فاصله تهران تا تبریز با ماشین، قطار و هواپیما

تاریخ انتشار : 20 دی 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ تیر ۱۴۰۲
فاصله تهران تا تبریز با ماشین، قطار و هواپیما

اگر دوست دارید اولین دانشگاه ایران، اولین چاپخانه، اولین سینما، اولین کودکستان، نخستین شهرداری، اولین خیابان برق کشی شده و اولین شهربانی، نخستین کتابخانه، نخستین قطار شهری، نخستین کافه رستوران و  اولین مرکز تلفن، چاپخانه، برج آتش‌نشانی، بلدیه و نظمیه و نخستین پایگاه لرزه‌نگاری ایران را ببنید باید سفری به تبریز، شهر اولین‌ها داشته باشید!

تبریز یکی از شهرهای مهم در تاریخ سیاسی ایران‌زمین به شمار می‌رود و در دوره ایلخانان و بعد در آغاز انقلاب مشروطه، پایتخت بوده است. در این بلاگ به شما می‌گوییم مسیر و فاصله تهران تبریز را چطور طی کنید و خودتان را به امن‌ترین شهر ایران برسانید.

راهنمای سفر به تبریز؛ گشتی در شهر شهریار و مشروطه

از تهران تا تبریز چقدر تو راهیم؟

فاصله زمانی و مسافتی تهران تا تبریز با وسایل نقلیه مختلف، متفاوت است.

  • فاصله تهران تا تبریز با هواپیما: یک ساعت. فرودگاه مبدأ: فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه مقصد: فرودگاه شهید مدنی تبریز
  • فاصله تهران تا تبریز با قطار: ۱۳ ساعت. ایستگاه مبدأ: ایستگاه راه‌آهن تهران، ایستگاه مقصد: ایستگاه راه‌آهن تبریز
  • فاصله تهران تبریز با اتوبوس: ۶۳۳ کیلومتر و ۸ ساعت. مبدأ: پایانه غرب، پایانه جنوب (خزانه)، پایانه بیهقی (آرژانتین)، مقصد: پایانه مرکزی تبریز، بلوار مشروطه، بلوار نیایش.

چطور با خودروی شخصی به تبریز برویم؟

فاصله تهران تا شهر تبریز ۶۳۰ کیلومتر است. اگر می‌خواهید از راه زمینی به تبریز سفر کنید، حدوداً بین ۷ تا ۸ در راه خواهید بود. در ادامه، سه مسیر زمینی اصلی سفر به تبریز از مبدأ تهران، آورده شده‌اند:

مسیر اول

خانه مشروطه تبریز

در مسیر اول برای سفر به تبریز شما باید وارد اتوبان – تهران کرج شوید؛ سپس به سمت قزوین برانید. فاصله بین تهران تا شهر قزوین ۱۶۲ کیلومتر است که در عرض دو ساعت می‌توان آن را پیمود. می‌توانید کمی در قزوین توقف کنید و از مکان‌های دیدنی شهر مانند برج ناقوس، کاخ چهل‌ستون و سعدالسلطنه بازدید کنید.

قزوین، یکی از شهرهای مهم کشور محسوب می‌شود که نقش پر رنگی در تاریخ ما داشته است. این شهر سرسبز، آب‌وهوای خوبی دارد و در طول سال میزبان گردشگران زیادی است. در ادامه، حرکت خود را به سمت اتوبان قزوین – زنجان ادامه دهید. فاصله بین شهرهای قزوین تا زنجان ۱۷۸ کیلومتر است. اگر فرصت داشتید، بد نیست از شهر زیبای زنجان هم دیدن کنید. در این شهر، جاذبه‌های زیادی مانند غارهای کتله خور، موزه باستان‌شناسی و بازار زنجان وجود دارند. پس از گذر از زنجان، به مقصد خود یعنی شهر تبریز خواهید رسید.

خانه مشروطه تبریز چه جذابیتی دارد؟

مسیر دوم

مسیر دوم، عبور از جاده‌های زیبای شمال است. در این مسیر باید از تهران به رشت بروید. فاصله زمانی از تهران تا رشت نزدیک به ۶ ساعت است. در گام اول، از تهران باید به‌سوی گچسر بروید. پس از گچسر با گذر از تنکابن، رامسر، رودسر و لاهیجان به رشت خواهید رسید. برای رسیدن به تبریز، گام بعدی شما حرکت به‌ سوی اردبیل است. در اردبیل می‌توانید از دریاچه زیبای شورابیل دیدن کنید و سپس به تبریز بروید.

مسیر سوم

مسیر سوم برای سفر به تبریز فاصله تهران تبریز را کمی طولانی‌تر می‌کند. سفر از این مسیر که از شهر همدان می‌گذرد، حدود ۸ ساعت طول می‌کشد. می‌توانید مدتی را در همدان توقف کنید و از جاذبه‌های این شهر دیدن کنید. همدان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی مثل غار علی صدر، دره مراد بیگ، تپه هگمتانه، برج قربان، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، باغ ایرانی همدان و دشت میشان است.

یکی دیگر از دیدنی‌های همدان، روستای ورکانه است. تمامی بناهای این روستا از سنگ ساخته شده‌اند و در آن می‌توان از باغ‌های میوه و چشمه‌های پر آب لذت برد. پس از گذر از همدان به قزوین، زنجان و در نهایت تبریز خواهید رسید.

چنانچه قصد اقامت در هر کدام از این شهرها را داشتید، بع یاد داشته باشید می‌توانید از سایت اسنپ‌تریپ رزرو هتل را در هر شهر ایران با بهترین قیمت و به صورت آنلاین انجام دهید.

بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

با اتوبوس تا تبریز

فاصله تهران تا تبریز با اتوبوس ۶۳۰ کیلومتر خواهد بود. مسیر سفر به تبریز با اتوبوس همانند مسیر با ماشین شخصی است و حدود ۸ ساعت طول می‌کشد.

برای خرید بلیط اتوبوس تهران تبریز می‌توانید به سایت اسنپ‌تریپ سر بزنید و بلیطتان را به صورت آنلاین خریداری کنید.

فاصله تهران تا تبریز با هواپیما

فاصله هوایی تهران تا شهر تبریز ۵۲۸ کیلومتر است. سفر هوایی به تبریز از فرودگاه مهرآباد آغاز می‌شود و حدود یک ساعت بعد در فرودگاه بین‌المللی مدنی تبریز به پایان می‌رسد. فراموش نکنید خرید بلیط هواپیما تهران تبریز با بهترین قیمت از سایت اسنپ‌تریپ امکان‌پذیر است.

همه‌چیز درباره فرودگاه شهید مدنی تبریز

در مسیر تهران تبریز از چه شهرهایی می‌گذریم؟

در سفر با ماشین یا اتوبوس، در مسیر اول از شهرهای قزوین و زنجان عبور می‌کنید. در مسیر دوم از شهرهای گچسر، تنکابن، رامسر، رودسر، لاهیجان، رشت و اردبیل رد می‌شوید. در مسیر سوم از همدان، قزوین و زنجان گذر خواهید کرد.

در سفر با قطار نیز شهرهای کرج، قزوین، تاکستان، خرم‌دره، زنجان، میانه، خراسانک، مراغه، عجب‌شیر و آذرشهر در مسیر هستند.

فاصله تهران تا تبریز با قطار

سفر کردن با قطار در کنار هزینه پایین، ایمنی بیشتری دارد و لذت تماشای مناظر طبیعی از پنجره قطار، حس ‌و حال سفر را زیباتر می‌کند. برای سفر به تبریز با قطار باید به راه‌آهن غرب مراجعه کنید. قطاری که به مقصد تبریز حرکت می‌کند، در ایستگاه‌های زیر توقف خواهد داشت:

  • کرج
  • قزوین
  • تاکستان
  • خرم‌دره
  • زنجان
  • میانه
  • خراسانک
  • مراغه
  • عجب‌شیر
  • آذرشهر
  • تبریز

قطارها بسته به درجه‌شان، از نظر قیمت بلیط، مدت‌زمان سفر و امکانات تفاوت‌هایی دارند. فاصله تهران تبریز با قطار عادی حدود ۱۱ تا ۱۲ ساعت و با قطارهای سریع‌السیر ۶ ساعت است.

در تبریز کجا بمانیم؟

هتل-بین-المللی-تبریزبهتر است قبل از سفر به تبریز، محل اقامتتان را رزرو کنید. چون این شهر همیشه میزبان مسافران و گردشگران زیادی است و اگر از قبل به این موضوع فکر نکرده باشید شاید کمی به دردسر بیفتید. برای رزرو هتل می‌توانید روی سایت اسنپ‌تریپ و پشتیبانی ۲۴ ساعته آن حساب کنید.

با هتل‌های تبریز آشنا شوید

شهریار تبریز را اینطور توصیف کرده است : «شهر تبریز است و جان قربان جانان می‌کند/ سرمۀ چشم از غبار کفش میهمان می‌کند». از همین بیت می‌توانیم بفهمیم ساکنان تبریز چقدر مهمان‌نواز و مهربان هستند.

برای سفر از تهران تا تبریز راه‌های زیادی وجود دارند. فاصله تهران تبریز با ماشین شخصی بین ۶ تا هشت ساعت، با هواپیما نزدیک به یک ساعت، با قطار عادی ۱۱ تا ۱۲ ساعت و با اتوبوس هشت ساعت طول می‌کشد. فراموش نکنید که برای خرید بلیط سفر با بهترین قیمت و رزرو هتل می‌توانید به سایت اسنپ‌تریپ مراجعه کنید.

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

بازدید از خانه‌های تاریخی تبریز، پرسه در دل تاریخ!

بازدید از خانه‌های تاریخی تبریز، پرسه در دل تاریخ!

8 آبان 1402
بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

20 تیر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد