جاهای دیدنی اطراف مشهد که نباید از دستشان بدهید!

تاریخ انتشار : 21 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ آبان ۱۴۰۲
جاهای دیدنی اطراف مشهد که نباید از دستشان بدهید!

مشهد، از لحاظ داشتن جاهای دیدنی، یک مقصد جذاب به تمام عیار است! می‌پرسید چرا؟ باید بگوییم علاوه بر این که خود مشهد دارای تعداد زیادی مکان‌های دیدنی و تفریحی است، اطراف آن نیز جاذبه‌های زیادی دارد که هنگام بازدید از جاذبه‌هایش، دستتان را باز می‌گذارد. در این بلاگ با ما همراه شوید تا به جاهای دیدنی اطراف مشهد سفر کنیم!

شهرهای دیدنی اطراف مشهد

نیشابور، شهر فیروزه‌ای خراسان

نیشابور

شهر تاریخی نیشابور، از جاهای دیدنی اطراف مشهد

شهر نیشابور، اولین شهر نزدیک به مشهد است که سالانه تعداد زیادی توریست را در خود جای می‌دهد. این شهر با تاریخچه‌ طولانی و فرهنگ غنی خود، اولین روستای ایران بود که با وسعت گرفتن خود، تبدیل به شهر شد. از جاذبه‌های گردشگری نیشابور می‌توان به آرامگاه‌های خیام، عطار نیشابوری و کمال‌الملک که جذاب‌ترین جاهای دیدنی اطراف مشهد هستند و همچنین باغ‌های زیبا و تپه‌های باستانی اشاره کرد. شما به‌راحتی می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی، از مشهد به نیشابور سفر کنید. این سفر حدودا یک ساعت ۲۸ دقیقه طول می‌کشد.

با بهترین پارک‌های مشهد آشنا شوید

شهر تاریخی فریمان

شهر تاریخی فریمان

شهر تاریخی فریمان، از جاهای دیدنی اطراف مشهد

فریمان، شهری تاریخی در ۹۰ کیلومتری مشهد است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیک به مشهد و همچنین تولید بخش عظیمی از قند مورد نیاز کشور، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در فریمان، می‌توانید از مساجد، آثار تاریخی، بازارهای سنتی، موزه‌ها و خانه شهید مطهری دیدن کنید. فاصله شهر مشهد تا فریمان ۲ ساعت است که به‌راحتی می‌توانید از تاکسی‌ها یا اتوبوس‌ها برای رسیدن به این شهر استفاده کنید.

روستاهای دیدنی اطراف مشهد

روستای طرقبه

یکی از جذا‌ب‌ترین و در عین حال نزدیک‌ترین جاهای دیدنی اطراف مشهد روستای طرقبه است. کافی است بزرگراه وکیل‌آباد را تا انتها طی کنید و سپس وارد جاده ورودی روستای طرقبه شوید. در این روستا می‌توانید از طبیعت بی‌نظیر ییلاقات اطراف و خوراکی‌های خوشمزه لذت ببرید و صنایع‌دستی بومیان این منطقه را از نزدیک مشاهده کنید.

روستای کنگ

اگر قصد دارید معماری اصیل ایرانی را در کنار آب‌وهوا و طبیعت بی‌نظیر مشاهده کنید، روستای کنگ یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی اطراف مشهد برای این کار است. در این روستا، خانه‌ها به صورت پلکانی روی هم ساخته شده‌اند و بافتی کاه‌گلی دارند. شما می‌توانید خانه‌ای سنتی در این روستا اجاره کنید و زندگی روستایی را تجربه کنید.

هزینه سفر به مشهد چقدر است؟

روستای زشک

زشک نیز مانند طرقبه، یکی از ییلاقات مشهد به‌شمار می‌رود که طبیعت بی‌نظیری دارد. دره‌های پر آب و طبیعت سرسبز زرشک، شما را به حال‌ و هوای جاده‌های منتهی به شهرهای شمال ایران می‌برند! فراموش نکنید که در زمان سفر به مشهد و بازدید از جاهیا دیدنی اطراف می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ رزرو کنید.

روستای ابرده

روستای ابرده

روستای ابرده، از جاهای دیدنی اطراف مشهد

اگر می‌خواهید در مشهد حال‌وهوای شهرهای شمالی کشور را حس کنید، به روستای ابرده که کمی با فاصله‌تر از طرقبه واقع شده است، بروید. به جرات می‌توان گفت روستای ابرده یکی از خوش آب‌وهوا ترین جاهای دیدنی اطراف مشهد است. در این روستا می‌توانید به انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها بروید که سنت را با مدرنیته ترکیب کرده‌اند.

معرفی دره هفت غار نیشابور و زیبایی‌های آن!

دیدنی های نزدیک به مشهد

قله زو

اگر به طبیعت و کوهنوردی علاقه دارید، می‌توانید به قله زو بروید. این قله در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر مشهد قرار دارد. شما می‌توانید از طریق بلوار نماز به کوه پارک بروید یا از طریق پارک کوهستانی خورشید که از طریق انتهای بلوار هاشمیه می‌توانید به آن برسید، کوهنوردی خود را آغاز کنید.

دره ارغوان

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اطراف مشهد که در بخش ییلاقات آن قرار دارد، دره ارغوان است. شما می‌توانید همان مسیری را که برای رسیدن به روستای طرقبه استفاده می‌کنید، در پیش بگیرید و به این دره بروید. البته ارغوان‌های این دره تنها در ماه اردیبهشت گل می‌دهند. پس اگر می‌خواهد اوج زیبایی آن را از نزدیک لمس کنید، ماه اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید.

جنگل جیغ مشهد، رازآلودترین جنگل ایران!

سد بند گلستان

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی اطراف مشهد، بند گلستان است که در مسیر روستای طرقبه، در سمت چپ جاده قرار دارد. متاسفانه به دلیل غرق شدن تعداد زیادی از بومیان و توریست‌ها در این بند و پیدا نشدن اجساد آن‌ها، حضور در نزدیکی آن ممنوع شده است؛ اما می‌توانید از کافی‌شاپ‌هایی که در کنار این سد واقع شده‌اند و دارای منظره‌ای بی‌نظیر از آب سد هستند، استفاده کنید.

آثار تاریخی اطراف مشهد

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی، از جاهای دیدنی اطراف مشهد

مگر می‌شود به مشهد سفر کرد و به آرامگاه فردوسی نرفت؟! این آرامگاه در شهر توس واقع شده است که حدود ۳۰ دقیقه با مشهد فاصله دارد. با مراجعه به این آرامگاه، می‌توانید به داخل ساختمان آرامگاه بروید و از نزدیک، کتیبه‌هایی را که اشعار فردوسی روی آن‌ها نقش بسته‌اند، از نزدیک مشاهده کنید. مزار استاد محمدرضا شجریان، شاعر و خسروی آواز ایران نیز در محوطه این آرامگاه قرار دارد.

آرامگاه عطار نیشابوری

آرامگاه عطار نیشابوری، یکی از خارق‌العاده‌ترین جاهای دیدنی اطراف شهر مشهد است که می‌توانید از آن بازدید و در کنار معماری بی‌نظیر آن، عکاسی کنید. این آرامگاه در شهر نیشابور که حدودا یک ساعت و ۲۸ دقیقه با مشهد فاصله دارد، واقع شده است.

مکان های مناسب عکاسی در اطراف مشهد

قبل از معرفی زیباترین جاهای دیدنی اطراف مشهد برای عکاسی، باید بگوییم انتخاب بهترین می‌تواند کمی مشکل باشد! زیرا جاهای دیدنی این شهر بسیار جذاب و خیره‌کننده هستند. به همین دلیل، ما در این بخش سعی کردیم تعدادی از بی‌نظیرترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم.

  • روستای نغندر: بافت روستای نغندر یکی از جذاب‌ترین‌ها برای عکاسی در طبیعت است. در این روستا می‌توانید با خانه‌های کاه‌گلی قدیمی عکاسی کنید یا در کنار طبیعت دست‌نخورده، تصاویر جذابی را ثبت کنید.
  • دره آل: یکی از خوش‌آب‌وهواترین مکان‌ها برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت، دره آل است. اگر می‌خواهید هم عکاسی کنید و هم از غارهای طبیعی موجود در دل کوه‌ها بازدید کنید، دره آل بهترین انتخاب است.
  • دره اجنه: شاید نامش کمی ترسناک باشد، اما طبیعتش آنقدر جذاب است که عکاسی در این مکان را به یکی از ضروری‌ترین کارهایی که می‌توانید در طبیعت اطراف مشهد انجام دهید، تبدیل می‌کند. علت نامگذاری این دره، به‌دلیل مسیر پر و پیچ‌و‌خم و کمی تاریک آن است، وگرنه خبری از اجنه در این دره نیست.

روستای زشک؛ از جاذبه‌های اطراف مشهد

اطراف مشهد جاذبه‌های زیادی منتظر شما هستند!

جاهای دیدنی اطراف مشهد این فرصت را به مسافران می‌دهند که علاوه بر لذت بردن از تفریحات داخل مشهد، بتوانند تجربه سفر خود را با مراجعه به این مکان‌ها، جذاب‌تر کنند. کافی است از یک نقشه آنلاین یا دستی استفاده کنید تا به‌راحتی به این مکان‌های دیدنی برسید. نکته حائز اهمیت این است که در انتهای هفته‌ها و تعطیلات، ممکن است شاهد حجم زیادی از ترافیک در مسیر این مکان‌ها باشید. اگر با هواپیما به مشهد سفر می‌کنید، می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ بخرید.

اقامتی رویایی در هتل درویشی مشهد

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ ارجمند ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ از ۰۴:۴۳

    باسلام یک دیگر از جاهای دیدنی اطراف مشهد شهر گلمکان هست این منطقه علاوه بر پوشش گیاهی و جانوری خیلی خوبی که داره یک سد خاکی و زیبا دارد که بنام چشمه سبز معروف است که منطقه بکر و تاریخی است از این رو تاریخی که در شاهنامه فردوسی از این چشمه سبز یاد و ذکر شده است بنام چشمه سو

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد