فاصله قشم تا کیش، سوار بر امواج خروشان دریا

تاریخ انتشار : 24 اسفند 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
فاصله قشم تا کیش، سوار بر امواج خروشان دریا

کیش و قشم محبوب‌ترین مقاصد برای سفرهای چند روزه هستند. این دو جزیره انواع دیدنی‌ها و جاذبه‌ها را در دل خود جای داده‌اند؛ از تفریحات آبی گرفته تا کشتی یونانی؛ از تماشای غروب رویایی کنار جزیره تا بازارها و مراکز خرید. همه‌چیز در جزایر کیش و قشم متفاوت است و گوشه به گوشه آن‌ها پر از زیبایی و جاذبه است. شب‌های زنده و روشن در هتل‌های کیش و یا هتل‌های قشم بسیار دیدنی هستند. گرچه فاصله قشم تا کیش به ظاهر و روی نقشه چندان زیاد نیست، اما شاید برایتان سوال باشد که فاصله بین این دو جزیره چقدر است. پس اگر حسابی در جزیره قشم خوش‌گذراندید و حالا دلتان هوای کیش کرده، با خواندن این بلاگ با همه چیز درباره فاصله قشم تا کیش آشنا می‌شوید.

فاصله قشم تا کیش چقدر است؟

جزیره کیش و قشم ازنظر جغرافیایی تقریبا ۱۹۵ کیلومتر با هم فاصله دارند و مسافران می‌توانند با قایق‌های تندرو یا کشتی این مسافت را طی کنند.

سفر روی آب برای بسیاری از مسافران لذت‌بخش خواهد بود. اما در صورتی که آنها بخواهند در سفر ترکیبی زمینی و دریایی فاصله قشم تا کیش را طی کنند، می‌توانند ابتدا از جزیره قشم به بندرلافت و سپس از لافت به بندر آفتاب و در نهایت، از آنجا به جزیره کیش بروند.در این صورت، آنها ۲۸۰ کیلومتر را طی خواهند کرد. زمان طی کردن این مسافت هم با توجه به نوع وسیله ‌نقلیه و عوامل دیگر، متغیر است.

چطور با ماشین شخصی به قشم یا کیش برویم؟

جزیره قشم و کیش روی نقشه

سفر زمینی آن هم در هوای دلچسب جنوب، حال و هوای خاصی دارد!  در هر نقطه از کشور که باشید، می‌توانید سفر را از شهر خود به بندرعباس با ماشین شخصی آغاز کنید. بعد از اینکه به بندرعباس رسیدید، هم برای خود و هم برای ماشین خود بلیط کشتی تهیه کنید. توجه داشته باشید که فرآیند خرید هر یک از این بلیط‌ها، جداگانه است و با هم تفاوت دارد. پس از گشت‌ وگذار در جزیره قشم، برای پیمودن فاصله قشم تا کیش با ماشین شخصی، حالا زمان آن است که همراه با ماشین خود سوار بر کشتی شوید و از این جزیره به بندر لافت بروید. وقتی به بندر لافت رسیدید، باید با ماشین خود تا بندر آفتاب بروید. در بندر آفتاب، دوباره باید بلیط حمل ماشین سواری در کشتی را خریداری کنید و همراه ماشین خود به کیش بروید.

چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

ساحل نیلگون کیش

اولین نکته‌ای که باید در سفر به کیش بدانید این است که برای طی کردن فاصله قشم تا کیش صرفا نمی‌شود با قطار یا اتوبوس سفر کرد و در بخشی از سفر خود باید از دریا عبور کنید. اگر دوست دارید با قطار به جنوب ایران بروید، باید مسافت بین شهرتان تا بندر عباس را با قطار طی کنید.

همه چیز درباره کشتی یونانی کیش

چطور از بندرعباس به قشم و کیش برویم؟

قایق‌های مسافربری کیش به قشم

از هر شهری که به بندرعباس آمده باشید و با هر وسیله‌ای این مسافت را طی کرده باشید، برای رسیدن به جزیره قشم و کیش دو راه دارید.

راه اول: شما می‌توانید سوار بر امواج نیلگون دریا، فاصله بندرعباس تا قشم یا کیش را با استفاده از قایق‌های تندرو طی کنید که در این صورت باید به اسکله شهید حقانی در بندرعباس بروید. این اسکله از ساعت شش صبح تا ۱۱ شب باز است و قایق‌ها در رفت‌ و آمد هستند.

راه دوم: راه دیگر این است که با استفاده از هواپیما به این دو جزیره زیبا بروید. طبیعتا اگر هواپیما را برای رسیدن به قشم و کیش انتخاب کنید، در زمان کوتاه‌تری به مقصد می‌رسید.

بهترین اقامتگاه‌های بومگردی قشم

تجربه سفر هوایی به کیش، پرواز بر فراز آسمان خلیج فارس!

سفر هوایی کیش

اگرچه برخی تصور می‌کنند برای سریع‌تر پیمودن فاصله قشم تا کیش می‌توانند از هواپیما استفاده کنند. اما برخلاف تصور آنها، هیچ پرواز مستقیمی از قشم به کیش یا برعکس وجود ندارد. البته توجه به این نکته مهم است که به جز این دو جزیره، بسیاری از شهرها نیز به قشم یا کیش پرواز مستقیم ندارند.

در صورتی که تمایل به سفر هوایی به کیش یا قشم داشته باشید و از شهر آنها پرواز مستقیم به یکی از این دو جزیره وجود نداشته باشد، می‌توانید سفر خود را از تهران یا یکی از شهرهای نزدیک خود که پرواز به قشم و کیش دارد، آغاز کنید. البته یک راه دیگر هم هست و آن هم این است که ابتدا با هواپیما تا بندرعباس بروید و سپس بلیط هواپیما بندرعباس کیش را تهیه کنید و به این جزیره رویایی بروید.

بهترین مسیر برای طی کردن فاصله قشم تا کیش

اینکه کدام مسیر برای پیمودن فاصله این دو جزیره مناسب‌تر است، بستگی به سلیقه و شرایط شما دارد. در صورتی که بخواهید سفر سریع‌تر و کوتاه‌تری داشته باشید، پیشنهاد می‌شود سفر هوایی را تجربه کنید. در صورتی که به دریا علاقه‌مند هستید، می‌توانید با قایق‌های تندرو یا کشتی این مسیر را طی کنید.

چطور در کیش یک ماشین لاکچری سوار شویم؟

از قشم تا کیش فاصله‌ای نیست!

سفر به جزایر کیش و قشم بسیار هیجان‌انگیز و لذت ‌بخش و بافت این دو جزیره با هم متفاوت است. بسیاری از مسافران پس از سفر به یکی از این دو جزیره تمایل دارند با پیمودن فاصله قشم تا کیش به جزیره دیگر نیز سفر کنند. راه‌های متفاوتی برای پیمودن این مسافت وجود دارد که ما آنها را در این مقاله به شمار معرفی کردیم.

برای یک خوشگذرانی حسابی در قشم و کیش، می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را در هر موقع از سال با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ رزرو کنید. تازه این همه ماجرا نیست، شما می‌توانید بلیط هواپیما خود را نیز به صورت آنلاین خریداری کنید و با خیال راحت برای یک سفر به یادماندنی آماده شوید.

رمانتیک‌ترین هتل‌های کیش برای ماه عسل

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

22 شهریور 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد