روستاهای توریستی تهران کدامند؟

تاریخ انتشار : 17 فروردین 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۳ تیر ۱۴۰۲
روستاهای توریستی تهران

آخر هفته اگر خواستیم در تهران نمانیم و کمی از شهر دور شویم، می‌توانیم به یکی از روستاهای توریستی تهران برویم که هم راه رسیدن به آنها نسبتا کوتاه است و هم بیشترشان خوش آب و هوا و سرسبزند. اما کدام روستاها را برای رفتن انتخاب کنیم؟

روستای افجه

روستای افجه

افجه در ۳۰ کیلومتری تهران قرار دارد و برای رفتن به آن هم لازم نیست حتما در آن خانه و ویلا داشته باشیم. افجه، روستایی سرسبز و خوش آب و هواست که درخت‌های گردوی زیادی دارد. این منطقه به خصوص در تابستان که گرمای هوا در وسط شهر بیداد می‌کند، مامن خوبی برای فرار از گرماست. معروف‌ترین جاذبه افجه، دشت هویج است، ولی جز آن آبشار پسچویک هم در این روستا دیدنی‌ست.

مسیر دسترسی: فاصله‌ این روستا تا نارمک نیم ساعت و تا لواسان فقط ۵ کیلومتر است. برای رسیدن به افجه اول باید به جاده لشگرک برسیم. هر اتوبانی که به شهید بابایی منتهی شود، مسیر درستی‌ست. از اتوبان ارتش و جاده سوهانک هم، بعد از گذشتن از گردنه قوچک به میدان لشگرک می‌رسیم. از این میدان مستقیم می‌رویم تا به تابلوی راهنمای روستا برسیم.

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان

در همان نزدیکی روستای افجه، روستای دیگری به اسم برگ جهان قرار دارد. برگ جهان هم از توابع لواسانات به شمار می‌رود و مثل روستاهای این منطقه سرسبز و پردارو درخت است. گردو، گیلاس، آلبالو، سیب و هلو این روستا معروف است و رودخانه‌ای هم دارد که چند آبشار از آن می‌گذرد.

مسیر دسترسی: دو راه برای رسیدن به برگ جهان هست. راه اول از تهران، لواسان، نارون، هنزک، افجه می‌گذرد و به برگ جهان می‌رسد و راه دوم از تهران، جاجرود، سد لتیان، نیکنامده می‌گذرد و به برگ جهان ختم می‌شود.

روستای زرین‌دشت

زرین دشت

یکی دیگر از روستاهای توریستی تهران که کوچه باغ‌های زیبایی دارد، زرین‌دشت است. زرین دشت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از تهران واقع شده و رودخانه حبله رود و چشمه‌های آب معدنی آن مثل خمده و دریابک که خواص درمانی دارد، بسیاری را راهی این روستا می‌کند. آلبالو و گیلاس و توت و همچنین گردوهای زرین دشت خیلی مرغوبند.

مسیر دسترسی: بعد از گذشتن از دماوند به ۴۰ کیلومتری فیروزکوه می رسیم. روستای زرین دشت در جاده‌ای فرعی قرار دارد.

بهترین پیست اسکی تهران کدام است؟

روستای برغان

برغان

کافی‌ست ۲۰ کیلومتر از کرج دور شویم تا به روستای برغان برسیم. برغان خیلی دیدنی‌ست، هم کوچه باغ دارد و هم در دل روستا، جنگلی قرار گرفته که رودخانه‌ای هم از وسطش می‌گذرد. در پاییز این جنگل پوشیده از برگ‌ می‌شود و سکوتش مثال‌زدنی‌ست. آلو و آلوچه برغان و قیصی آن بسیار معروف است و از روستا می‌توان خرید.

مسیر دسترسی: دو راه برای رسیدن به برغان هست. بعد از گذاشتن از پل اتوبان تهران – قزوین و و عبور از کردان وارد جاده کردان – برغان می‌شویم که در دهانه‌ دره‌ای سر سبز قرار گرفته و رودخانه‌ای در کنارش در جریان است. بعد از گذشتن از چند روستا به آخرین آنها، یعنی برغان می‌رسیم. وارد جاده باغستان – آتشگاه در کرج بشویم و با توجه به تابلو‌های راهنما مسیر برغان را در پیش بگیریم. این جاده پر پیچ و خم و کوهستانی است و از بین کوه می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: ۵ مقصد پاییزی اطراف تهران برای سفر یک روزه

روستای کردان

کردان

برای فرار از دود و دم تهران، می‌توان به کردان کرج که در نزدیکی برغان قرار گرفته هم رفت. کردان را به باغ‌ها و ویلاهایش می‌شناسند، هرچند لازم نیست حتما ویلا داشته باشیم. اولین سایت پروازی کرج در کردان قرار گرفته و بسیاری برای پاراگلایدرسواری به کردان می‌روند. این روستا هم مثل بیشتر روستاهای توریستی تهران از داشتن رودخانه بی‌نصیب نیست.

مسیر دسترسی: این روستا  ۶۵ کیلومتری غرب تهران قرار دارد و از کرج هم فقط ۲۵ کیلومتر دور است. یعنی وقتی به کرج برسیم باید در آزادراه به سمت قزوین حرکت کنیم تا در سمت راست‌مان به تابلو کردان برسیم.

روستای آهار

روستای آهار

در دو طرف روستای آهار، دو رودخانه پر آب قرار دارد که در پایین روستا به هم وصل می‌شوند. یکی از جذابیت‌های آهار جز طبیعت هزار رنگش، آبشاری‌ست به نام آبشار شکر آب و منطقه و آبشار ایگل. آتشگاه باستانی قصران هم در ارتفاعات روستا که قدمتش به زمان ساسانیان برمی گردد، از دیدنی‌های آهار است.

مسیر دسترسی: برای حرکت به سمت آهار از تهران، باید راهی جاده لشگرک شوید و مسیر این جاده به سمت فشم را در پیش بگیرید. بعد از حاجی‌آباد و اوشان به روستای آهار می‌‌رسید.

روستای طالقان

طالقان

از کرج که حدود ۲ ساعت دور شویم، به روستای دیدنی طالقان می‌رسیم. طالقان، روستایی‌ست که بیشتر از هرچیز به رودخانه و سدش شناخته می‌شود و از آنجایی که امکان ماهیگیری هم در رودخانه‌اش هست، محبوب قلب خیلی‌هاست.

رودخانه اصلی طالقان، شاهرود نام دارد که رویش سد ساخته‌اند. طالقان، آبشار زیاد دارد، اما زیباترینش آبشار کرکبود است. روستای اورازان که جلال آل احمد در آن به دنیا آمده، روستای گلیرد که خانه آیت‌الله طالقانی در آن قرار دارد،  روستای مام تکیه ناوه که به امامزاده آقا ابراهیم علی شناخته می‌شود، از جاهای دیدنی طالقان است. سیب، گردو و لبنیات این روستا را نباید از دست داد.

مسیر دسترسی: برای رفتن به طالقان باید اتوبان تهران-کرج را به سمت قزوین برویم و بعد از گذشتن از کرج، هشتگرد و ۴ کیلومتر بعد از آبیک، به جاده انحرافی و اختصاصی طالقان می‌رسیم. پس از عبور از زیاران و طی مسافت ۲۸ کیلومتر در بالای گردنه ابراهیم آباد، وارد دره طالقان شده و بعد از پایین آمدن از گردنه سد طالقان نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ majid ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ از ۱۷:۴۵

    زرنان قلب طلایی تهران
    بهترین انتخاب برای سفره یک روزه و یا اقامت کوتاه مدت روستای زرنان در غرب تهران باشد. زرنان دارای ورودی مستقیم از کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص کرج هست. روستای زرنان دارای اب و هوای بسیار دلپذیر، و باغ های چشم نواز و زمین های کشاورزی و رویایی می باشد که وجود چنین منطقه ای در درون تهران بزرگ بسیار عجیب و جذاب هست. زرنان فاصله اندکی با دریاچه خلیج فارس در منطقه ۲۲ دارد. زرنان از مناطق رو به رشد، بکر و ویلایی در اطراف تهران است. مقدار زمین‌های آزاد این منطقه کم ولی بسیار با ارزش و زیبا است زرنان به دو بخش بالا و پایین تقسیم می‌شود.
    خوشبختانه تمام روستای زرنان اعم از مناطق پایین و بالا در کنار اب و برق و انتن دهی موبایل و اینترنت از گاز بهره مند هستند و این امکانات راه را برای توسعه و پیشرفت زرنان فراهم کرده و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است خصوصا که دسترسی عالی به پنج اتوبان غربی تهران را دارد.
    بعضی از امکانات و امتیازات زرنان عبارت است
    ۱- انشعاب گاز
    ۲- خانه بهداشت
    ۳- چمن ورزش مصنوعی
    ۴- مساجد ولی عصر وامیرالمومنین
    ۵- تالار و رستوران
    ۶- چند محل پرورش گل و گلخانه
    ۷- محل نگهداری و سوارکاری اسب
    ۸- مجموعه سینمایی و فیلم برداری
    ۹- فضای باز و طبیعت باغی و کشاورزی
    ۱۰- مزیت نزدیک بودن به تهران
    ۱۱- دسترسی به پنج بزرگراه تهران – کرج، فتح، جاده مخصوص، حکیم وهمت در عرض ۱۰-۱۵ دقیقه
    ۱۲- نزدیک بودن به دریاچه خلیج فارس
    ۱۳- امامزاده حضرتین و در کنار روستای زرنان
    طبیعت زیبای زرنان ان چنان مسحور کننده است که موجب می شود حتی بسیاری از مسافران گذری ماشین شان را برای دقایقی متوقف کنند و ناظر طبیعت رنگارنگ زرنان و چشم اندازهای دوست داشتنی ان باشند و چند عکس از این مناظر بی مانند در تهران بگیرند.
    شکوفه های باغی درختان در بهار، سر سبزی زمین کشاورزی در تابستان، نقاشی رنگارنگ
    برگ های درختان در پاییز و چشم اندازهای برفی در زمستان زرنان را تبدیل به یک تابلوی زیبا از طبیعت رنگارنگ در تمام فصل ها نموده که همه تهرانی ها می توانند با کمترین هزینه و صرف وقت به راحتی از ان دیدن کنند.
    بنابراین اگر قصد دارید آخر هفته‌ ای آرام و به‌ دور از هیاهوی تهران را داشته باشید و در هوایی با اکسیژن خالص نفس بکشید و سفر یک روزه در اطراف تهران را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم حتما دیدن روستای زرنان را در برنامه خود قرار دهید.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد