۷ رستورانی که در سفر به شیراز باید رفت

تاریخ انتشار : 10 آبان 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
بهترین رستوران های شیراز

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر سفری رستوران‌گردی است. و مواجهه با این سوال که بهترین رستوران‌های شهری که به آن سفر کرده‌ایم، کدام است. به‌خصوص اگر به شهر شلوغ و پرمسافری مثل شیراز رفته و انتخاب‌ها هم زیاد باشد. رستوران‌های شیراز، خود، یکی از انگیزه‌های اصلی سفر است. جایی که پر از رنگ و نور و موسیقی است و فرق اصلی‌اش با رستوران شهرهای دیگر هم همین است. ما در اینجا ۷ رستوران شیراز را که می‌شود در آن دلی از عزا درآورد، معرفی می‌کنیم و می‌گوییم که در هر کدام چی بخورید بهتر است.

رستوران هفت خوان

رستوران هفت خوان

رستوران هفت خوان شیراز

خیلی‌ها می‌گویند بدون رفتن به این رستوران، نمی‌توانید یک سفر خوب به شیراز داشته باشید. رستوران هفت خوان، نزدیک دروازه قرآن و هتل بزرگ شیراز و هتل رویال اسمش را از شاهنامه گرفته و رستوران پر زرق‌وبرق و بزرگی است. ۵ رستوران مختلف و دو کافی‌شاپ دارد و هر طبقه‌اش مختص رستوران به‌خصوصی است. یعنی در حقیقت شما چه آدمی باشید که کباب دوست دارد، چه گیاهخوار باشید، چه عاشق غذاهای دریایی یا نه دلتان ساندویچ و پیتزا بخواهد یا غذای فرنگی، همه در رستوران هفت خوان برآروده می‌شود.

رستوران هفت خوان جدا از اینها رستوران ملل و دو کافی‌شاپ هم دارد، همیشه موسیقی زنده در آن برقرار است، محیط گرم و صمیمی‌ای دارد، کارکنانش هم خوش‌برخوردند، فضای باز و دید خوبی به شهر و به‌خصوص دروازه قرآن دارد، ولی چیزی که بیش از حد ممکن است آزارتان دهد، قیمت بالای غذاهای هفت خوان است. خوب می‌خورید و همه چیز تکمیل است، ولی خوب هم باید خرج کنید. ولی این را هم بگوییم که هر غذا را می‌شود دونفری خورد که به جیب‌تان هم فشار نیاید.

آنهایی که هفت خوان رفته‌اند معتقدند بهترین دمپخت را باید در این رستوران خورد، هرچند ته چین، فسنجان، هورماهی و کباب بره‌اش هم باب طبع خیلی‌هاست و کیفیت سوپ قارچ و سوپ گوجه و پیتزای آن مورد تایید است.

آدرس هفت خوان: شیراز بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

رستوران صوفی

رستوران صوفی

رستوران صوفی شیراز

صوفی، یکی از قدیمی‌های شیراز است. ۲۰ سال سابقه دارد و به خاطر موقعیت مکانی‌اش و قرار گرفتن در نزدیکی باغ عفیف آباد و باغ‌های ستارخان و بهترین هتل‌های شیراز طرفدار زیاد دارد. معمارییش آجر سه سانتی با طاقدیس‌های سنتی است و مثل بقیه رستوران‌های معروف شیراز، موسیقی زنده هم جزو برنامه معمول آن است.

رستوران صوفی هرچند فست‌فود و پاستا هم دارد، ولی در صوفی انتخاب بیشتری‌ها کباب است، به علاوه اینکه می‌گویند بهترین کلم پلوی شیرازی را هم باید در صوفی خورد.

گذشته از این اگر دنبال غذاهای سنتی دیگر شیراز مثل شکرپلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری هستید در این رستوران باید دنبالش باشید. کباب ماستی لاری و شیشلیک برای ناهار و فیله استیک و مرغ سوخاری برای شام می‌تواند انتخاب خوبی در صوفی باشد.

آدرس صوفی: خیابان عفیف آباد، جنب بانک ملت

سوغات شیراز را از کجا بخریم؟

رستوران شرزه

رستوران شرزه

رستوران شرزه شیراز

قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رستوران شیراز که نزدیک هتل زندیه هم هست، شرزه است. گشت و گذارتان را در بازار وکیل و حمام وکیل می‌کنید و بعد در شرزه دلی از عزا درآورید، هرچند نباید دیر برسید که ممکن است غذا بهتان نرسد.

رستوران شرزه، رستورانی سنتی‌ است و موسیقی زنده‌ای که در آن نواخته می‌شود و بیشتر مواقع قدیمی است، آدم را به سال‌های دور می‌برد. قیمت‌ها در شرزه پایین نیست، ولی کیفیت غذاهایش باعث می‌شود آدم با خودش بگوید یک بار که هزاربار نمی‌شود.

کباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی کباب از غذاهایی است که مشتری‌ها کیفیتش را در شرزه تایید کرده‌اند. همچنین نباید از خیر کشک بادمجان و سالاد شیرازی این رستوران گذشت.

آدرس شرزه: خیابان زند،خیابان مسجد وکیل

در سفر به شیراز کجا صبحانه بخوریم؟

رستوران برنتین

رستوران برنتین

رستوران برنتین شیراز

این رستوران بزرگ با نمای قشنگ سفیدرنگش و تراس پر از گلی که دارد توجه خیلی‌ها را جلب کرده. برنتین، یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های شیراز است و هربار خاطره خوشی را برای آنهایی که در طی سالیان غذاهایش را امتحان کرده‌اند، به جا گذاشته. از غذاهای بسیار لذیذ در رستوران برنتین، آلبالو پلو، میگو پلوی تند و ته‌چین آن است که مثل فضایش به دل می‌نشیند. البته اینجا کمی گران هم هست.

آدرس: شیراز، بلوار ستارخان، مقابل ۲۰ متری نمازی، نبش کوچه ۱۲

راهنمای رفتن به پاسارگاد شیراز

رستوران خانه پرهامی

خانه پرهامی

خانه پرهامی شیراز

در کوچه‌پس‌کوچه‌های شیراز گشته‌اید و خسته به خانه‌ای می‌رسید که ۲۰۰ سالش است، با حیاطی زیبا و حوضی فیروزه‌ای. در حیاط میز و صندلی‌های چوبی و تخت گذاشته‌اند و حتما غذا خوردن در اینجا که از زرق‌وبرق رستوران‌های معمول در آن خبری نیست، خیلی می‌چسبد. در خانه پرهامی، کلم پلو شیرازی که یکی از خوشمزه‌ترین‌هاست را در دیگی مسی برایتان می آورند و می‌توانیدخودتان آن را بکشید.

همراه غذا کاهو سکنجبین می آورند. و اگر بخواهید بعد از غذا هم چای و رنگینک می‌تواند عیشتان را کامل کند. از کشک بادمجان و پلو لوبیا خانه پرهامی زیاد تعریف می‌کنند، اما باید بگوییم غذاهای اینجا چندان ارزان نیست. نکته جالب دیگر اینکه مسجد نصیرالملک درست در کوچه روبه‌روی خانه پرهامی قرار گرفته.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، بعد از سه راه احمدی، گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک، کوچه نون بربری، سمت چپ صدوبیست متر داخل کوچه

پیتزا ناپل

پیتزا ناپل

پیتزا ناپل شیراز

ترد و خوشمزه، این کامنت بیشتری‌ها در مورد پیتزاهای پیتزا ناپل شیراز است. از پیتزای فیلتو که فیله جزو ترکیباتش است، پیتزا استیک، پپرونی و سالاد سزارهای این پیتزایی تعریف می‌کنند. این رستوران علاوه بر پیتزا غذاهای ایتالیایی دیگری مثل پاستا هم دارد و محیطش هم خوب است.

آدرس: شیراز، خیابان نارون، حد فاصل چهارراه چنچنه و خاکشناسی

رستوران رودکی

رستوران رودکی، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های شیراز است. به طوریکه که ظهرهای جمعه می‌توان از صف طولانی جلویش آن را شناخت. خیلی‌ها معتقدند بهترین کباب را در شیراز باید در این رستوران خورد. اما نباید از باقالی‌پلو با مرغ‌های آن هم گذشت.

آدرس: ابتدای خیابان رودکی از سمت خیابان زند

در سفر به شیراز میتوانید هتل یا اقامتگاه خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید. همچنین بلیط هوایپیمای خود را با بهترین قیمت بخرید.

بهترین باغ رستوران‌های شیراز کدامند؟

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

حمام وکیل شیراز کجاست؟

حمام وکیل شیراز کجاست؟

24 مرداد 1402
بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

28 تیر 1402

۲۱ نظر

  • پاسخ Hamid ۲۸ دی ۱۳۹۶ از ۰۹:۱۳

    شیرازی هستم ، اما فست فود ۱۱۰ رو اصلا پیشنهاد نمیکنم

  • پاسخ شیراز ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ از ۰۴:۲۷

    بهترین رستوران ها در شیراز ، رستوران صوفی عفیف آباد و دو کوهک و رستوران هفت خوان هست.
    بهترین فست فود ، صوفی عفیف آباد
    و بهترین کباب ترکی رو پاپیون عفیف آباد داره ،
    شک نکنید

    • پاسخ فرزاد ۹ بهمن ۱۳۹۷ از ۱۹:۰۶

      رستوران هفت خان غذاهاش خیلی مضخرفه و خیلیم گرون

  • پاسخ حسین ۲ فروردین ۱۳۹۷ از ۱۷:۴۰

    ما عید ۹۷ به رستوران مجلل صوفی رفتیم. غذای رستوران معمولی بود با قیمت نسبتا بالا.

  • پاسخ اسماعیل محبی ۸ فروردین ۱۳۹۷ از ۰۹:۳۶

    رستورانهایی که معرفی شدند بجز رستوران صوفی بقیه مناسب ایام عید نیستند هم شلوغ هستند هم رفتار نامناسبی با مشتریان دارند بهتر است در معرفی رستورانها به فصول سرویس آنها اشاره شود شهر شیراز دارای رستورانهای خوب دیگری هست که چه به لحاظ کیفیت غذا و چه به لحاظ برخورد پرسنل و سرویس دهی از بسیاری از رستورانهای نامبرده بهتر می باشند در ضمن حمام وکیل در ایام عید مکان بلزدید گردشگران هست نه رستوران لطفاً درست اطلاع رسانی شود

  • پاسخ الهام ۹ فروردین ۱۳۹۷ از ۱۱:۳۷

    رستوران هفت خوان خیلی خوب بود ولی بسیار شلوغ بود و خیلی دیر غذارو آوردند
    رستوران صوفی و امروز تجربه کردیم بسیار عالی خوشمزه و تمیز و سرویس دهی عالی و طرز برخورد بی نظیر بود تنور نان سنگک هم داشت عاللی بوود

    • پاسخ ابوالفضل ایمانی پور ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ از ۱۱:۱۴

      این صوفی عفیف آباد هست که نون سنگک داره. با صوفی زرگری فرق می کنه.

  • پاسخ رضا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از ۰۹:۱۵

    رستوران صوفی یکی از یسکیفیت ترین رستورانهایی هستش که به عمرم رفتم. نحوه برخورد پرسنل رستوران با مشتریان کاملا غیر حرفه ای، کیفیت غذا سطح پایین و مدیریت رستوران در ایام شلوغ بسیار ضعیف است. لطفا پولتون رو ارزش بزارید و توصیه میکنم کبابی سر کوچه خودتون رو در اولویت بزارید..!!!!

  • پاسخ مریم ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ از ۱۴:۵۱

    ۱۱۰ افتضاح بود، هم جاش کثیف بود، هم شلوغ بود هم کباب ترکیش مزخرف بود

  • پاسخ ماریا ۲۵ تیر ۱۳۹۷ از ۲۰:۲۴

    سلام رستوران شرزه بسیار عالی هست به همه دوستان عزیز پیشنهاد می کنم مخصوصا دسر هایش

  • پاسخ سحر ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ از ۱۲:۲۳

    سلام من شیدایی هستم و واقعا اینها بهترینها هستند….. پیتزا “یوز “در فرهنگ شهر هم امتحان کنید…. فست فودهای لاویا هم عالی هستند

  • پاسخ علی ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ از ۲۰:۰۲

    سلام
    از بهترین رستوران های شیراز هفت خوان ، صوفی شعبه عفیف آباد و ستاره و دو کوهک هست.
    بهترین فست فود هم صوفی عفیف آباد هست که کباب ترکی شون در شیراز بی نظیره.

  • پاسخ ماندانا ۳ اسفند ۱۳۹۷ از ۱۸:۰۴

    یه رستوران جدیدرستوران چهل مقام هست که خیلی نزدیک به حافظیه بود. غذاها عالی بود خصوصا پیش غذاها
    سالاد شیرازیشون حرف نداشت
    به همه گفتم حتما برن هم قیمت مناسب بود و هم با کیفیت بود.

  • پاسخ هادی ۶ تیر ۱۳۹۸ از ۰۳:۱۹

    رستوران صوفی یکی از یسکیفیت ترین رستورانهایی هستش که به عمرم رفتم. نحوه برخورد پرسنل رستوران با مشتریان کاملا غیر حرفه ای، کیفیت غذا سطح پایین و مدیریت رستوران در ایام شلوغ بسیار ضعیف است. لطفا پولتون رو ارزش بزارید و توصیه میکنم کبابی سر کوچه خودتون رو در اولویت بزارید..!!!!

    رضا راست می گن . من هم چند سال پیش رفتم از اون موقع تا حالا اصلا نرفتیم . خیلی محیط خفه ای هم دارد

  • پاسخ بنيامين ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ از ۱۸:۰۲

    با سلام
    قابل توجه عزیزانى که عاشق کباب هستند بهترین پیشنهاد رستوران کهتو کباب در معالی اباد و خیابان خلبانان هستش که واقعا بی نظیره .بهتره یک بار امتحان کنید

  • پاسخ سعید ۱۶ دی ۱۳۹۸ از ۲۰:۰۴

    بنظر من بهترین کبابو تو شیراز بر فلکه گاز با شاطر محمد تجربه کنید

  • پاسخ امین ملیح پور ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ از ۱۲:۵۷

    امین هستم شیرازی هستم کم پیش میاد رستوران برم امسال شب یلدا یه رستوران رفتم عالی بود رستوران درویش سر عفیف آباد با موسیقی زنده خیلی خوش گذشت میز دو روز قبل رزو کرده بودیم ولی غذاهاش گرونه یه سینی برای دو سه نفر کافیه ارزش یه بار تست کردن داره

  • پاسخ مسعود ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ از ۱۰:۴۷

    ما برای تست کردن غذای هر شهری سراغ بهترین رستوران اون شهر میریم تا مزه خوبی از غذا برامون ثبت شه. برای کلم پلو رفتیم هفت خوان، چون خیلی در موردش تبلیغ شده. متاسفانه اصلا مزه خوبی از غذای شیرازی حس نکردیم. هم‌قیمت بهترین غذای درکه و دربند تهران پول دادیم برای کلم‌پلو، اما تنها چیزی که به عنوان مخلفات آوردند، چند تا زیتون بود. تو رستورانای خوب شهرایی مثل تهران، اصفهان و مشهد خیلی چیزا میارن؛ ترشی، سبزی، ماست و حتی نوشابه روی سرویس حساب میشه! یک نوشابه که روش قیمت خورده ۳۵۰۰، برای ما ۴۶۰۰ حساب کردند و انتهای فاکتور دوباره ۹ درصد روش مالیات خورد. کلم پلو با کوفته قلقلی ۷۳ هزار تومان، با قرمه حدود ۱۳۰ تومن!
    جدا از طعم غذا که اجازه نداریم قضاوت کنیم، چون اصل طعم کلم پلوی شیراز رو نمیدونیم، گوشت غذا به شدت کهنه بود. یه پرس کوبیده هم گرفتیم، وسطش خام، به شدت شور و تند که شاید طبق ذائقه شیرازی‌ها باشه.
    شاید تنها نکته مثبت فضای رستوران خوب و اجرای زنده عالی بود. البته من خیلی به جزئیات اهمیت میدم، و وقتی دقت میکردم انگار رنگ سفید رو با تشت ریخته بودن رو در و دیوار و یه ذره هم صاف نکرده بودن زیرشو.
    در کل با توجه به رستورانای مختلفی که تو ایران و اروپا رفتم، واقعا حس می‌کنم بهم بی احترامی شده و یا حتی یه شوخی بی‌مزه!

  • پاسخ فریبرز عربیان ۳ اسفند ۱۳۹۹ از ۱۷:۲۰

    سلام
    از رستوران هفت خوان جوجه کباب بدون استخوان و ته چین مرغ سفارش دادیم ولی متأسفانه علی رغم قیمت بالا کیفیت غذا به شدت پایین بود. نصف بیشتر جوجه ها با استخوان بودند و مثل اینکه اضافه غذای مونده رو یکی کردن و ته چین نیز به نظر چندین بار گرم شده بود و غذاها مانده بودند. سبزی خوردن همرا غذا نیز پلاسیده و بی کیفیت.
    از رستوران هفت خوان تنها بسته بندی آن، نشان این رستوران را داشت اما محتویات آن در سطح رستوران های درجه ۳ هم نبود.

  • پاسخ دایان ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ۰۸:۵۵

    رستوران شاطر عباس
    مشخصات:
    آدرس: شیراز، بلوار آزادی، خیابان خاکشناسی
    تلفن: ۳۲۲۷۰۰۰۰-۰۷۱
    شاطر عباس یکی از محبوب‌ترین رستوران‌ها از نظر اهالی شیراز است که در انواع غذاهای ایرانی تهیه و عرضه می‌شوند. چیدمان داخلی رستوران به سبک ایرانی است و در کنار غذای اصلی، حلیم بادمجان و نان تافتون داغ سرو می‌شوند.

    شاطر عباس در شهرهای مختلف شعبه دارد که دو شعبۀ آن در شیراز است.

    آدرس شعبه ۱: شیراز، بلوار آزادی، خیابان خاکشناسی
    آدرس شعبه ۲: خیابان چمران

    poonesoft.ir

  • پاسخ شش ۱۹ تیر ۱۴۰۰ از ۱۶:۳۹

    از لحاظ کیفیت غذا در شیراز بهتون رستوران گرتا و رستوران عمارت شاپوری و صوفی رو معرفی میکنم اما از نظر مکان دنج و باکلاس بهتون رستوران هتل چمران و کافه برکه رو معرفی میکنم

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد