در پارک ملت مشهد چه خبر است؟

تاریخ انتشار : 9 دی 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
پارک ملت مشهد

تا سال‌ها قبل، مسافران مشهد به جز حرم امام رضا (ع) خیلی جای دیگری نمی‌رفتند. اما به مرور زمان پارک‌ها و پاساژها هم به مناطق گردشگری این شهر اضافه شدند. برای همین هم این روزها وقتی حرف تفریح کردن در میان باشد، اسم جاهایی مثل پارک ملت مشهد هم به گوش می‌رسد.

پارک ملت کجاست؟

پارک ملت

پارک ملت تقریبا در غرب شهر و شمال غرب میدان آزادی (یا همان فلکه پارک) قرار دارد. بهترین راه این است که از بزرگراه وکیل‌آباد، وارد بلوار امامت شویم و از آنجا به دنبال ورودی شهربازی بگردیم.

یک ایستگاه اتوبوس هم در ضلع جنوب غربی پارک قرار دارد که می‌توان از طریق آن به اینجا رسید. همچنین مترو مشهد در این نقطه هم یک ایستگاه به اسم «پارک» دارد. فاصله حرم تا اینجا ۱۲ کیلومتر و آرامگاه نادرشاه هم ۱۰ کیلومتر است؛ این یعنی در یک روز بدون ترافیک با خودروی دربست نیم ساعته از این دو مکان می‌توانیم خودمان را به پارک برسانیم.

چرا باید به پارک ملت برویم؟

امتیاز این پارک در سایت تریپ ادوایزر چهار از پنج است و این یعنی به اندازه کافی برای دیدن هیجان‌انگیز است. پارک ملت به دلایلی که در زیر می‌آید دومین جاذبه مهم مشهد است:

جشن لاله‌ها

جشن لاله ها پارک ملت مشهد

بسته به زمانی که به مشهد سفر می‌کنیم جذابیت‌های پارک هم متفاوت است. برای مثال مسافران بهار و به خصوص فروردین هر سال با دیدن کارناوال لاله سال‌‌شان را نو می‌کنند. شهرداری مشهد هر سال در جنوب غربی این پارک، گل‌های لاله می‌کارد تا حس و حال بهار بیشتر خودنمایی کند.

همه ما در زندگیمان پارک‌های زیادی رفته‌ایم و فضاهای سبز زیادی دیده‌ایم، اما معماری نامنظم این پارک شباهت زیادی به پارک‌های انگلیسی دارد. این اتفاق بی‌دلیل هم رخ نداده چرا که دو مهندس اولی که در دوره پهلوی طرح ابتدایی آن را ریختند انگلیسی بودند.

بیشتر بخوانید: بوستان کوهسنگی مشهد کجاست؟

دریاچه بوستان

دریاچه بوستان پارک مشهد

اگر از ضلع غربی یعنی از سمت تقاطع آزادی وارد پارک شویم یا اینکه به آن سمت پیاده‌روی کنیم به دریاچه بوستان می‌رسیم. در زمان تعطیلی اینجا، می‌توانیم شاهد هنرنمایی‌های آب‌نمای پارک با نور و موسیقی باشیم. در زمستان گاهی سطح این دریاچه یخ می‌زند و نمای زیبایی درست می‌کند.

رزرو هتل مشهد

شهربازی

شهربازی پارک ملت مشهد

برای رسیدن به شهربازی می‌توان از داخل پارک ملت وارد شد. صدای جیغ‌ها و خنده‌های شهربازی تا چندصد متر بعد از ضلع شرقی پارک هم به گوش می‌رسد. چرخ‌ وفلک «فان فار» مشهد، بزرگ‌ترین نمونه خود در خاورمیانه است که مشابه آن هنوز در ایران ساخته نشده.

این مجموعه ۳۰ هزار متری، ایمنی بیشتری در مقایسه با شهربازی های تهران دارد. یکی دیگر از جذابیت‌های آن اسکیت بوردی است که به جای کشتی صبا ساخته شده. ترن و صندلی فضایی از همه وسایل دیگر این پارک هیجان‌انگیزتر هستند. از نظر امنیت هم نباید نگران چیزی باشیم، چون انجمن جهانی شهربازی‌ها سال ۹۰ این شهربازی را به عضویت خود درآورده و بر روی ایمنی وسایل آن نظارت می‌کند.

اگر قصد رفتن به شهربازی را هم نداشته باشیم می‌توانیم از وسایل زمین بازی برای سرگرم کردن کودکان استفاده کنیم. یکی از این زمین‌ها در غرب پارک و دیگری مجاور خیابان ولیعصر، نبش اتوبان نیایش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مشهد؛ از زیارت تا سیاحت

زمین‌های ورزشی

زمین بسکتبال

در ضلع غربی این پارک زمین‌های ورزشی مختلفی هست. برای مثال یکی از بزرگ‌ترین استخرهای روباز شهر، پیست اسکی، زمین چمن، زمین والیبال و بسکتبال و زمین مخصوص دویدن به تفریح‌های ورزشی اختصاص دارد. البته امکانات مناسب ورزش برای خانم‌ها در باغ «زر» قرار گرفته که بخش سرپوسیده این پارک است. بزرگسالان هم نباید اینجا نگران بی‌حوصله شدن باشند. خانه شطرنج، یکی از امکانات این پارک است و همچنین گوشه گوشه آن وسایل ورزشی کار گذاشته شده است.

تئاتر و سینما

مهم‌ترین سالن‌های تئاتر شهر مشهد در این آمفی‌تئاتر قرار دارد که از افتتاح آن هفت سال می‌گذرد. مردم بیشتر برای دیدن تئاترهای جشنواره فجر، جشن اردیبهشت تئاتر خراسان رضوی یا جشن‌های استانی به این سالن می‌آیند. نمایش‌های معروفی تا به حال در این سالن اجرا شده که بلیط آن را می‌شود به صورت حضوری و یا اینترنتی از سایت مشهد گیشه خرید.

مثل بیشتر پارک‌های بزرگ ایران، در نقطه‌ای از این پارک‌ هم فضای سربسته‌ای برای دیدن فیلم سه‌بعدی وجود دارد. علاوه بر آن مهم‌ترین پردیس سینمایی شهر در روبروی این سینمای سه‌بعدی سازه جالبی دارد که هم زمان به نمایش چهار و پنج فیلم می‌پردازد.

مجسمه امیرکبیر

مجسمه امیرکبیر

یکی دیگر از نقاط جذاب پارک ملت مشهد، جایی‌ست که مجسمه مهمی به نام امیرکبیر در آن نصب شده. این مجسمه از سال ۸۹ از ایتالیا به ایران رسید. «امیرکبیر» اگرچه قبل از انقلاب در ایتالیا ساخته شده، ولی آن زمان به دلیل شرایط نابه‌سامان به کشور ما منتقل نشد. گفته می‌شود که از نظر شباهت این مجسمه با تصاویر برجامانده از امیرکبیر مو نمی‌زند. از سازنده این مجسمه آثاری هم در ایتالیا نصب شده است.

حیات وحش

در غرب این پارک بزرگ یک حیات وحش کوچک ساخته شده که پارک را برای کودکان بیشتر جذاب کند. داخل این حیات وحش طاووس، فنچ، مرغ عشق، طوطی، شترمرغ و میمون نگهداری می‌شود.

پیاده‌روی و اسکیت‌سواری

پارک ملت در مشهد

اگر کسی اهل پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی باشد باید از قسمت شمال وارد شود. قسمت جنوبی هم بیشتر دارای چمن است. سطح ورودی پارک ملت سیقلی بوده و اسکیت‌سواری را برای کودکان و نوجوانان راحت‌تر می‌کند.

بلیط و ساعت فعالیت پارک ملت مشهد

رفتن از پارک نیازی به بلیط ندارد، اما بلیط ورود شهربازی نفری ۱۵ هزار تومان است. برای هر بازی باید بین سه تا ۱۰ هزار تومان پرداخت.

بدون اطلاع از ساعت شهربازی هرگز نباید راهی اینجا بشویم؛ شهربازی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۳  و روزهای پنج شنبه و جمعه از ۱۱ تا ۲۳ باز است.

همچنین باغ وحش وکیل‌آباد در پارک هم همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶ فعالیت می‌کند که برای وارد شدن به آن باید ۶هزار تومان بلیط خرید.

در زمان سفر به مشهد می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ بخرید.

قیمت‌های گفته شده مربوط به دی ماه ۱۳۹۷ هستند.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ .... ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ از ۱۳:۴۶

    عالی بود

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد