دره ستارگان قشم، سفر به سرزمینی رازآلود!

تاریخ انتشار : 31 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۵ تیر ۱۴۰۲
دره ستارگان قشم، سفر به سرزمینی رازآلود!

از جاذبه‌های قشم هرچه بگوییم، باز کلمه کم می‌آوریم. تصور کنید جنگل‌ها، دره‌ها، کوه‌ها و سواحل طلایی در کنار یکدیگر به زیبایی هرچه تمام‌تر، منظره‌ای فوق‌العاده را تشکیل داده‌اند. دره ستارگان قشم یکی از جاهای بکر در جزیره قشم است. دره چاهکوه و جنگل حرا از دیدنی‌ترین مکان‌های قشم به‌حساب می‌آیند، اما در میان همه این‌ها، بازدید از دره ستارگان لذت دوچندانی دارد. در دره ستارگان می‌توانید نقاط درخشان بی‌شماری را در تاریکی یکدست آسمان شب تماشا کنید.

دره ستارگان قشم شاهکار طبیعت

دره ستارگان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های ژئوپارک جزیره قشم به‌حساب می‌آید. محلی‌ها نام این دره را «استاله کوفته» به معنای ستاره افتاده گذاشته‌اند. این دره به دلیل ساختار غیرطبیعی برای گردشگران محبوبیت خاصی دارد. این پدیده طبیعی بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه به وجود آمده است. دره ستارگان از دوران سنوزوئیک به‌جای‌مانده است و حدود ۲ میلیون سال قدمت دارد.

عقاید جالب مردم محلی آن منطقه توجه گردشگران را بیشتر به دره ستارگان جلب می‌کند. مردم منطقه بر این باورند که این پدیده بر اثر برخورد شهاب‌سنگ به زمین رخ داده است.

دره ستارگان قشم کجاست؟

دره ستارگان که در غرب روستای برکه خلیف واقع شده، ۵ کیلومتر با ساحل جنوبی جزیره قشم فاصله دارد.  گردشگران به‌راحتی می‌توانند از سمت جزیره قشم به طرف ساحل جنوبی با اتومبیل به روستای برکه خلیف برسند. در ادامه بعد از ورود به جاده فرعی روستای خلیف و پس از طی کردن ۵۰۰ کیلومتر تابلوی دره ستارگان را مشاهده می‌کنید.

جن در دره ستارگان

موضوعات و شایعات بسیاری راجع ‌به دره ستارگان مطرح شده است. تمامی این شایعات را مردم محلی روستای خلیف توصیف کرده‌اند. این شایعات باعث مرموزتر و هیجان‌انگیزتر شدن دره شده است. به‌همین دلیل افراد بسیاری سالانه مایل به دیدن دره ستارگان قشم هستند. بافت عجیب این دره نیز باعث شده است تا رونق این شایعات داغ باشد.

فاصله قشم تا کیش، سوار بر امواج خروشان دریا

دره ستارگان قشم در شب

ازنظر موقعیت جغرافیایی بافت این دره کویری شکل می‌باشد و آسمان ‌دره مانند آسمان کویر پرستاره و رمزآلود است. با ورود به دره ستارگان در شب ستاره‌ها در آسمان نزدیک‌تر و پایین به نظر می‌رسند و افراد حس می‌کنند با دراز کردن دست خود می‌توانند ستاره بچینند. علاوه بر این تشابه دره ستارگان به کویر، وجود تندیس‌های خاکی نیز تداعی‌کننده کلوت‌های کویر لوت است.

تفریحات دره ستارگان

 دره ستارگان قشم

تصویری از بازیدید گردشگران از دره ستارگان قشم

با اقامت در هتل‌های قشم از تفریحات و امکانات این جزیره رمزآلود بهره خواهید برد! اولین موضوع مشخص شدن مسیر گشت‌وگذار مسافران در منطقه خواهد بود. مسیر تردد در دره ستارگان قشم با سنگ‌ریزه مشخص شده است تا گردشگران در هنگام پیاده‌روی راه خود را پیدا کنند. در دره مسیرهای باریک و پهنی به‌وسیله تندیس‌ها ایجاد شده‌اند و زیبایی فضا مسافران را متحیر می‌کند. چنانچه افراد مسیر سنگ‌چین‌ها را ادامه دهند به دو تندیس بزرگ می‌رسند که مانند دروازه بر در ورودی دره ستارگان قرار گرفته‌اند.

تندیس‌های ایجاد شده در این دره به اشکال مختلفی از جمله فیل و عقاب تا تمساح و … به نظر می‌رسند که تماشای آن‌ها احساس فوق‌العاده‌ای به افراد می‌دهد. علاوه بر این ستون‌های بلند، تیغه‌ها و مخروط‌های نوک‌تیز در این دره زیبایی منطقه را دوچندان کرده است. درزهایی هم در بعضی از این دیواره‌ها قرار دارد که ظاهری جذاب و در عین حال ترسناک به فضا داده است و شما را محو تماشای خود می‌کند. دیدنی‌های دره ستارگان بسیار زیاد است که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره می‌کنیم:

بام دره

در مسیر دره ستارگان به بام دره می‌رسید. بر فراز این بام، شما می‌توانید نمایی بی‌نظیر و متفاوت از دره ستارگان را مشاهده کنید. در کنار لذت از شگفتی‌های دره، این لحظه‌های خارق‌العاده را ثبت کنید تا برای همیشه به یادگار بماند. چنانچه قدم به بالای دره بگذارید، کل دره زیر پایتان خواهد بود!

غواصی در قشم، سفر به اعماق دریا!

بازدید و خرید صنایع دستی

غرفه‌ای در دره ستارگان وجود دارد، شما می‌توانید صنایع دستی که مردم محلی آن منطقه ساخته‌اند را خریداری کنید. صنایع دستی ساخته‌شده از صدف و گوش‌ماهی، لوازم تزیینی و… وجود دارند که می‌توانید به‌عنوان یادگاری برای خود یا عزیزانتان تهیه کنید.

موزه سنگ

موزه سنگ در ساختمانی به نام پذیرمان واقع شده است. گردشگران با بازدید از این موزه ضمن آشنایی با سنگ‌ها و کانی‌های جزیره‌های قشم، هرمز و هنگام اطلاعات بیشتری درباره زمین‌شناسی منطقه دریافت کنند. ۴۸ نمونه سنگ، کانی و سنگواره از جزیره هنگام، هرمز و لارک در موزه سنگ نگهداری می‌شود که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

بازدید از روستای برکه خلف

از روستای برکه خلف به‌عنوان تمیزترین روستای قشم یاد می‌کنند. این روستا در جوار دره ستارگان قرار گرفته است. در کوچه‌های این روستا شما هیچ زباله‌ای پیدا نخواهید کرد، زیرا زنان محلی عادت دارند هفته‌ای یک یا دو بار کل روستا را نظافت کنند. علاوه بر تمیز بودن کوچه‌ها و خانه‌های روستای خلف، مجموعه لباس‌های سنتی و رنگارنگ که هنر دست زنان جزیره است در گوشه‌ای از روستا نگهداری و فروخته می‌شود. علاوه بر امکان خرید لباس‌ها، شما می‌توانید آن‌ها را برای عکاسی اجاره کنید.

تزیینات با حنا

درصورتی‌که به تزیینات با حنا روی بدن خود علاقه‌مند هستید، بانوان هنرمندی در این روستا هستند که نقوش و طراحی‌های زیبایی را بر دست و بدن شما با حنا ایجاد می‌کنند.

جزیره لارک کجاست؟

بهترین زمان سفر به دره ستارگان

 دره ستارگان قشم

غروب زیبا در دره ستارگان قشم

آب و هوای قشم گرم و مرطوب است. برای بازدید با خیالی آسوده از دره ستارگان قشم بهتر است در شرایط آب و هوایی مناسب به جزیره سفر کنید. بهترین زمان بازدید از این دره شگفت‌انگیز، فصل‌های پاییز و زمستان است چراکه شرایط آب‌وهوایی در این فصول بسیار مساعد و مطلوب خواهد بود. همچنین اوایل فصل بهار هم قشم از آب و هوایی معتدلی برخوردار است.

ساعات بازدید از دره ستارگان همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۹٫۳۰ (در نیمه اول سال) و از ساعت ۸ تا ۲۰ (در نیمه دوم سال) است.

مسیر دسترسی به دره

برای رسیدن به دره ستارگان می‌توانید از تاکسی یا اتومبیل شخصی استفاده کنید. از جاده ساحلی تا روستای برکه خلف یک جاده آسفالت وجود دارد. از روستا تا دره ستارگان نیز جاده خاکی نسبتا مناسبی حدود ۵۰۰ متر کشیده شده است. با پارک کردن وسیله نقلیه خود در پارکینگ این مکان می‌توانید به دیدن این منطقه شگفت‌انگیز بروید.

هتل‌های نزدیک دره ستارگان

اقامت در این جزیره بستگی به بودجه مسافران دارد. در این جزیره می‌توان هتل‌های لوکس اجاره کرد. اگر به سفری اقتصادی فکر می‌کنید، می‌توانید هتلهای مناسب‌تر و ارزان‌تر را رزرو کنید. از جذاب‌ترین مکان‌ها برای اسکان در جزیره قشم اقامتگاه‌های بوم‌گردی است. این اقامتگاه‌ها باعث می‌شوند بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن محله‌ها آشنا شوید. همچنین از بهترین هتل‌های قشم می‌توان هتل قصر الوند، هتل ارم و هتل مارینا ۱ را نام برد.

بهترین اقامتگاه‌های بومگردی قشم

سفر به دنیای مرموز جن و پری!

از زیبایی‌های جزیره قشم دره ستارگان است که در غرب روستای برکه خلف، جای دارد. دره ستارگان از عجایب هفتگانه قشم به‌حساب می‌آید و مانند آن را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید بیابید. این دره قدمت دو میلیون ساله دارد و مردم محلی داستان‌های جذابی درباره آن تعریف می‌کنند. برای اقامت در کنار دره ستارگان قشم می‌توانید هتل‌‌های لوکس را انتخاب کنید یا به سراغ خانه‌های شخصی یا اقامتگاه‌های بوم‌گردی بروید. برای تهیه بلیط هواپیما به مقصد قشم یا رزرو اقامتگاه‌های این جزیره می‌توانید از اسنپ تریپ کمک بگیرید. در این سامانه به بهترین گزینه‌ها دسترسی خواهید داشت.

اگر خواستید با هواپیما به قشم سفر کنید، این نوشته را بخوانید

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

2 آبان 1402
عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

23 مرداد 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد