تجربه‌ای متفاوت در سفر به آبشار مارگون شیراز!

تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۸ تیر ۱۴۰۲
تجربه‌ای متفاوت در سفر به آبشار مارگون شیراز!

شیراز فقط قلب تپنده تاریخ ایران نیست. بلکه بسیاری از گردشگران برای بهره‌ بردن از جاذبه‌های طبیعی این منطقه به آن سفر می‌کنند. آبشاری در مجاورت شهرستان سپیدان که با این شهر حدود ۱۳۰ کیلومتر فاصله دارد. به ‌دلیل رشته‌های آب شبیه به مار که از این آبشار و از دل کوه به بیرون می‌جوشند، نام آن را مارگون نهاد‌ه‌اند. با اسنپ تریپ همراه باشید تا آبشار مارگون شیراز را به شما معرفی کنیم.

بهترین زمان برای سفر به آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون شیراز

این آبشار در همه فصل‌ها ارزش دیدن دارد. از سرسبزی بهارش گرفته تا یخ‌زدنش در زمستان، همگی می‌توانند برای شما با برنامه‌ریزی مناسب و وسایل مناسب، لذت‌بخش باشند. اما انتخاب نیمه دوم سال برای دیدن آبشار یک سفر جذاب را رقم خواهد زد. در این موقع از سال هم هوا خوب است و هم می‌توانید چادر بزنید و شب در همان‌جا بخوابید. از طرفی مراسم‌های محلی مثل عروسی‌های منطقه مارگون را هم می‌توانید در این زمان ببینید.

اگر در فصل بهار می‌روید، مثل هر منطقه سرسبز دیگر با زیبایی بیش از حد مواجه خواهید شد. درختان سرسبز این منطقه تازگی آبشار را چند برابر می‌کنند. در کل برای هر فصل آب ‌و هوای این منطقه را بررسی کنید تا بتوانید مفرح‌ترین سفر را برای خود رقم بزنید.

مسیر دسترسی به آبشار مارگون شیراز

این آبشار نزدیک روستای مارگون واقع در شهرستان سپیدان قرار دارد. برای رسیدن به آبشار زیبای مارگون تنها کافی است به سمت شیراز حرکت کنید و سپس به شهرستان سپیدان بروید. این آبشار چیزی حدود ۵۰ کیلومتر از سپیدان فاصله دارد.

اگر از شمال کشور قصد سفر به سوی آبشار مارگون شیراز را دارید، مسیر راحت‌تر خواهد بود و شما بعد از رسیدن به یاسوج ۶۵ کیلومتر با آبشار بیشتر فاصله نخواهید داشت. مسیر ماشین‌رو تا پارکینگ آبشار و ۸۰۰ متر قبل از آن در دسترس است. اما بقیه مسیر را باید پیاده بروید.

فاصله تهران تا شیراز با ماشین، قطار و هواپیما

امکانات گردشگری آبشار مارگون شیراز

در این آبشار برای راحتی گردشگرانی که برای دیدن آن می‌روند، امکاناتی همچون پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، مکان‌های به‌خصوصی برای چادر زدن فراهم شده است تا مسافران بتوانند شبی راحت را در این آبشار سپری کنند.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک منطقه مارگون

آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون شیراز

منطقه حفاظت‌شده نزدیک آبشار مارگون شیراز

وسعت این منطقه ۳‌۲۰۰ متر است و پناهگاهی زیست‌محیطی برلی حیواناتی مثل شغال، گرگ، بز، کفتار، خارپشت، خرس قهوه‌ای و روباه محسوب می‌شود. برای دیدن این حیوانات حتما در روز به این منطقه بروید. کمپ کردن کنار آن‌ها در شب می‌تواند خطرناک باشد.

حافظیه شیراز را بهتر بشناسید!

مجموعه باغ‌های کمهر

آبشار مارگون شیراز

باغ‌های کمهر، در نزدیکی آبشار مارگون شیراز

این باغات در روستای کمهر در نزدیکی آبشار مارگون قرار دارند. باغ‌های سرسبز و زیبای این منطقه از آب رودخانه مارگون رشد کرده‌اند. می‌توانید بعد از دیدن آبشار به این باغ‌ها بروید و در کوچه‌های سرسبز و هوای تازه آن قدم بزنید.

بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی پولادکف، در نزدیکی آبشار مارگون شیراز

دومین پیست اسکی بین‌المللی کشور فاصله چندانی با آبشار مارگون شیراز ندارد. مسیر این پیست در جاده سپیدان قبل از رسیدن به این شهر مشخص است. تجربه اسکی روی برف این منطقه می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز

طبیعت آبشار مارگون شیراز

به ‌واسطه این آبشار و رودخانه مارگون فضای سرسبز در اطراف این منطقه فراوان است. درختان کمیاب، باغ‌های میوه و رشد درختان وحشی جلوه‌ای جدید و جذاب به منطقه داده‌اند. بارش باران و برف در زمستان بسیار رخ می‌دهد و دمای هوا به ‌قدری پایین می‌آید که آب‌های جاری از آبشار هم یخ می‌زنند. به‌طور کلی این منطقه هوای سردی دارد و میانگین دمای آن را ۱۰ درجه سانتی‌گراد اعلام می‌کنند.

کمپ و چادرزنی

همان‌طور که اشاره شد مناطق به‌خصوص و صافی برای چادر زدن و کمپ کردن در این منطقه فراهم شده است. خوابیدن با صدای آب جاری آبشار و بیدار شدن با آوای پرندگان هنگام صبح تجربه‌ای بی‌نظیر و آرامش‌بخش را رقم خواهد زد.

پیاده‌روی و گذر از باغ‌های میوه

طبیعت اطراف این آبشار و راه رفتن در کوچه‌باغ‌ها با اختلاف یکی از بهترین و جذاب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در این منطقه انجام دهید. باغ‌های منطقه مارگون در بهار و تابستان پر از میوه و شکوفه هستند و قدم‌زنی در آنها بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

باغ عفیف آباد شیراز، گردش در باغ رویاهایتان!

اقامت در اطراف آبشار مارگون شیراز

اقامت‌گاه‌های گردشگری فراوانی در منطقه مارگون تا سپیدان دیده می‌شود که می‌توانید هرکدام از آن‌ها را رزرو کنید و شب را در آنجا بمانید. البته اگر برای سفری یک‌روزه در فصول گرم سال به این منطقه می‌روید تنها همراه داشتن یک چادر مسافرتی برای شما کافی خواهد بود. مکان‌هایی برای برپا کردن چادر اختصاص یافته‌اند و شما به‌راحتی می‌توانید نزدیک این آبشار بمانید‌. وسایل گرمایشی و راحتی را حتما با خود ببرید.

اقامتی راحت در بهترین هتل‌های شیراز

نکات مهم در سفر به آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون شیراز

جاده این منطقه شیب زیادی دارد که در فصول تعطیلی می‌تواند به ترافیک‌های طولانی و شلوغی زیاد منجر شود. مسیر شیب‌دار منطقه تا پارکینگ برای رانندگی کمی خطرناک است. پس حتما احتیاط کنید. همچنین احتمال دارد در فصول سردتر به‌دلیل بارش برف، راه‌ها  بسته باشد. پس حتما قبل از حرکت مسیر را بررسی کنید و از باز بودن راه مطمئن شوید. در زمان سفر به شیراز می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید. فراموش نکنید که بلیط هواپیما ی خود را به مقصد شیراز با قیمت مناسب بخرید.

بازدید از نقش ‌رستم مرودشت، به تماشای ابهت هخامنشیان!

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

حمام وکیل شیراز کجاست؟

حمام وکیل شیراز کجاست؟

24 مرداد 1402
بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

28 تیر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد