غروب در کدام نقطه کیش دیدنی‌تر است؟

تاریخ انتشار : 11 خرداد 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
کلبه هور کیش

نقشه کیش را که نگاه کنیم، آن بالای بالا و نوک دماغه، جایی‌ هست که به آن کلبه هور کیش می‌گویند. خلوت و دنج است و پیست دوچرخه‌سواری جزیره از کنارش می‌گذرد؛ جایی که می‌گویند غروب کیش را نباید از دست داد.

کلبه هور کجاست؟

قسمت شمال جزیره کیش

قسمت شمال جزیره کیش

کیش، جاده جهان، قبل از میدان غروب؛ این آدرس دقیق کلبه هور کیش در غرب جزیره است. رفتن به این ساحل صخره‌ای زیبا در هر ساعتی از شبانه‌روز ممکن است. و برای دیدن زیبایی‌های آن نیاز به خریدن بلیط و پرداخت ورودی نیست. اما این را هم باید بدانیم که اینجا از مرکز جزیره دور است و اگر ماشین نداریم باید با تاکسی تلفنی برویم.

هور، فضایی بین دو صخره است که در آن آب دریا آرام می‌گیرد. این قسمت اسم خودش را از کلبه‌ای قدیمی می‌گیرد که زمان‌های قدیم ماهیگیران در آن استراحت می‌کردند.

درباره هزینه حمل خودرو به کیش اینجا بخوانید. 

چرا باید اینجا را ببینیم؟

قسمت شمال جزیره کیش

قسمت شمال جزیره کیش

سفر به کیش بدون دیدن کلبه هور ناتمام است، چون بیش از هر چیز طبیعت زیبای این ساحل صخره‌ای ما را به شوق می‌آورد. ساحل کلبه هور کیش در واقع یک دماغه صخره‌ای‌ست که آبزیان زیاد و متنوعی در آن زندگی می‌کنند. در بستر صخره‌ای این دماغه، هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف‌ها و لاکپشت‌ها زندگی می‌کنند و شفافیت آب ساحل باعث می‌شود مثل بیشتر جاهای جزیره بتوان رفت‌و‌آمد ماهی‌ها را تماشا کرد.

کشتی‌های به گل نشسته در هر ساحلی که باشند، قصه خاصی دارند؛ قصه‌هایی که بیشتر با افسانه‌ها و داستان‌های عجیب‌و‌غریب آمیخته می‌شوند. در کیش کشتی یونانی معروف است؛ کشتی‌ای که نیم قرن پیش به گل نشست. کسی نتوانست آن را بیرون بیاورد و در نهایت به یک جاذبه دیدنی تبدیل شد.

دومین کشتی به گل نشسته معروف در جزیره کیش، در ۲۰۰ متری ساحل کلبه هور است. این کشتی زیاد قدیمی نیست و خیلی هم درباره‌اش داستان‌سرایی نشده. می‌دانیم که کشتی ایرانی‌ست و زمانی همان ماهیگیرانی که در کلبه هور پناه می‌گرفتند، از آن برای صیادی استفاده می‌کردند. این کشتی به‌تازگی نورپردازی شده و در شب حال‌و‌هوای ساحل را عوض می‌کند.

اسکله تفریحی کیش را بیشتر بشناسید

هور کیش

وقتی به این جزیره می‌رویم هم می‌توانیم از طبیعت بکر و دریای بی‌نظیرش لذت ببریم، هم ماهیگیری کنیم یا سراغ تفریحات دیگری مثل غواصی برویم. اگر قصد نداریم هیچ‌کدام از این کار‌ها را کنیم، فقط می‌توانیم در ساحل راه برویم و از آرامش زیاد و صدای موج‌هایی که به صخره می‌خورند لذت ببریم. اگر غروب یا شب به ساحل هور کیش برویم لذت‌مان دوچندان هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: هزینه پاراسل کیش چقدر است؟

چه امکاناتی دارد؟

در این قسمت از جزیره، آلاچیق، نیمکت، باربیکیو هست. در ساحل جنوبی، یعنی همان محل ورود و خروج به دماغه، سایت غواصی ساحل کلبه هور قرار دارد.  اگر برای غواصی وارد آب شده‌ایم باید بدانیم که عمق سایت غواصی از شمال به جنوب زیاد می‌شود. وقتی به شمالی‌ترین نقطه برسیم، ذوق‌زده می‌شویم؛ در عمق هشت متری دریا هستیم و ماهی‌ها و لاک‌پشت‌ها دور‌و‌برمان در حال رفت‌وآمدند و حتما شنا کردن با آنها کیف دیگری دارد.

ساحل هورجاذبه‌های نزدیک

جاذبه‌های کیش آنقدر زیادند که هر جای جزیره که باشیم با کمی پیاده‌روی به یک جای دیدنی جدید می‌رسیم. البته حساب کلبه هور جداست چون از مرکز جزیره دور است.

در نزدیکی کلبه هور کیش یک غار زیبا هست که فاصله کمش با این جاذبه باعث می‌شود آن را جزئی از ساحل کلبه هور بدانند. دیدن این غار پنج متری که رسیدن به آن با غواصی ممکن است، وقت مدکامل، خیلی هیجان‌انگیز است.

هتل‌های ۵ ستاره کیش کدامند؟

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

22 شهریور 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد