بهترین رستوران‌های تبریز کدام‌هاست؟

تاریخ انتشار : 6 دی 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
بهترین رستوران های تبریز

تکه‌ای گوشت را روی میز و در مقابل‌تان خوب می‌کوبند و با هنرمندی و دقت تمام به سیخ می‌کشند. بعد که روی ترازو وزنش کردند روی آتش می‌گذارند. جلز و ولز کردن گوشت را روی آتش می‌بینید و گرسنه و بی‌تاب‌تر می‌شوید و از دستتان کاری جز صبر کردن برنمی‌آید. تبریز، شهر کباب ایران است و خوشمزه‌ترین کباب‌ها را می‌توان در آن خورد. از کباب تابه‌ای در ظرف‌های روحی گرفته تا کباب کوبیده و برگ. غذاهایی که خود یکی از جاذبه‌های سفر به تبریزند. اما بهترین رستوران‌های تبریز کدام‌هاست؟ آنها که خاطره سفر در شهر اولین‌ها را ماندگارتر می‌کنند.

رستوران گازماخ

رستوران گازماخ تبریز

گازماخ به ترکی یعنی ته‌دیگ و همانطور که از اسم رستوران برمی‌آید همه غذاها ته‌دیگ برشته‌ای دارند. اگر در تبریز دلتان بخواهد غذایی خوشمزه در جایی دنج و تروتمیز بخورید، غذایی با تزئینات زیبا در بشقاب‌های چینی، از آنها که این روزها در آلبوم عکس‌های همه یکی پیدا می‌شود، گازماخ انتخاب خوبی است.

به عقیده خیلی‌ها کباب تابه‌ای‌های گازماخ یکی از سه کباب تابه‌ای برتر تبریز است. علاوه بر آن ماهیچه، خورشت هویج، قیمه و خورشت بادمجانش را هم باید حتما امتحان کرد. همراه غذاها روغن حیوانی می‌آورند و از دوغش هم بسیار تعریف می‌کنند.

آدرس رستوران گازماخ: ولیعصر،توانیرشمالی،نرسیده به پل توانیر،نبش کوچه مجاهدی

رستوران حاج مجید

رستوران حاج مجید تبریز

رستوران حاج مجید که به آن حاج مجید تویوخچی یا مرغ‌فروش می‌گویند از قدیمی‌های بازار تبریز است. حاج مجید از سال ۱۳۵۲ چلو مرغ جلوی مردم می‌گذارد. به عقیده خیلی‌ها گذر زمان در کیفیت غذاهای حاج مجید تاثیری نداشته و همانطور خوشمزه باقی مانده. رستوران حاج مجید در خیابان پشت موزه شهرداری که به ساختمان ساعت معروف است قرار گرفته.

وارد سنگفرش خیابان تربیت می‌شوید و در انتهای سنگفرش و در طبقه دوم پاساژ تربیت به رستورانی می‌رسید که چلومرغ‌هایش حرف ندارد. رستوران حاج مجید منو ندارد و تنها انتخاب پیش رویتان همان چلومرغ است. پس اگر بروید تو و بگویید چلومرغ با خنده حضار مواجه می‌شوید، چون اصلا غذای دیگری ندارد. پشت میز می‌نشینید، سوپ برایتان می‌آورند و ازتان می‌پرسند ران یا سینه؟ و سوال بعدی دوغ یا نوشابه؟ ارائه غذا در اینجا سریع انجام می‌شود و به دلیل قرار گرفتنش در بازار لژ خانوادگی هم دارد.

آدرس رستوران حاج مجید: خیابان تربیت، طبقه دوم پاساژ تربیت

بیشتر بخوانید: سوغات تبریز را از کجا بخریم؟

رستوران حاج علی

رستوران حاج علی

رستوران حاج علی در بازار اصلی و قدیمی تبریز بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد. دیوارهایش پر از عکس‌های قدیمی است و حال‌وهوای گذشته را بیشتر برایت زنده می‌کند.

تنوع غذاهای رستوران حاج علی به رسم رستوران‌های قدیمی تبریز چندان نیست و بیشتری‌ها یا کباب کوبیده‌اش را می‌خورند یا برگش را. قدیمی‌ها حکایت جالبی را برای نشان دادن کیفیت غذای حاج علی نقل می‌کنند و آن اینکه مرحوم تختی، همراه با ملی‌پوشان کشتی در سفر به روسیه سری به این رستوران زده و ناهار مفصلی خورده و گفته: «یعنی می شود باز هم لذت غذاخوردن در این کبابی را بچشیم؟».

در رستوران حاج علی همراه غذا دوغ و نوشابه و سوپ مجانی داده می‌شود و  قیمت غذاها هم بالا نیست. رستوران حاج علی، رستوران شلوغی است و ساعت ۱۲ بیشتر صندلی‌هایش پر می‌شود و تا ساعت ۱۴:۳۰ هم بیشتر غذا نمی‌دهد، پس باید ظهرها زود به خود جنبید.

آدرس رستوران حاج علی: بازار تبریز

کبابی باختر

کبابی باختر تبریز

یکی گوشت را روی میزی چوبی می‌کوبد و بعد با دقت و ظرافت آن را به سیخ می‌کشد، روی ترازو می‌گذارد و بعد روی آتش و همه این مراحل تماشایی مثل مراسمی باشکوه جلویتان انجام می‌شود و شما را بی‌قرارتر می‌کند. چلوکبابی باختر چنین کبابی‌ست و تنها یک سوال ازتان پرسیده می‌شود: کوبیده یا برگ؟ و هر کدامش را که سفارش بدهید برد کرده‌اید، چون کباب‌های اینجا نیاز زیادی به جویدن ندارند و در دهان آب می‌شوند.

چلوکبابی باختر که همراه غذاهایش سوپ هم می‌دهد، در بین رستوران‌های تبریز رستوران شلوغی است. و اگر به دنبال رفتن به رستوران شیکی هستید، انتخاب مناسبی نیست، چون به رسم کبابی‌های قدیم محیطی ساده و قدیمی دارد. در اینجا از خیر دوغ هم نباید گذشت.

آدرس رستوران باختر: دروازه تهران، بلوار ۲۰ بهمن، خیابان باختر

دیزی و تاوا کبابی محمدی

دیزی و تاواکبابی محمدی

دیزی و تاواکبابی محمدی همانطور که از اسمش برمی‌آید دو نوع غذا بیشتر ندارد: دیزی و تاواکبابی، اما یکی از جاهایی است که هرکس در زندگیش یک بار باید کباب تابه‌ای‌هایش را امتحان کند، آنقدر خوشمزه که حتی اشک شوق را هم به دنبال دارد.

دیزی و تاواکبابی محمدی، رستوران کوچک، اما دنجی است و حیاط پردارودرختی هم دارد. تابستان‌ها که هوا مطبوع است و نسیم خنکی می‌وزد می‌شود آنجا نشست و غذا را خورد. دیزی و تاواکبابی را در ظرف‌های روحی، همراه گوجه سرخ شده، پیاز، جعفری و ترشی که آن هم برای خودش دنیایی دارد، همراه نان سنگک تازه برایتان می‌آورند و عیش سفر را تکمیل می‌کنند.

آدرس دیزی و تاوا کبابی محمدی: خیابان تربیت، بعد از پاساژ پردیس

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تبریز؛ گشتی در شهر شهریار و مشروطه

فودکورت لاله پارک

فود کورت لاله پارک

فودکورت لاله پارک یک ساختمان ۷ طبقه شامل مرکز خرید، سینمای پنج بعدی، شهربازی و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مختلف در طبقه آخر است. یعنی در حقیقت با یک تیر می‌توان دو نشان زد، هم تفریح کرد و هم غذا خورد. فودکورت لاله پارک علاوه بر رستوران‌های متعدد، تراس بزرگی هم دارد که می‌توان غذا را در آنجا صرف کرد و تبریز را از بالا دید.

در رستوران چیپوتله که رستورانی مکزیکی است می‌شود غذاهای مکزیکی خوشمزه‌ای را امتحان کرد که از سوسیس، کالباس و روغن سرخ کردنی در غذاهایش استفاده نمی‌کند و تندی غذا هم به انتخاب خودتان است.

در غذای سنتی پاتیل انواع غذاهای خانگی را می‌توان امتحان کرد. اگر هوس غذای دریایی کردید، رستوران بالیقچی انتخاب خوبی است و به خصوص تعریف استیک ماهی‌اش را می‌کنند. در پیتزا توسکا هم می‌توان مرغ سوخاری یا پیتزا و همبرگر سفارش داد.

آدرس فود کورت لاله پارک: بزرگراه پاسداران، بعد از میدان فهمیده

خانه کباب مظفریه هم که به کباب‌های نیم متری‌اش معروف است، واقع در خیابان ائل گلی، ورودی پارکینگ ائل گلی از طرف هتل پارس، جنب سالن ورزشی سایمان، از بهترین رستوران های تبریز است.

رستوران برکه، این رستوران با محیط بازش به کباب برگرهایش معروف است. این رستوران در کمربندی سردرود،  بین زیرگذر اول و دوم قرار گرفته.

چلوکبابی قرآنی در تربین غربی، طبقه ۱ کیان واقع شده. به رسم بیشتر چلوکبابی‌های تبریز، در اینجا هم بهتر است برگ سفارش داد.

رستوران ماهی خوب. اگر در تبریز هوس غذاهای دریایی کردیم بهتر است به این رستوران برویم. ششلیک سالمون و سالمون کبابی اینجا امتحانش را پس داده. این رستوران در خیابان ولیعصر قرار گرفته.

بیشتر بخوانید: بهترین کافه‌های تبریز کدامند؟

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

بازدید از خانه‌های تاریخی تبریز، پرسه در دل تاریخ!

بازدید از خانه‌های تاریخی تبریز، پرسه در دل تاریخ!

8 آبان 1402
بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

20 تیر 1402

۳ نظر

  • پاسخ مهدی ۸ دی ۱۳۹۵ از ۱۱:۰۰

    وای بیچاره شدم تا تهش خوندم اینو هرکی نوشته خیلی شکمو بوده خوب آب و تابش داده نامرد 🙂

    دستتون درد نکنه خوب بود

  • پاسخ سیمین ۵ شهریور ۱۳۹۷ از ۰۵:۰۴

    تبریز رستورانهای خوبی داره، رستورانهای سنتی مثل باختر، برکه، آنا، وحید زعفرانیه، وحید کاروانسرای پیام، اکبری ولیعصر، ایمانی، اجاق، دومان، حاج علی بازار، حسینی بازار، ریحان، جعفری ولیعصر، گازماخ، ماهی خوب، سفره گیلانه و …
    و اما فست فودهای خوب مثل بامبو، ناپولی، توسکا، تایم، پاییز ۸۱، ببر گرسنه، لیمون، پیتزا ۲۰۰۰، پرند، چنچنه، فست فودهای لاله پارک، اطلس، ستاره باران و کلی غذاهای خانگی خوب و عالی که فرصت نمیشه اسم همشون رو اینجا نوشت. مردم تبریز خیلی به غذا اهمیت میدن به خاطر همین میشه گفت بهترین غذاهای ایران رو میشه در تبریز خورد.
    امیدوارم در سفر به تبریز بهتون خوش بگذره.

  • پاسخ رضا ۲۵ مهر ۱۳۹۷ از ۱۱:۱۶

    حاج علی بازار حرف نداره… من هر دفعه ۲ یا ۳ پرس میخورم 🤤

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد