؛ مجتمع جهانگردی میگون تهران، بعد از فشم. قیمت اتاق‌های این هتل از ۳۲۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۵۴۰ هزار تومان می‌رسد.

قیمت‌ها مربوط به بهمن سال ۱۳۹۷ است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
بازار تهران

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد