آشنایی با بهترین سواحل کیش

تاریخ انتشار : 13 تیر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۳ تیر ۱۴۰۲
آشنایی با بهترین سواحل کیش

در کیش سواحل متعددی وجود دارند. برخی از آن‌ها مانند ساحل اسکله تفریحی، شنی هستند و برخی دیگر مانند ساحل مرجان، صخره‌ای. یکی از نکات مهم پیش از سفر به این جزیره زیبا، آشنایی با بهترین سواحل کیش است. آشنایی با سواحل مناسب برای شنا، غواصی و … می‌تواند سفر شما را لذت‌بخش‌تر کند.

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان یکی از بهترین سواحل کیش برای تفریح و گذراندن اوقات خوش است. تماشای دریای آبی، خورشید زیبا و ساحلی چشم‌نواز می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. علاوه بر لذت‌بردن از ساحل و دریا، با حضور در این منطقه می‌توانید از بازار مرجان نیز دیدن کنید.

پیست دوچرخه‌سواری کیش نیز از کنار ساحل مرجان می‌گذرد. جهت رکاب زدن، این نقطه یکی از بهترین مناطق کیش محسوب می‌شود. برای کسانی که علاقه‌مند به انجام تفریحات آبی هستند نیز ساحل مرجان انتخاب مناسبی است. کسانی که دوست دارند از جت اسکی استفاده کنند یا اهل غواصی هستند، می‌توانند به این ساحل بروند.

در آب‌های زلال ساحل مرجان می‌توانید از تماشای انواع ماهی‌ها و دیگر آبزیان خلیج‌فارس لذت ببرید. فراموش نکنید این ساحل برای عکس گرفتن و ثبت خاطرات نیز یک گزینه مناسب است. به دلیل صخره‌ای بودن بافت ساحل، امکان شنا کردن در آن وجود ندارد.

لذت یک گردش متفاوت در ساحل مرجانی کیش

ساحل میرمهنا

اگر دلتان می‌خواهد در یک ساحل خلوت و زیبا در کیش حضور داشته باشید، می‌توانید ساحل میرمهنا را انتخاب کنید. پارک ساحلی میرمهنا به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک ساحلی در جزیره، در بلوار دریا قرار گرفته است. از آنجایی که از این ساحل کمتر بازدید انجام می‌شود، بسیار تمیزتر از سایر سواحل کیش است.

در این ساحل می‌توانید از تماشای طلوع و غروب آفتاب لذت ببرید و غذای خود را نیز در یکی از رستوران‌های میرمهنا صرف کنید. در این پارک، آلاچیق‌هایی به همراه باربیکیو نیز در نظر گرفته شده‌اند که می‌توانید در آن‌ها ماهی کباب کنید. علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری نیز امکان کرایه دوچرخه در پارک میرمهنا را دارند. علاوه بر این، گردشگران می‌توانند در ساعات مخصوصی در این ساحل ماهیگیری کنند.

ساحل مرد ماهیگیر

یکی دیگر از بهترین سواحل کیش ساحل زیبای مرد ماهیگیر است. در این ساحل، در هر سال جشنواره‌ مجسمه‌های شنی برگزار می‌شود. دلیل نام‌گذاری این مکان، وجود یک مجسمه بزرگ است که مردی را در حال پهن کردن تور ماهیگیری نشان می‌دهد. این مجسمه، دومین مجسمه بزرگ در کشور به‌حساب می‌آید. ارتفاع مجسمه مرد ماهیگیر کیش، ۱۲ متر است.

ساحل کشتی یونانی

کشتی یونانی

تصویری از کشتی یونانی، معروف‌ترین جاذبه دیدنی کیش

پارک ساحلی کشتی یونانی، یکی از پارک‌های ساحلی تازه تاسیس در جزیره به شمار می‌آید. این ساحل در جنوب غربی کیش و در نزدیکی روستای باغو قرار دارد. در این ساحل می‌توانید بقایایی از یک کشتی به گل نشسته را مشاهده کنید که به کشتی یونانی معروف است. می‌توان گفت تمامی گردشگرانی که به جزیره آمده‌اند، حداقل یک بار از این ساحل دیدن کرده‌اند.

ساحل کشتی یونانی یکی از بهترین سواحل کیش برای عکاسی و ثبت خاطرات است. حضور یک کشتی به گل نشسته در پس‌زمینه و تصویر زیبای طلوع و غروب خورشید می‌تواند حال‌و‌هوای زیبایی به عکس‌های شما بدهد. تماشای موج‌های دریا از بالای این ساحل صخره‌ای، بسیار آرامش‌بخش است. با حضور در این ساحل می‌توانید از امکانات پارک ساحلی مانند کافه‌تریا، بوفه، رستوران، سالن‌های ورزشی و … استفاده کنید.

همه چیز درباره کشتی یونانی کیش

ساحل کلبه هور کیش

برای رفتن به ساحل کلبه هور باید به غربی‌ترین قسمت جزیره برویم. در این ساحل زیبا، یک غار ۵ متری وجود دارد که هنگام جزر و مد دریا پر و خالی می‌شود. طبیعت زیبا و کشتی‌های به گل نشسته، جذابیت بیشتری به این ساحل بخشیده‌اند. لنج ماهیگیری هور که سال‌ها پیش در ۲۰۰ متری ساحل به گل نشست، اکنون با نورپردازی‌های متنوع و چشم‌نواز، تصویری زیبا به این ساحل بخشیده است.

دلیل نام‌گذاری کلبه هور بر این ساحل، وجود کلبه‌های ماهیگیری در آن در سال‌های دور بوده است. مجسمه مرد فانوس به دست که یکی از نمادهای جزیره به‌حساب می‌آید نیز در این ساحل دیده می‌شود. این ساحل صخره‌ای برای تماشای طلوع و غروب دریا بسیار مناسب است.

از امکانات ساحل هور می‌توان به وجود رستوران، آلاچیق، باربیکیو، نیمکت، خدمات کرایه دوچرخه و اسکوتر برقی اشاره کرد. نورپردازی این منطقه باعث شده است ساحل هور برای حضور شبانه ایده‌آل باشد.

در زمان سفر به کیش می‌توانید هتل و اقامتگاه موزدنظر خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ بخرید.

رزرو هتل با بهترین قیمت

ساحل اسکله تفریحی

مرکز ثقل جزیره کیش، اسکله تفریحی است. ساحل این منطقه، محبوب‌ترین و پرترددترین ساحل در جزیره محسوب می‌شود. دلیل این امر نیز به موقعیت مکانی مناسب و همچنین وجود امکانات متعدد در آن بازمی‌گردد. تفریحات و سرگرمی‌های متنوعی مانند قایق‌سواری، غواصی و ورزش‌های آبی را می‌توانید در ساحل تجربه کنید.

البته تفریحات و امکانات این ساحل تنها به موارد فوق محدود نمی‌شوند و مواردی مانند بالن‌سواری، دوچرخه‌سواری، قدم زدن روی اسکله چوبی، سوار شدن بر قایق‌های کف شیشه‌ای و … نیز وجود دارند. در این ساحل، رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیتی نیز فعالیت می‌کنند که می‌توانید برای رفع خستگی و صرف غذا و نوشیدنی به آن‌ها سری بزنید.

هتل میراژ کیش، اقامتگاهی به سبک مدرن!

ساحل سیمرغ

یکی از بهترین سواحل کیش برای پیاده‌روی و وقت‌گذرانی با خانواده، ساحل سیمرغ است. در این ساحل، امکانات متنوعی مانند دوچرخه‌سواری، اسکیت، زمین بدمینتون، پینگ‌پنگ و … وجود دارند. کودکان نیز می‌توانند با حضور در زمین‌های بازی مخصوص، ساعت‌ها سرگرم شوند. به همین دلیل، ساحل سیمرغ یکی از انتخاب‌های خانواده‌ها است.

یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز سرگرمی کیش نیز در روبه‌روی ساحل سیمرغ قرار گرفته است. پس از تماشای ساحل می‌توانید به پارک دلفین‌ها بروید و با تماشای دلفین‌ها و دیگر امکانات سرگرم‌کننده این مجموعه، لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

ساحل درختان نارگیل

در ساحل درختان نارگیل، همان‌طور که از نام آن پیدا است، می‌توانید در کنار درختان سر به فلک کشیده نارگیل از تماشای دریا و ساحل لذت ببرید. این ساحل که در ضلع شرقی جزیره قرار گرفته است، فاصله اندکی تا اسکله تفریحی دارد. در ساحل درختان نارگیل می‌توانید در آرامش و به دور از هیاهو، به تماشای غروب خورشید بنشینید.

از امکانات این ساحل می‌توان به والیبال ساحلی، دوچرخه‌سواری، جت اسکی، قایق کف شیشه‌ای، غواصی، سه‌چرخه‌های آبی و … اشاره کرد. پلاژ آقایان نیز در همین منطقه قرار دارد.

ساحل اختصاصی مارینا

ساحل اختصاصی مارینا

ساحل اختصاصی مارینا، از سواحل معروف کیش

یکی از بهترین سواحل کیش برای تفریح و تجربه اوقات خوش، ساحل اختصاصی مارینا است. این ساحل که در شرقی‌ترین بخش کیش واقع شده است، اولین مارینای ایران محسوب می‌شود. احداث این منطقه در سال ۱۳۹۲ به اتمام رسید. مارینای کیش کمی کوچک‌تر از یک بندر است و برای پهلو گرفتن شناورهای لوکس و کوچک ساخته شده است.

وجود امکانات رفاهی کامل در ساحل مارینا، آن را به یکی از محبوب‌ترین سواحل در کیش تبدیل کرده است. از امکانات تفریحی این ساحل زیبا می‌توان کلوپ تفریحی، فضای سبز، کلوپ غواصی، مدرسه بادبانی، رستوران‌های متنوع، سالن ماساژ، استخر آب شیرین، پیست دوچرخه‌سواری، پارک بادی، پارک اتومبیل‌سواری و تفریحات آبی هیجان‌انگیز را نام برد.

بهترین سواحل کیش در شب

تماشای دریا و قدم زدن در ساحل هنگام شب، بسیار زیبا است. از جمله سواحل کیش که مناسب بازدید در شب هستند، می‌توان ساحل کلبه هور، ساحل مرجان و ساحل اسکله تفریحی را نام برد. وجود نور و روشنایی مناسب در این مکان‌ها شرایط را برای حضور در شب مهیا می‌کند.

بهترین سواحل کیش برای غواصی

غواصی در آب‌های زلال خلیج‌فارس تجربه‌ای بی‌نظیر به‌حساب می‌آید. در تمامی فصول سال می‌توانید از سایت‌های غواصی کیش استفاده کنید. در این سایت‌ها، مراکز آموزشی و تفریحی برای غواصی وجود دارند.

از بهترین سواحل کیش برای غواصی می‌توان به ساحل مرجان، ساحل کلبه هور و ساحل اسکله تفریحی کیش اشاره کرد. خانم‌ها و آقایان با آموزشی ۱۵ دقیقه‌ای می‌توانند برای غواصی آماده شوند. علاوه بر این، امکان آموزش برای خانم‌ها در پلاژ بانوان نیز وجود دارد.

در سفر به کیش حتما از سواحل زیبا دیدن کنید!

سواحل زیبای کیش هرکدام زیبایی مخصوص به خود را دارند. برخی از این سواحل برای غواصی و شنا مناسب‌ هستند و برخی دیگر برای قدم زدن در ساحل و استفاده از ورزش‌های آبی. در سفر بعدی خود به این جزیره زیبا حتما بهترین سواحل کیش را به یاد داشته باشید.

برای خرید بلیط هواپیما تهران کیش می‌توانید به اسنپ تریپ مراجعه و با انتخاب ساعت و زمان پرواز، بلیطتان را با قیمتی مناسب بخرید.

فاصله قشم تا کیش، سوار بر امواج خروشان دریا

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

22 شهریور 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد