۵ مقصد پاییزی اطراف تهران برای سفر یک روزه

تاریخ انتشار : 15 آبان 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
۵ مقصد پاییزی اطراف تهران برای سفر یک روزه

روزهای آخر مهر ماه که به سر می‌رسد، سر و کله‌ی پاییز تازه در گوشه و کنار پایتخت پیدایش می‌شود. با وجود اینکه برخی شهرهای در شمال، مرکز، یا جنوب را برای سفر انتخاب می‌کنند، اما برای یک سفر کوتاه در آخر هفته؛ پایتخت‌نشین‌ها دل  به مقاصد اطراف تهران می‌زنند تا هم سفری کم‌هزینه داشته باشند، هم از تماشای دیدنی‌های پاییز و برگ‌ریزان بی‌نصیب نمانند. در ادامه این مطلب برایتان از ۵ مقصد پاییزی اطراف تهران برای سفر یک روزه و مسیرهای دسترسی‌شان گفته‌ایم تا پاییزتان را جذاب‌تر سپری کنید.

۱- دشت هویج

اگر از پایتخت‌نشینانی هستید که در آخر هفته یا روزی تعطیل، دل به طبیعت می‌زنند، دشت هویج یا گرچال را باید به لیستتان اضافه کنید. در گذشته و در بخش‌هایی از این دشت، هویج کاشته می‌شده. داستان‌هایی از روزگاه پررونق دشت در صفویه و این شکارگاه هم وجود دارد. در تابستان، هوای این منطقه بسیار گرم است؛ برای همین بسیاری پاییز و زمستان را برای طبیعت‌گردی در دشت انتخاب می‌کنند. اگر هم پیشنهادات بعدی برایتان جذاب‌تر بود، دشت هویج را در برنامه سفر بهاری‌تان را هم می‌توانید قرار دهید.

مسیر دسترسی به دشت هویج: برای رفتن به  دشت هویج، باید به روستای افجه در لواسان بروید. بهترین مسیر دسترسی آن؛ از تهران اتوبان بابایی، جاده لشکرک، لواسان و جاده سینک است. ۸ کیلومتری که پیش روید؛ به روستای افجه خواهید رسید و حالا دشت هویج باید درست جلوی شما باشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

۲- روستای برغان

اگر قصه‌ی «کباب غاز» جمالزاده را خوانده باشید و «آلوی برغان» برایتان آشنا باشد، می‌دانید آلوهای این روستای نزدیک تهران معروفند. برغان در ساوجبلاغ و استان البرز، در فاصله ۸۰ کیلومتری از تهران قرار گرفته. با وجود اینکه در تابستان و فصل رسیدن گوجه‌سبز، این روستا به مقصد خوبی برای مسافرت تبدیل می‌شود، اما تماشای پاییز در باغ‌های هزاررنگش لذت دیگری دارد.

مسیر دسترسی به برغان: از تهران تا برغان حدود ۸۰ کیلومتر فاصله است. برای رسیدن به آن باید به سمت قزوین برانید و بعد از گذشتن از پل کردان، به جاده برغان وارد شوید.

۳- فشم

اوشان، فشم، و میگون از دیدنی‌ها و مقاصد اطراف تهران در پاییز هستند.خوبی فشم این است که در چهارفصل می‌توان به آن سفر کرد. اما اگر می‌خواهید از خنکی هوا و برگ‌ریزان درختان در باغ‌های فشم لذت ببرید، پاییز را برای رفتن به اینجا انتخاب کنید. اگر هم لوازم پیک‌نیک همراهتان نبود، رستوران‌های فشم با غذای گرم منتظر شما هستند.

کدام هتل‌های ۴ ستاره تهران برای اقامت مناسب‌ترند؟

مسیر دسترسی به فشم: از تهران برای رفتن به فشم باید وارد بزرگراه بابایی شوید و به جاده لشگرک بروید. بعد از آن راه را از جاده اوشان – فشم ادامه دهید تا پس از طی مسیری کوتاه به فشم برسید.

۴- روستای کردان

از روستاهای نزدیک تهران که برای سفری یک روزه در پاییز مناسب است، می‌توان یادی از کردان کرد. جایی خوش‌آب و هوا در استان البرز و نزدیکی کرج. اگر خواستید علاوه بر طبیعت‌گردی در کردان، از جایی تاریخی هم بازدید کنید، می‌توانید به برج مقبره امامزاده حسین سر بزنید.

مسیر دسترسی به کردان: برای تماشای طبیعت پاییزی کردان باید به سمت غرب تهران و کرج برانید. در آزادراه قزوین بعد از رسیدن به دوراهی، به بلوار شهدای کردان وارد شوید.

۵- شهرستانک

در قسمت شمالی کوه توچال، روستای شهرستانک قرار گرفته. روستایی که مورد علاقه شاه و شاهزادگان قاجاری هم بوده، یکی از دیدنی‌ترین مقاصد پاییزی نزدیک تهران است. شهرستانک می‌تواند در هر فصلی از سال شما را با طبیعت زیبایش شگفت‌زده کند. قدم زدن در کوچه باغ‌های این روستا و غرق شدن در سکوتش، انرژی و حال خوبی را به شما می‌دهد.

مسیر دسترسی به شهرستانک: بعد از حرکت از سمت تهران و وارد شدن به جاده چالوس، باید از آسارا، چنارستان، و درده بگذرید. بعد از آن، در دوراهی، مسیرتان را در جاده شهرستانک ادامه دهید. از تهران تا شهرستانک حدودا ۱۰۰ کیلومتر فاصله است.

بیشتر بخوانید: بهترین مقصدهای ایران برای سفر پاییزی

پیشنهاد شما برای گشت و گذاری یک روزه در طبیعت اطراف تهران چیست؟ آن را با ما و دیگر خوانندگان بلاگ اسنپ‌تریپ در میان بگذارید.

هتل پارسیان استقلال تهران؛ منحصر به‌فردترین هتل شهر

 

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد