راحت‌ترین کشور برای گرفتن اقامت کجاست؟

تاریخ انتشار : 12 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۹ مرداد ۱۴۰۲
راحت‌ترین کشور برای گرفتن اقامت کجاست؟

ترک دیار و مهاجرت امروزه ذهن همه ما را درگیر کرده و اکثر آدم‌ها در حال فکر کردن به بهترین کشور برای شروع یک زندگی جدید هستند. اگر در این میان، به دنبال راحت‎‌ترین کشورها برای گرفتن اقامت هستید، باید بدانید مسائل مربوط به مالیات و بیمه درمانی نیز از جمله عواملی هستند که باید در تصمیمتان برای گرفتن اقامت موردتوجهتان قرار بگیرد. تا پایان این بلاگ ما را همراهی کنید تا فهرستی از راحت ‌ترین کشور برای اقامت را به شما معرفی کنیم.

ارمنستان و طبیعت خیره‌کننده‌اش

زیبایی‌های ارمنستان در فصل بهار

بازارهای ارمنستان در سالیان اخیر رشد قابل‌توجهی داشته‌اند و دارای ثبات هستند. در این کشور، با سرمایه‌گذاری می‌توانید در کمترین زمان، اقامت خود را دریافت کنید. نداشتن قوانین دست‌وپاگیر، ارمنستان را در فهرست راحت کشورها برای گرفتن اقامت قرار داده است.

قبرس، عروس مدیترانه

قبرس، عروس مدیترانه

قبرس، عروس مدیترانه

در سرنوشت اسطوره‌ها آمده است که : «آفرودیته الهه زیبایی، در ساحل قبرس به دنیا آمد و از آن لحظه آنجا قلمروی او در زمین شد.»

اخذ اقامت و شهروندی قبرس بسیار راحت است. اگر می‌خواهید با گرفتن اقامت کشوری، در کم‌تر از یک سال حق شهرودی آن کشور را به دست آورید، قبرس را انتخاب کنید. برای این کار لازم است مبلغ دو میلیون یورو در املاک، شرکت‌های محلی یا بانک این کشور سرمایه‌گذاری کنید. برای گرفتن اقامت دائم هم نیاز است خانه‌ای به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو در کشور قبرس داشته باشید. در نتیجه، در کمتر از یک سال پاسپورت این کشور را به دست می‌آورید.

بورسا ترکیه؛ شهر سرسبزی که آن را نمی شناسید

مالزی و جنگل‌های انبوه و سرسبزش

جاذبه‌های مالزی

در سرزمینی که چهار طرف آن را دریا و آب در برگرفته، تا چشم کار می‌کند سرسبزی و طبیعت و جنگل خواهید دید! اگر از سلامت و درآمد کافی برخوردار باشید، می‌توانید مجوز اقامت ۱۰ ساله کشور مالزی را کسب ‌کنید. برای این کار باید به مالزی سفر کنید و فرم‌های مربوطه را تکمیل نمایید.

اگر زیر ۵۰ سال سن دارید، باید حداقل ۱۲۲ هزار دلار در بانک‌های مالزی سرمایه‌گذاری کنید. علاوه بر این، باید ماهانه حدود ۲۵۰۰ دلار درآمد داشته باشید. برای افراد بالای ۵۰ سال شرایط کمی آسان‌تر هستند؛ می‌توانید حداقل ۸۵ هزار دلار در بانک‌های مالزی سرمایه‌گذاری کنید. همچنین ماهانه باید حداقل  ۲۵۰۰ دلار درآمد داشته باشید.

راهنمای جامع گرفتن پاسپورت

باهاما، بهشت کارائیب

باهاما

کشور باهاما جایی دور از هیاهوی آمریکا، در جزیره اقیانوس اطلس قرار دارد. باهاما یکی از ۱۵ کشور بدون مالیات دنیا است. برای گرفتن اقامت موقت این کشور لازم است هزار دلار هزینه و چند فرم را تکمیل کنید. در این صورت، برایتان اقامت موقت یک‌ساله صادر می‌شود. با سرمایه‌گذاری در حدود ۲۵۰ هزار دلار می‌توانید اقامت دائم این کشور زیبا را به دست آورید.

کامبوج

نمایی از کشور کامبوج

وقتی به فرودگاه بین‌المللی این کشور برسید، می‌توانید با پرداخت ۳۰ دلار ویزای توریستی در مقصد را اخذ کنید. همچنین اگر ۳۰۰ دلار هزینه کنید، به شما  اقامت یک‌ساله موقت تعلق می‌گیرد. بعد از ماندن در این کشور می‌توانید تصمیم بگیرد که آیا اقامت دائم کامبوج را می‌خواهید یا نه. شرایط بسیار آسان کامبوج، این کشور را در فهرست راحت ‌ترین کشور برای اقامت قرار داده‌اند.

کشورهای کم‌هزینه اروپا برای اقامت کدامند؟

اکوادور

نمای اکوادور

برای گرفتن اقامت موقت این کشور کافی است تا ۳۰ هزار دلار در املاک، صنایع و شرکت‌های محلی یا بانک این کشور سرمایه‌گذاری کنید. بعد از سه سال، اقامت دائم برای شما صادر می‌شود. به‌دست‌آوردن اقامت دائم در اکوادور ارزان‌تر از دیگر کشورهای امریکای لاتین است. به همین دلیل، اکوادور را در فهرست راحت ‌ترین کشور برای اقامت قرار می‌دهند.

گرجستان

یک روز بارانی در یکی از خیابان‌های گرجستان

گرجستان نیز یکی از کشورهایی است که می‌توانید با خرید ملکی به ارزش  ۳۰۰ هزار دلار در آن، اقامت دائم اخذ کنید. اگر به دنبال اقامت موقت در این کشور هستید، نیاز به سرمایه‌گذاری در حدود ۱۰۰ هزار دلار برای خرید ملک دارید. بعد از ۶ سال اقامت در این کشور، حق شهروندی به شما اعطا می‌شود.

راهنمای خرید بلیت اتوبوس به مقصد گرجستان

لتونی

تصویری زیبا از ساختمان‌های لتونی

لتونی نیز در فهرست راحت ‌ترین کشور برای اقامت قرار دارد. اگرچه مبلغ اخذ اقامت این کشور کمی بالا است؛ اما خوبی‌هایی نیز دارد. لتونی جزء اتحادیه اروپا است و با اخذ اقامت این کشور می‌توانید ویزای شنگن را دریافت کنید. همچنین نیاز به حضور دائم و فیزیکی در این کشور نیست و فقط باید مبلغ را پرداخت کنید. بعد از ۱۰ سال اقامت در لتونی، شهروندی این کشور به شما ارائه می‌شود.

کافی است ۵۰۰ هزار یورو در زمینه ملک در این کشور سرمایه‌گذاری کنید و ۲۵ هزار یورو بابت هزینه‌های فرآیند صدور اقامت دائم بپردازید تا اقامت دائم شما صادر ‌شود. مبلغ ذکر شده را می‌توانید در شرکت‌های محلی و صنایع آن نیز سرمایه‌گذاری کنید تا به اقامت دائم دست پیدا کنید.

برای یک اقامت راحت آماده‌اید؟

در این مقاله فهرستی از راحت‌‌ترین کشورها برای اقامت به شما معرفی کردیم. کشورهای معرفی شده در این فهرست دارای اولویت نیستند و هرکدام از این کشورها راحت ‌ترین کشور برای اقامت به شمار می‌آیند. شما باید با توجه ‌به شرایط مالی خود، یکی از این کشورها را برای اخذ اقامتی آسان و بی‌دردسر انتخاب کنید. شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیمای خارجی به مقصد هر کدام از این کشورها به وبسایت اسنپ‌تریپ سر بزنید و بلیطتان را با بهترین قیمت بخرید.

راهنمای جامع اخذ ویزای شینگن

دسته:پروازجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد