۹ مورد از بهترین جاهای دیدنی یاسوج

تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
۹ مورد از بهترین جاهای دیدنی یاسوج

یاسوج از آن شهرهایی است که اگر عکس‌هایش را ببینید، باورتان نمی‌شود که ایران باشد! شهری زیبا در استان کهگیلویه و بویراحمد که به ‌دلیل طبیعت خیره‌کننده، میراث فرهنگی غنی و اهمیت تاریخی خود برای مسافران، طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به مکان‌های تاریخی جاذبه زیادی دارد. اگر مشتاقید درباره این بهشت گمشده ایران بیشتر بدانید، این بلاگ برای شماست!

نگاهی به جاهای دیدنی یاسوج

شهر یاسوج هر سال توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران را به طبیعت بکر و زیبای خود جلب می‌کند. اولین مکان زیبای این شهر را که به شما معرفی خواهیم کرد، یک روستای دیدنی است.

روستای کاکان و پیست اسکی‌اش

پیست اسکی‌ کاکان

پیست اسکی‌ کاکان، از جاهای دیدنی یاسوج

از روستاهای کوچک و زیبای یاسوج می‌توانیم به روستای کاکان اشاره کنیم. این روستا را با زیبایی‌های طبیعی و بی‌نظیر، جنگل‌های سرسبز و تپه‌های اطراف آن می‌شناسند. مردم محلی، صمیمی و مهمان‌نواز هستند و مسافران با اقامت در یکی از خانه‌های موجود در کاکان از مهمان‌نوازی سنتی ایرانی بهره‌مند می‌شوند.

اگر اهل تفریحات زمستانی هستید حتما در زمستان به این روستا سفر کنید! چرا که در این پیست می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیز مانند اسکی و اسنو بورد را تجربه کنید.

روستای کریک

روستای کوچک و دیدنی کریک هم از دیگر روستاها و جاهای دیدنی یاسوج محسوب می‌شود. اطراف این روستا کوه‌های زیبا و جنگل‌های سرسبز هستند و این فضای بی‌نظیر را به ‌طور قابل‌توجهی به مقصدی ایده‌آل برای دوستداران طبیعت تبدیل کرده است. روستای کریک به‌خاطر معماری سنتی‌اش شهرت دارد.

سد بیجار رشت، جایی برای یک گردش یک روزه

رشته‌کوه دنا

رشته‌کوه دنا رشته‌کوهی زیبا و ناهموار است که در مرز سه استان با نام‌های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس قرار دارد. دنا از فاصله‌ ۲۰ کیلومتری از شرق یاسوج آغاز می‌شود و تا ۷۰ کیلومتری سمت شمال غربی اصفهان ادامه می‌یابد. این مسیر بیش از ۱۰۰ کیلومتر امتداد دارد و زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده‌ای از جمله قله‌های بلند، دره‌های عمیق و جنگل‌های سرسبز را به نمایش می‌گذارد.

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج یکی از عجایب طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد است. این آبشار گیرا و فرح‌بخش در دل جنگلی سرسبز قرار دارد که کوه‌های سر به فلک‌کشیده و مناظر دیدنی آن را احاطه کرده‌اند. آبشار فوق از ارتفاع بیش از ۳۰ متری پایین می‌آید و منظره‌ای مسحورکننده را به نمایش می‌گذارد که بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

تنگه تامرادی

تنگه تامرادی

تنگه تامرادی، از جاهای دیدنی یاسوج

تنگه تامرادی یک شگفتی طبیعی است که در رشته‌کوه‌های زاگرس ایران قرار دارد. این تنگه به‌خاطر مناظر بسیار زیبایش همچون صخره‌هاه، نهرهای کریستالی شفاف و پوشش گیاهی سرسبز شناخته می‌شود. تنگه تامرادی مقصدی محبوب برای دوستداران طبیعت و عاشقان ماجراجویی است چرا که شما می‌توانید با پیاده‌روی در این تنگه گنجینه‌های پنهان بسیاری مانند آبشارها و غارها را کشف کنید. این منطقه همچنین زیستگاه انواع حیات ‌و حش از جمله آهو، روباه و عقاب است.

تالاب آق گل همدان کجاست؟

روستای مهریان

نام مهریان به روستایی کوچک در بخش یاسوج تعلق دارد. این روستا را باید به خاطر محیط طبیعی زیبا از جمله جنگل‌های سرسبز و رشته‌کوه‌های بلند به خاطر سپرد. روستای مهریان علی‌رغم موقعیت دورافتاده‌اش، جامعه‌ای پرجنب‌وجوش با میراث ‌فرهنگی غنی است.

شما در این دهکده می‌توانید از اجرای موسیقی سنتی و رقص لذت ببرید، غذاهای لذیذ محلی را امتحان کنید و به کاوش در مکان‌های تاریخی و دیدنی بسیاری بپردازید که در چشم‌انداز این روستا پراکنده شده‌اند. تنگ مهریان در فاصله‌ حدودی دو کیلومتر از روستای مهریان قرار دارد.

دشت راق

دشت راق در بین دو کوه با نام‌های کوه قوچی و کوه باریک جای دارد. این دشت ۵۰ هزار هکتاری پوشش گیاهی متنوعی را در بر می‌گیرد و هر سال مخصوصا در فصل بهار توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

چشمه بشو

این چشمه به چشمه میشی نیز معروف است. این چشمه در پنج‌ کیلومتری شهرستان سی سخت جاری می‌شود. چشمه بشو علاوه بر تامین آب شرب، کشتزارها و باغ‌های سی سخت یکی از جا‌های دیدنی یاسوج به‌شمار می‌رود. چشمه میشی از کوه دنا تغذیه می‌کند و آبی زلال و بسیار سرد را به جریان می‌اندازد.

دریاچه کوه گل

کوه گل را در فهرست مکان‌های دیدنی شهرستان سی سخت می‌توان دید. این کوه هم بخشی از منطقه کوهستانی دنا را تشکیل می‌دهد. دریاچه کوه گل به‌دلیل شرایط جوی موجود دریاچه‌ای فصلی شناخته می‌شود و بهترین زمان برای بازدید از این طبیعت بکر اواخر زمستان تا اوایل بهار است.

سفر به تالاب میانکاله، به تماشای پرندگان مهاجر!

بهترین زمان سفر به یاسوج

جاهای دیدنی یاسوج

جاهای دیدنی یاسوج

در فاصله ۵۰ کیلومتری یاسوج به دره المون می‌رسید که چشم‌اندازی زیبا و حیرت انگیز دارد. علاوه بر این، یاسوج چندین پارک و باغ هم دارد که برای پیک‌نیک و استراحت مناسب هستند، از جمله پارک دریاچه گهر و پارک کمهر. به‌طور کلی یاسوج مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت در فصل بهار و تابستان است.

نکته آخر؛

در این مقاله با جواهرات پنهان یاسوج، شهری جذاب در قلب ایران آشنا شدیم. این شهر ترکیبی بی‌نظیر از فرهنگ و ماجراجویی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. با سفر به یاسوج می‌توانید گام نهادن برکوه‌های قدبرافراشته زاگرس، بازدید از مسجد تاریخی، خرید کردن در بازارهای شلوغ و چشیدن طعم غذاهای محلی را تجربه کنید. همین امروز برای سفر به این شهر  برنامه‌ریزی کنید و به سوی تجربه زیبایی و شگفتی این مقصد فریبنده بشتابید. در زمان سفر به یاسوج می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با قیمتی مناسب از اسنپ تریپ رزرو کنید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد