بوی شالیزار و دریا در جنگل‌های رشت

تاریخ انتشار : 16 دی 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ دی ۱۴۰۱
جنگل های رشت

خیلی‌ها دلشان می‌خواهد در سفر به رشت اول خود شهر و خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های دل‌انگیزش را ببینند، در بازار رنگارنگ و پر از بو و جاذبه‌اش قدم بزنند و بعد اگر فرصتی شد، از دیگر جاذبه‌های شهر باران، مثل جنگل‌هایش هم بهره ببرند. جنگل‌های رشت تعدادشان زیاد نیست. ولی از آنجایی که در شمال کشور، شهرها با فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند، خیلی راحت می‌توانید از یک شهر به شهر دیگری بروید و در طبیعت سر سبزش حال و هوایی عوض کنید. رشت از شمال به بندرانزلی، از غرب به صومعه سرا و فومن، از شرق به آستانه اشرفیه و از جنوب به رودبار می‌رسد. بنابراین دیدن جنگل‌های این مناطق را هم می‌توانید در برنامه بگنجانید.

پارک جنگل سراوان

پارک جنگلی سراوان

وقتی حرف از جنگل های رشت به میان می‌آید، یکی از اولین‌ جاها، پارک جنگلی سراوان است. سراوان نزدیک‌ترین جنگل به رشت است و در فاصله ۱۷ کیلومتری از رشت قرار گرفته. این پارک، یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های گیلان است و جدا از تنوع گیاهی و وجود گونه‌های نادر، نزدیکی اش به جاده باعث محبوبیت بیشترش شده. این پارک ۱۴۸۷ هکتار است و بخشی از درخت‌هایش طبیعی و بعضی‌هایشان دست کاشتند مثل کاج و سرو.

زیبایی پارک جنگلی سراوان را رودخانه سفیدرود و سیاهرود کامل می‌کنند. به اضافه پرنده‌هایی مثل دارکوب، قراقاول، کبک و جغد که صدایشان در سرتاسر جنگل به گوش می‌رسد. در این جنگل منتظر دیدن حیواناتی مثل خرگوش و راسو هم باشید. باید بگوییم برای شمایی که می‌خواهید ساعاتی را در این جنگل سپری کنید، کباب پز، آلاچیق‌ و سکوهایی برای چادر زدن تعبیه شده. اگر به این پارک جنگلی رفتید دیدن موزه میراث روستایی گیلان را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری رشت؛ شهر باران و شور زندگی

جنگل نقله بر رودبار

پارک جنگلی نقله بر

رشت با رودبار ۶۸ کیلومتر، چیزی حدود یک ساعت فاصله دارد و ۱۵ کیلومتر که از رودبار بروید، به رستم آباد می‌رسید. جنگل نقله بر هم با رستم آباد فاصله چندانی ندارد. نقله بر روستایی سرسبز و جنگلی است که دو سه سالی رفتن به آن باب شده. چند کیلومتر پیاده می‌روید تا به جنگلی با درختان انبوه برسید که هم تنوع گیاهی اش بالاست و هم تنوع جانوری‌اش. چشم‌انداز زیبای رودخانه سفید رود در پایین دره و قله درفک و ارتفاعات سرسبزش از جنگل نقله بر جایی تماشایی و بکر ساخته.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به رشت

پارک جنگلی کیاشهر

پارک جنگلی کیاشهر

از کیاشهر تا رشت ۴۸ کیلومتر راه است. کیاشهر شهری است نزدیک آستانه اشرفیه و از مهمترین مناطق تفریحی‌اش پارک جنگلی کیاشهر است. بیشتر پوشش گیاهی این پارک از درختان توسکای ساحلی‌ست. که به طور یکنواخت در سطح پارک در مجاورت جاده و مزارع برنج قد علم کرده‌اند. در بعضی از جاها ساقه‌های در هم پیچیده فضایی وحشی را به وجود آورده. و وجود مرداب طبیعی، پل چوبی و ساحل دریا در کنار هم آنقدر زیباست که با خودتان می‌گویید کاش زندگی همین‌ها بود.

پارک جنگلی صفرابسته

پارک جنگلی صفرابسته

اگر دلتان میخواهد با جنگل‌های رشت بیشتر آشنا شوید، ۲۵ کیلومتر که در جاده آستانه به کیاشهر برانید. بعد از تمچال و روبروی پاسگاه پرکاپشت به جنگل و روستای صفرابسته می‌رسید. روستایی ۱۵۰۰ ساله که به جاده‌های تونلی و سرپوشیده از درختان توسکایش شناخته می‌شود. به خاطر وجود درختان تونلی در این منطقه به این پارک، تونل جنگلی هم می‌گویند. و به خصوص زوج‌های جوان برای عکس انداختن این منظره را که بی شباهت به تونل سرسبز شهر کلوین اوکراین نیست، انتخاب می‌کند، یکی از رمانتیک‌ترین جاها در این کره خاکی.

بهترین هتل رشت را برای اقامت بشناسید!
دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

27 خرداد 1402
اطراف رشت کجا برویم؟

اطراف رشت کجا برویم؟

1 خرداد 1402

۲ نظر

  • پاسخ مهدیه سلمانی ۹ اسفند ۱۳۹۶ از ۰۹:۳۲

    سلام – من اهل تالش هستم- سایتتون خیلی قشنگه- جاهای دیدنی استان گیلان کم نیست- ای کاش بتونید جاذبه ها رو افزایش بدین- مثلا دریای قروق تالش- آبشار زمرد حویق- آبشار ویسادار لیسار- دریای گیسوم- جاده زیبای اسالم که همگی از جاذبه های تالش هستن

    • پاسخ مدیریت ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ از ۱۱:۴۰

      خیلی ممنون بابت معرفی این جاها و حتما درباره شون مینویسیم.

    ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد