کلبه هور کیش از مکان‌های دیدنی و زیبای این جزیره

تاریخ انتشار : 9 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۹ مرداد ۱۴۰۲
کلبه هور کیش از مکان‌های دیدنی و زیبای این جزیره

در جزیره کیش مکان‌­های دیدنی زیادی را مشاهده خواهید کرد که یکی از محل­‌های زیبا و جذاب آن کلبه هور است. بخش­‌های صخره­ای و خاصی در این منطقه قرار دارد که می­‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید. فوران و رقص امواج از میان صخره­‌های این ساحل زیبا شما را به وجد می­‌آورد و خاطره زیبایی را در ذهن شما ثبت می­‌کند، پس با ما همراه شوید تا سری به هور و زیبایی­‌های آن بزنیم!

کلبه هور کیش را بهتر بشناسید!

هور، ساحلی صخره‌­ای است که تا بخش­‌هایی از خلیج فارس پیش رفته و منظره بسیار زیبا و جذابی را در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد و ازآنجایی­‌ که در سال‌­های گذشته کلبه‌­های زیادی در این بخش وجود داشته است که محل استراحت ماهیگیران بود، این ساحل به نام کلبه هور شناخته می‌­شود.

اگر به این فکر می­‌کنید که برای آلبوم عکس سفر خود به جزیره کیش بهترین مکان­‌ها را انتخاب کنید، بدون تردید ساحل کلبه هور با فوران امواج دریا منظره خیره­ کننده‌­ای را به شما نشان می­‌دهد که فرصت خوبی برای ثبت عکس‌­های خاص خواهد بود.

مسیر دسترسی به کلبه هور کیش

به­ طور کلی این ساحل دنج و آرام در فضایی خارج از محدوده شهری جزیره قرار دارد و برای اینکه به این بخش زیبا بروید، می­‌توانید با کرایه خودرو یا ماشین شخصی به سمت بلوار خلیج فارس حرکت کنید و بعد از آن وارد خیابان جهان شوید تا بتوانید منظره ساحل را نظاره‌­گر باشید.

البته اگر قصد دارید تا با تاکسی به این محل خاص و جذاب برسید، تنها کافی ­است نام کلبه هور را به راننده بگویید تا شما را به یکی از دنج‌ترین مکان‌­های جزیره برساند. این راهم بدانید که بهتر است تا قبل از نیمه شب این محل را ترک کنید تا برای پیداکردن تاکسی با مشکی مواجه نشوید.

در کلبه هور کیش چه جاذبه­‌ها و تفریحاتی وجود دارد؟

کلبه هور کیش

جاذبه‌های تفریحی کلبه هور کیش

طبیعت زیبا و دست­ نخورده این ساحل، از دلایل محبوبیت آن در بین گردشگران محسوب می­شود، در کنار اینکه می­‌توانید ساعاتی را به پیاده‌روی و گشت‌­زنی در این منطقه صخره‌­ای بگذرانید، تماشای جاذبه‌­های مختلف آن نیز بدون شک برای شما لذت­‌بخش خواهد بود.

در همین راستا، آن دسته از افرادی که علاقه دارند تا کلبه هور و جاذبه‌­های زیبای آن را از نزدیک ببینند، می­‌توانند همین حالا با کمک اسنپ تریپ پرواز داخلی خود را به مقصد جزیره کیش رزرو کنند.

زیبایی­‌های طبیعی کلبه هور کیش

تماشای غروب در هر نقطه از سواحل جزیره کیش دوست ­داشتنی خواهد بود و شما در کلبه هور نیز می‌­توانید از این منظره طبیعی دیدن کنید. از دیگر جاذبه­‌های طبیعی که در دل کلبه هور قرار دارد می­‌توان به یک غار صخره­ای اشاره کرد.

این غار در بخشی از ساحل قرار دارد و طول آن در حدود ۵ متر است که البته عمق غار خیلی زیاد نیست و دیدن آن می‌­تواند در زمان مد دریا برای شما بسیار لذت­بخش باشد. هنگامی که آب خلیج فارس بالا بیایید و شاهد مد باشیم، می­توانید منظره این غار را درحالی­که نیمی از بدنتان زیر آب رفته است، تماشا کنید.

آشنایی با بهترین سواحل کیش

ایستگاه کرایه دوچرخه در ساحل هور کیش

دوچرخه ­سواری در کنار دریا یکی از تفریحات مورد علاقه گردشگران محسوب می­‌شود که در این بخش ساحلی نیز ایستگاهی به­ منظور کرایه دوچرخه در نظر گرفته شده است تا افراد بتوانند از این تفریح ساده و دوست ­داشتنی لذت ببرند.

غواصی در ساحل هور کیش

به مناطق ساحلی که سفر کنید اگر شناگر ماهری باشید، نمی‌­توان از غواصی چشم ­پوشی کرد، به­ خصوص در آب‌­های زلال و شفاف خلیج فارس که زیبایی خیره‌­کننده‌­ای دارد. شما می‌­توانید یکی از بهترین سایت­های غواصی را در منطقه هور پیدا کنید.

در این قسمت امکان غواصی تا عمق ۸ متری زیر آب برای افراد فراهم شده است و می­توانید با مراجعه به این بخش، لحظاتی را به تماشای دنیای زیر آب و دیدن شگفتی­های بی­نظیر آن اختصاص دهید تا برای همیشه خاطره آن در ذهن شما حک شود.

دیدن دریا از کنار ساحل همیشه آرامش­ بخش است و زمانی که به زیر آب سفر می­کنید، با جهانی از شگفتی و زیبایی روبه ­رو می‌­شوید که می‌توان آن را یکی از بهترین مناظر طبیعت در نظر گرفت.

لنج به گل نشسته در ساحل هور کیش

ساحل هور کیش

ساحل هور کیش

اغلب افراد اسم کشتی یونانی را شنیده‌­اند و از داستان آن مطلع هستند، اما در کلبه هور کیش یک لنج به گل نشسته وجود دارد که نماد تلاش و سخت ­کوشی مردم بومی این جزیره است. در فاصله ۲۰ متری از ساحل می­‌توانید نظاره‌­گر تنهایی و آرامش این لنج قدیمی باشید.

با باغ پرندگان کیش آشنا شوید!

ماهیگیری در ساحل هور کیش

موج‌­های خروشانی که با شدت به ساحل صخره‌­ای هور برخورد می­‌کنند همیشه ماهی­های زیادی را به این بخش می‌­آورد که فرصت خوبی برای لذت­ بردن از ماهیگیری در کنار یکی از بهترین سواحل این جزیره است.

ماهی­های آب شور خلیج فارس طعم لذیذی دارند که نمی­توان به­راحتی از آنها گذشت، پس برای اینکه این تفریح دوست­داشتنی را تجربه کنید، می­توانید چوب ماهیگیری خود را در بازدید از ساحل هور همراه داشته باشید.

گونه‌­های مختلفی از ماهی‌­های سنگسر، هامور، سرخو و حتی میگو را می‌­توان در این بخش از سواحل جزیره کیش مشاهده کرد و با توجه به اینکه محدودیتی برای ماهیگیری در ساحل هور وجود ندارد، می­توانید به صید ماهی بپردازید.

مناطق دیدنی نزدیک کلبه هور کیش

اگر ساعاتی را در ساحل هور گذراندید و قصد دارید باقی­‌مانده روز را به تفریحات دیگر جزیره کیش اختصاص دهید، بعد از کلبه هور می‌­توانید سری به مکان­های دیدنی در نزدیکی این ساحل همچون سایت کایت کی، باغ نخل، شهر زیر زمینی کاریز و قلعه جنی بزنید.

غروب در کدام نقطه کیش دیدنی‌تر است؟

هتل­‌های نزدیک به کلبه هور کیش

یکی از مهم­ترین دغدغه­‌های مسافران در زمان سفر به کیش انتخاب هتل مناسب است، اگر قصد دارید تا در نزدیکی ساحل هور اقامت داشته باشید می­توانید یکی از هتل­‌های زیر را برای این منظور انتخاب کنید:

  • امیر کبیر
  • خاتم
  • فانوس
  • ترنج

اگر هنوز برای تعطیلات تابستانه خود مقصدی را در نظر ندارید، بدون شک جاذبه­‌های کیش و به ­خصوص کلبه هور بهترین فرصت برای دوری از مشغله­‌های کاری و زندگی است، پس با مراجعه به اسنپ تریپ هتل داخلی خود را از میان بهترین اقامتگاه‌­های این جزیره انتخاب کنید تا بدون هیچ دغدغه‌­ای روزهای شیرین و خاطره‌­انگیزی را در کیش تجربه کنید.

چه زمانی را برای بازدید از کلبه هور کیش اختصاص دهیم؟

دیدنی‌­های کلبه هور را می‌­توانید در هر ساعت از روز مشاهده کنید، اما با در نظر گرفتن این موضوع که آب ­و هوای گرم این منطقه امکان دارد کمی برای شما آزاردهنده باشد بهترین زمان برای رفتن به کلبه هور چند ساعت مانده به غروب خورشید است.

تماشای غروب در این ساحل همیشه هواداران زیادی دارد و در این حالت با شروع مد دریا، سرعت و شدت امواج نیز بیشتر می­‌شود که این موضوع منظره­ای زیبا و جذاب را مقابل شما قرار می­‌دهد. از همین رو در هر موقع از سال که به جزیره کیش سفر می­‌کنید، بهتر است تماشای امواج خروشان و غروب خورشید در این نقطه از جزیره را از دست ندهید.

جمع­‌بندی

یکی از مناطق دیدنی و جذاب در جزیره کیش، کلبه هور کیش نام دارد که به­ عنوان یک ساحل صخره‌­ای زیبا و جذاب شناخته می­‌شود. با حضور در این منطقه می­‌توانید در کنار تماشای مناظر طبیعی همچون غار ۵ متری، از تفریحات مختلف آن مانند غواصی و ماهیگیری نیز بهره‌­مند شوید.

مجسمه فانوس، اسب سواری و دوچرخه­‌سواری نیز از دیگر جاذبه­ها و تفریحات این منطقه بکر محسوب می‌­شود. اگر مقصد شما برای سفر، جزیره زیبای کیش و دیدن جاذبه‌های کم‌­نظیر ساحل هور است، اسنپ تریپ به شما کمک می­‌کند تا با رزرو پرواز و هتل بدون هیچ دغدغه­‌ای سفری شیرین و خاطره‌­انگیز را تجربه کنید.

جاهای دیدنی کیش در شب

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

22 شهریور 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد