هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

تاریخ انتشار : 2 آبان 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲ آبان ۱۴۰۲
هر آنچه باید درباره پارک زیتون قشم بدانید

قشم، جزیره‌ای زیبا و جذاب در خلیج فارس بوده و با جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده، سواحل زیبا، پارک‌های ساحلی، سواحلی مخصوص غواصی و تاریخ و فرهنگ بی‌نظیر خود، به عنوان یکی از پرمسافرترین مناطق گردشگری ایران به حساب می‌آید.

در این جزیره، رستوران‌های متنوع و هتل‌های لوکسی وجود دارد که می‌توانید برای روزهای سفر خود از آن‌ها بهره‌مند شوید. در این بلاگ به معرفی پارک زیتون قشم پرداخته و کلیه اطلاعاتی که برای رفتن به آن نیاز دارید، را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

معرفی پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم با مساحتی حدود ۴۵ هزار مترمربع، یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین پارک‌های ساحلی در این جزیره است. طراحی زیبا و جذاب این پارک که با نیمکت‌های سنگی و آلاچیق‌های زیبا مزین شده، بسیار از گردشگران را به خود جلب کرده است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پارک زیتون، موقعیت مکانی آن است که دقیقاً در نزدیکی دریا بوده و به همین دلیل به بازدیدکنندگان امکان دسترسی آسان به ساحل را می‌دهد. به این ویژگی باید امکانات رفاهی و تفریحی را هم اضافه کنیم که باعث می‌شود، هر مسافری بتواند ساعات خوشی را در آن سپری کند.

تفریحات پارک زیتون قشم

برای استفاده از برخی تفریحات موجود در پارک زیتون باید هزینه پرداخت کنید و گروهی از آن‌ها نیز به صورت رایگان هستند. از جمله پرطرفدارترین تفریحات عبارتند از:

پیاده روی و دوچرخه‌سواری

پیاده‌روی در ساحل پارک زیتون و گوش دادن به موسیقی در کنار دریای آبی آرام و زیبا واقعا لذت‌بحش است. همچنین، امکان دوچرخه سواری نیز در این فضا وجود دارد. برای استفاده از دوچرخه‌ها، مسئولین پارک، آن‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند و باید پس از گذشت ساعات مشخص شده آن را به محل اصلی خود برگردانید.

شنا

اگر به شنا علاقه دارید، می‌توانید این فعالیت را در پارک زیتون انجام دهید. ساعات گرم‌تر روز، شنا توصیه نشده و نیاز به محافظت از پوست در برابر تابش خورشید وجود دارد و بهترین زمان ساعات ابتدایی روز یا عصر است. در همچنین، شب‌ها بهتر است از شنا کردن خودداری کنید، زیرا دریا در این زمان محل زندگی ماهی‌ها است.

زمین‌های بازی

در پارک زیتون قشم، زمین‌های ورزشی مناسب برای بازی‌های ساحلی از جمله والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و بسکتبال نیز وجود دارد. اگر علاقه‌مند به این بازی‌ها هستید، می‌توانید به آن‌ها سر بزنید. بازی والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و بسکتبال در این مجموعه واقعاً هیجان‌انگیز خواهد بود و می‌توانید به صورت گروهی این فعالیت‌ها را انجام دهید.

غواصی

غواصی در آب‌های نیلگون جنوبی نیز جزو جذابیت‌های تفریحی این پارک است که نباید آن‌ها را از دست بدهید. در نزدیکی پارک زیتون قشم، دو کلوب غواصی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. زمان غواصی حدود یک ساعت است که شامل رفت‌وبازگشت با قایق و ۱۵ دقیقه رفتن زیر آب است. در طول این مدت، شما می‌توانید از نزدیک ماهی‌های رنگارنگ و زیبا را تماشا کنید و تجربه‌ جذابی را به دست بیاورید.

سینما ۴ بعدی

در پارک زیتون قشم، سینمای چهار بعدی نیز وجود دارد که تجربه بی‌نظیر و هیجان‌انگیزی خواهد بود. این سینما هیجان بسیار زیادی داشته و قطعاً خاطرات خوبی را در ذهن شما ثبت خواهد کرد. به کارگیری چهار حس مختلف در سینما، باعث می‌شود تا دقیقاً خود را در همان مکان و زمان فیلم نمایش داده شده حس کنید.

ورزش‌های آبی

در پارک ساحلی زیتون می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند جت اسکی، اسکی روی آب، پاراگلایدر، قایق سواری، بنانا، شاتل و سایر فعالیت‌های تفریحی و دریایی نیز لذت ببرید. این تجربه‌ها می‌توانند لحظات به یادماندنی و هیجان‌انگیزی را برایتان به ارمغان بیاورند.

چطور به پارک زیتون قشم برویم؟

پس از ورود به جزیره قشم برای رسیدن به پارک زیتون باید به خیابان دریا بروید. برای دسترسی به این خیابان، می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید یا تاکسی دربست را کرایه کنید. همچنین اپلیکیشن‌های کرایه تاکسی مانند اسنپ هم در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. در نظر داشته باشید که در جزیره قشم، خطوط اتوبوس‌رانی و تاکسی‌های خطی معمولاً وجود ندارند.

  • آدرس پارک زیتون قشم: هرمزگان، قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا، خیابان زیتون

امکانات پارک زیتون قشم

به جز امکانات تفریحی، امکانات رفاهی نیز در پارک زیتون وجود دارد که پس از وارد شدن می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. برخی از این امکانات به صورت رایگان بوده و برای استفاده از برخی باید هزینه‌ای را پرداخت کنید.

امکان برگزاری کمپینگ و زدن چادر

پارک زیتون قشم امکان برپایی کمپ و کمپینگ را برای مسافران در سراسر پارک فراهم کرده است. این پارک برای اقامت در کنار دریا بسیار مناسب بوده و البته امنیت خوبی هم دارد. همچنین آلاچیق‌های موجود در پارک برای چادر زدن و کمپینگ مناسب هستند. در نزدیکی پارک، فضایی برای قراردادن وسایل نقلیه وجود داشته و امنیت پارکینگ توسط گشت پلیس تامین می‌شود.

رستوران و کافه

در پارک زیتون قشم رستوران‌های متنوعی قرار گرفته که غذاهای دریایی و ماهی، غذاهای محلی و بین‌المللی را سرو می‌کنند و شما می‌توانید در منظره‌ای زیبا غذای مورد علاقه خود را میل کنید. رستوران‌های پیشنهادی در پارک زیتون قشم، رستوران شب‌های طلایی، کافه کباب قشم، رستوران بدیل، مجموعه کاکتوس قشم و رستوران ویستا هستند؛ همچنین، اگر علاقه‌مند به نوشیدن قهوه یا نوشیدنی‌های خنک‌تر هستید، می‌توانید به کافی‌شاپ یا قهوه‌خانه آن مراجعه کنید.

برنامه زنده موسیقی

اگر به موسیقی علاقه‌مند هستید، پارک زیتون قشم انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. شما می‌توانید در روزهای مختلف هفته، از اجرای زنده موسیقی‌های سنتی و پاپ که به صورت کنسرت یا توسط خواننده‌های بومی اجرا می‌شوند، در این پارک لذت ببرید. به خصوص اگر زمان سفرتان با زمان برگزاری رویدادهای خاص هماهنگ باشد.

محل بازی اختصاصی برای کودکان

اگر کودکی همراه خود دارید، می‌توانید به محل بازی اختصاصی کودکان بروید. در این مکان وسایل بازی با ایمنی بالا قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری نزدیک پارک زیتون قشم

به جز تمام دیدنی‌هایی که در خود پارک زیتون قشم قرار گرفته، در اطراف و نزدیک به این منطقه نیز شاهد جاذبه‌های گردشگری هستیم که توصیه می‌شود به آن‌ها هم سر بزنید. در اینجا به معرفی چند مورد از این جاذبه‌های گردشگری خواهیم پرداخت:

  • مراکز خرید سیتی سنتر ۱ و ۲ در قشم معروف بوده و دارای فودکورت و فست‌فودهای بی‌نظیری هستند. این دو مرکز خرید در فاصله کمی از پارک زیتون قرار گرفته‌اند.
  • بازار ستاره، بازار فردوسی، مجتمع تجاری امین قشم، مجتمع تجاری الماس مال، مجتمع تجاری دریا، مرکز خرید خلیج فارس و مرکز خرید پردیس نیز در نزدیکی آن قرار دارند.
  • هتل‌های ارم، آرتا، آرام، بوتیک ایرمان و بهشت گزینه‌های مناسبی برای اقامت نزدیک به پارک زیتون هستند.
  • ژئوپارک در فاصله سه کیلومتری از پارک زیتون قرار گرفته و در نزدیکی آن نیز مرکز خردیس پردیس را می‌توانید ببینید.
  • قلعه تاریخی پرتغالی‌ها هم در فاصله چهار کیلومتری از پاکر زیتون است.
  • همچنین غار زیبای خربس را هم می‌توانید در نزدیکی این پارک ببینید که تنها ۱۲ کیلومتر با آن فاصله دارد.
  • آخرین منطقه گردشگری نیز جزایر ناز هستند که فاصله بیشتری را نسبت به قبلی‌ها داشته و در ۲۴ کیلومتری از این پارک دیده می‌شوند.

دریافت خدمات آنلاین سفر برای رسیدن به قشم

پارک زیتون قشم، با جذابیت‌های خاص خود، یک مقصد محبوب برای مسافران بوده و در زمان سفر به این جزیره نباید آن را از دست بدهید. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در نزدیکی این پارک می‌توانید روی خدمات اسنپ تریپ حساب کنید. در این سایت به راحتی و تنها با مشخص کردن زمان رفت‌وبرگشت خود لیستی از پرواز و هتل‌ها با قیمت‌های مختلف به نمایش در می‌آید که امکان انتخاب را به شما می‌دهد.

اگر شما هم تجربه سفر به قشم و بازدید از پارک زیتون را داشته‌اید، حتماً نظرات خود را در مورد این مکان دیدنی با ما به اشتراک بگذارید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

عجایب هفتگانه قشم، سفر به دنیای شگفتی‌ها!

23 مرداد 1402
جزیره لارک کجاست؟

جزیره لارک کجاست؟

4 تیر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد