مکان‌های گردشگری ایران؛ ۱۰ پیشنهاد متفاوت برای سفر در عید

تاریخ انتشار : 21 اسفند 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
مکان های گردشگری ایران

چیزی تا نوروز نمانده و عید و تعطیلات طولانی‌اش هم برای خیلی‌ها یعنی سفر. برای همین هم ما سری به مکان‌های گردشگری ایران در شهرهای مختلف زده ایم و ۱۰ جاذبه را در نقاط مختلف ایران انتخاب کرده‌ایم تا شاید دیدن عکسش انگیزه‌ای باشد برای سفر به آن شهر. جاهایی متفاوت برای مسافرت در نوروز.

جزیره کوشک؛ مسجد سلیمان

جزیره کوشک

کوشک، جزیره‌ایست زیبا از توابع شهرستان اندیکا مسجد سلیمان که ۱۴۵ کیلومتر با اهواز فاصله دارد. این منطقه که به سرزمین کوه‌های شگفت مشهور است در دل دریاچه‌ نیلگون سد شهید عباس‌پور قرار گرفته است. پوشش گیاهی متنوع، چمن‌زارها، گل‌های رنگارنگ و درختان میوه، تماشای شفق و قایق‌سواری از جاذبه‌های جزیره رویایی کوشک است.

راه دسترسی: اندیکا در ۶۲ کیلومتری مسجدسلیمان واقع شده. باید از جاده‌ مسجد سلیمان به سمت شهرستان اندیکا حرکت کرد. بعد از رسیدن به اندیکا به سمت دریاچه سد شهید عباسپور می‌رسید که جزیره‌ کوشک در دلش قرار دارد.

خانه زینت الملوک؛ شیراز

خانه زینت الملوک

شیراز، شهر باغ‌های دلگشاست و خیلی جاها هست که می‌شود به آنها سر زد، از مقبره حافظ و سعدی تا مسجدهای بی‌نظیری مثل نصیرالملک، اما بعضی از  جاهای دیدنی شیراز هم هستند که با وجود تمام زیبایی‌ها به حاشیه رفته‌اند، مثل خانه زینت الملوک. خانه زینت الملوک در ضلع غربی نارنجستان قوام واقع شده. خانه‌ای به جا مانده از دوره قاجار که جدا از حیاطش، خود عمارتش نیز با وجود سقف چوبی، آیینه کاری‌ و کاشی‌کاری هفت رنگ هلالی و نقاشی‌هایی از پرندگان و گل و بوته چشم‌نواز است.

آدرس: خیابان لطفعلی‌خان، زند

دهکده زراس؛ خوزستان

دهکده تفریحی زراس

اگر عید را برای سفر به خوزستان انتخاب می‌کنید، بدون دیدن دهکده زراس ترکش نکنید. زراس دهکده تفریحی-توریستی‌ست که در شمال دریاچه کارون ۳ و در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب شهر دهدز قرار دارد. این دهکده با آب و هوای خشک خوزستان چندان میانه‌ای ندارد، سرسبز است و بین کوه و جنگل‌های بلوط دریاچه‌ای آبی‌رنگ پهن شده که می‌شود در آن قایق‌سواری و ماهیگیری کرد و شب را هم در یکی از سویئت‌ها یا ویلاهایش ماند.

مسیر دسترسی: دهکده تفریحی زراس واقع در ۱۴ کیلومتری جنوب شهر دهدز و به فاصله ۳۹ کیلومتری از سد کارون سه

رامیان؛ گلستان

رامیان

بیشتر ما گلستان را با جنگل‌ ملی‌اش یا جنگل ناهارخورانش می‌شناسیم، اما در ۷۶ کیلومتری مرکز استان یعنی گرگان شهرستان رامیان واقع شده، جایی که به جنگل سرسبز گلستان معروف شده. رامیان سرسبز است و اسب‌های وحشی و جنگل‌های مه گرفته تصویری رویایی از آن ساخته. در سفر به رامیان دیدن قلعه موران یا ماران را که در ۱۲ کیلومتری جنوبش قرار گرفته، چشمه گل رامیان در ۵ کیلومتری آن، چشمه سرخ و آبشار اولنگ را هم نباید از دست داد.

مسیر دسترسی: اگر از سمت تهران راهی شده‌اید، باید از جاده هراز یا فیروزکوه مسیر شمال را در پیش گرفته و بعد از ساری و گرگان جاده را به سمت آزاد شهر برانید. ۳۵ کیلومتر بعد از علی آبادکتول و ۱۰ کیلومتر قبل از آزادشهر به پلیس راه رامیان می‌رسید. باید جاده را به سمت راست یا همان خروجی رامیان بپیچید تا بعد از پنج کیلومتر به شهر رامیان برسید.

خیابان سی تیر؛ تهران

خیابان سی تیر

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ایران، تهران است. عید بهترین وقت برای تهران گردی است. هم هوا خوب است و هم تهران خلوت. پیشنهاد خیلی‌ها سرزدن به کاخ‌های تهران یا رفتن به باغ‌های زیبایی مثل باغ ایرانی‌ست که پر از سنبل و لاله است. انتخاب دیگری هم هست مثل خیابان سی تیر تهران که در دلش یک عالمه تاریخ نهفته است. جدا از آن هم جاهای دیدنی‌اش کم نیست. چند وقتی‌ست که خیابان را سنگ فرش کرده‌اند و با آمدن غذا فروشی‌ها و کافه‌‌های سیار حال و هوای خیابان حسابی عوض شده. رستوران گل رضاییه و موزه آبگینه که زمانی خانه قوام بوده و حالا سفال و شیشه‌های دوره‌های مختلف را در آن به نمایش گذاشته شده از جذابیت‌های این خیابان است. خیابان را که تا انتها بروید به موزه پست و سر در باغ ملی ایران و بازار تهران می‌رسید.

آدرس: خیابان جمهوری، بعد از پردیس سینمایی چهارسو

آبشار نوژیان؛ خرم آباد

آبشار نوژیان

جدا از جاهای دیدنی داخل شهر مثل قلعه فلک الافلاک یا دریاچه کیو، خرم آباد را به آبشارهایش می‌شناسند. بیشتر آبشارهای خرم آباد در اطرافش قرار گرفته‌اند اما نزدیک ترین و دیدنی‌ترین آبشار به شهر، آبشار نوژیان است. این آبشار در ۳۸ کیلومتری خرم آباد واقع شده. نوژیان که بلندترین آبشار ایران است به خاطر وجود گیاهی شبیه عدس که اسمش نوژی‌ست به این اسم معروف و از مکان‌های گردشگری ایران است.

مسیر دسترسی: ۱۴ کیلومتر بعد از پلیس راه در جاده کمربندی خرم آباد، تابلو آبشار نوژیان را می‌بینید. از این سه راهی به سمت چپ بپیچید. از ابتدای سه‌راهی تا آبشار دقیقا ۳۸ کیلومتر راه است.

اورامانات؛ سنندج

اورامان

یکی از قشنگ‌ترین مناطق گردشگری ایران در بهار، کردستان است و یکی از خوش آب و هواترین شهرهایش مریوان. مریوان با سنندج ۱۲۸ کیلومتر فاصله دارد و از تماشایی‌ترین جاهایش روستای اورامانات است. اورامانات که مثل ماسوله گیلان به خانه‌های پلکانیش معروف است، به هزار ماسوله شهره است. ۱۵ فرودین هم مراسم دیدنی پیرشالیار که مراسمی شامل رقص و دف‌نوازی است در این منطقه برگزار می‌شود. روستاهای پلنگان و هجیج نیز از جذابه‌های این منطقه‌اند.

مسیر دسترسی: اورامانات با ماسوله ۶۵ کیلومتر فاصله دارد. از سنندج باید راه مریوان را در پیش گرفت و به مریوان که رسید تابلوها شما را به سمت اورامانات هدایت می‌کنند.

ساحل بوشهر

ساحل بوشهر

بوشهر پر از حس خوب است. به عقیده خیلی‌ها زیباترین ساحل جنوب را بوشهر دارد. می‌شود بعد از گشت و گذار در شهر و دیدن عمارت‎ها و بناهای مختلف خود را به ساحل رساند، هم مرغان دریایی را تماشا کرد و هم غذایی دریایی خورد. یکی از بهترین اوقات سفر به بوشهر زمانی است که خسته و کوفته به یکی از غذاکده‎‌های ساحلی می‌روید و جلویتان ماهی تازه جنوب می گذارند. در بوشهر نمی توان از خوردن ماهی های شوریده، شیر و حلوا سیر شد و خوردن قلیه ماهی را هم نباید از یاد برد.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های بوشهر

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402

۲ نظر

  • پاسخ mehrparvaz.com ۱۴ آذر ۱۳۹۷ از ۱۴:۳۷

    سپاسگزارم ، بسیار خوب و کاربردی بود

  • پاسخ میلاد ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ از ۰۵:۱۹

    سلام .ممنون از مطالب مفیدتون.خواستم یه نکته رو یاداوری کنم که ۸۰ درصد اورامانات در استان کرمانشاه ۱۵ درصد استان کردستان و ۵ درصد هم در کشور عراق.در ضمن شهر هزار ماسوله لقب شهرستان پاوه س که در استان کرمانشاهه.ممنون

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد