جاهای دیدنی عباس آباد کجاست؟

تاریخ انتشار : 27 مرداد 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱ آذر ۱۴۰۰
جاهای دیدنی عباس آباد

الان اگر قصد سفر داشته باشید و بخواهید به یکی از شهرهای شمالی بروید، پیشنهاد ما عباس آباد است؛ که هم نسبتا خنک است و هم دیدنی. عباس آباد را به جنگل‌هایش می‌شناسند ولی این فقط جنگل‌های این شهر نیست که معروف است. نزدیکی به شهرهای، چالوس، کلاردشت، متل قو (سلمانشهر فعلی) رامسر و تنکابن باعث معروفیت هرچه بیشتر این شهر شده است. اما اگر رفتیم باید کجاها را ببینیم و جاهای دیدنی عباس آباد کجاست؟

جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد

جاده جنگلی عباس آباد-کلاردشت

۲۵ کیلومتر جاده در دل جنگل. جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد یکی از زیباترین جاده های ایران است. این جاده کلاردشت را به عباس آباد وصل می‌کند. چشمه‌های موجود در مسیر و سرسبزی درخت‌ها و هوای خنک و تازه اینجا هر ناامیدی را می‌تواند به زندگی برگرداند.

پیج‌های جاده سرحالتان می آورد و در هر فصلی که به اینجا بروید صفای خودش را دارد. خیلی‌ها از این جاده می‌گذرند و به متل قو می‌روند. در دل جاده کلاردشت-عباس آباس رستوران‌ها، جگرکی‌ها و چایخانه‌های زیادی هم وجود دارد.  متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل عدم رسیدگی به این جاده و بی‌مسئولیتی بعضی از گردشگران، دیگر جاده کلاردشت به عباس  به زیبایی سابق نیست.

پارک ملی خشکه داران

پارک ملی خشکه کاران

این پارک حد فاصل نشتارود و شهرستان عباس آباد در کنار جاده واقع شده، این منطقه حفاظت شده به عنوان تنها جنگل جلگه ای و بکر و از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم های جنگلی جلگه ای شمال ایران با مساحت تقریبی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع  مساحت به شمار می رود.

انواع مختلف گونه‌های جانوری و گیاهی مثل توسکا از نوع کرک که در ایران رو به انقراض است سه قلو انجیلی، انار، ممرز، بلوط، لیکلی یا کرات خرمندی، لرگ، ملج، انواع مهم شمشاد، ازگیل جنگلی و یاس وحشی در این جنگل وجود دارد.

گونه‌های متنوع و فراوان جانوری نیز از قدیم در آن زندگی می‌کردند.حیواناتی مثل شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و پرندگانی مثل حواصیل خاکستری، قره، غاز، مرغابیها، دار غاز باکلان، اگوت بزرگ و کوچک. در حاشیه این منطقه نیز یک موزه تاریخی طبیعی ایجاد شده که مجموعه تاکسیدرمی از حیوانات وحش شمال ایران در آن به نمایش گذاشته شده.

دریاچه عباس آباد

دریاچه عباس آباد

دریاچه عباس آباد جزو دیدنی‌های بهشهر است و در فاصله ۸ کیلومتری بهشهر واقع شده. دریاچه تاریخی عباس آباد به اضافه بقایای عمارت وسط آن یادگاری‌ست از دوره قاجار. این دریاچه ۱۰ هکتار است و در کنارش باغ ۱۴۰ هکتاری عباس آباد قرار گرفته که یکی از ۹ باغ ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و مهم‌ترین باغ غیرکویری ایران است. قایق سواری در این دریاچه هم برای خودش عالمی دارد.

مسیر دسترسی: برای رسیدن به این دریاچه در ابتدای جاده بهشهر-گلوگاه در سمت راست وارد جاده عباس آباد شوید و با طی مسافت تقریبی  ۶ کیلومتر از بین جاده پر پیچ و خم عباس آباد و  گذشتن از روستای علی تپه (یا التپه)به دریاچه عباس آباد می‌رسید.

این  دریاچه در فاصله تقریبی ۶۰ کیلومتر از شهر ساری ، ۱۱۰ کیلومتر از “سد سلیمان تنگه” و ۱۲۰ کیلومتر از “دریاچه میانشه” قرار گرفته است.

جنگل مازیچال

مازیچال

در ۴۸ کیلومتری عباس آباد می‌رسید به یکی از قشنگ ترین جنگل ها و ییلاق‌های شمال یعنی مازیچال. این ییلاق را هم اقیانوسی از ابر دربرگرفته و هرجا را که نگاه کنید سرسبزی می‌بینید. جنگل های این ناحیه در دسته‌ جنگل‌های هیرکانی قرار می‌گیرد، یعنی قدمت آن به دوره‌ی سوم زمین‌شناسی می‌رسد. همه جا پر از درختان بلوط، افرا و کاج سوزنی‌ست و تمشک، توت، سیب، گلابی، فندق، زغال‌اخته، آلو جنگلی، زرگ، ازگیل و زالزالک هم پیدا می‌کنید.

مسیر دسترسی: اول از جاده چالوس راهی مرزن‌آباد شوید. خروجی کلاردشت را انتخاب کنید. به کلاردشت که رسیدید، تا دو کیلومتری جاده‌ عباس‌آباد رانندگی کنید. ۱۷ کیلومتر در این جاده‌ خاکی برانید تا به ارتفاعات مازیچال برسید. خیلی مهم است که ماشین مناسب مثل لندرور یا نیسان داشته باشید.

دسته:جاذبه

۴ نظر

  • پاسخ معین قدیری ۵ فروردین ۱۳۹۸ از ۱۴:۳۷

    دریاچه عباس آباد فاصله کمی از شهر عباس آباد داره؟
    نویسنده این مطلب حتی اگه یبار میومد مازندران مرتکب چنین اشتباهی نمیشد.
    شهر عباس آباد تو غرب استانه و میشه گفت دوتا شهر مونده به گیلان.
    اما دریاچه عباس آباد تو شهرستان بهشهره و تو شرق استان، درواقع دوتا شهر مونده به استان گلستان…

    • پاسخ امین ۴ دی ۱۳۹۸ از ۱۱:۳۹

      درسته نویسنده انگار اصلا شناختی از منطقه نداره…. عباس آباد نزدیک تنکابن هست اما دریاچه عباس آباد برای بهشهر که حداقل ۸ تا ۱۰ شهر از هم فاصله دارند

  • پاسخ نیما ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ از ۱۱:۵۱

    سلام عزیزان دل
    من جاذبه های گردشگری عباس آباد سمت کلاردشت رو جستجو کردم سایت شما جاذبه های این سمت و عباس آباد سمت بهشهر رو رو نمایش داد.
    هر عباس آبادی که عباس آباد نیست باید یه تفکیکی وجود داشته باشه.

  • پاسخ اسفندیار ملاحسینی ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ از ۱۴:۲۱

    باسپاس از شما که عباس آباد را معرفی کردیدولی همانطور خودتان در مورد دریاچه عباس آباد بهشهر توضیح دادید بهتر است که از این صفحه برداشته شود و این اشتباه برطرف گردد .

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد