بهترین جاهای دیدنی گیلان با عکس (۲)

تاریخ انتشار : 9 اردیبهشت 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۹ آذر ۱۴۰۰
جاهای دیدنی گیلان

خیلی‌ها فکر می‌کنند، دیدنی‌های گیلان تنها به دریا و جنگل‌های سرسبزش محدود می‌شود. اما واقعیت این است که هرجای گیلان را که نگاه کنید، قشنگی‌هایش درگیرتان می‌کند. از ارتفاعاتی که تا چشم کار می‌کند ابر است، بگیر تا زمین سبزی که با آسمان درهم آمیخته. در نوشته قبل، هشت جای دیدنی گیلان را معرفی کردیم، ولی جاهای دیدنی گیلان بیشتر از اینهاست. در این پست درباره چندتای دیگر از بهترین جاهای دیدنی گیلان نوشته‌ایم.

ماسال؛ طبیعتی بکر در گیلان

ماسال

بعضی جاها را هرچقدر که در زندگی ببینی، کم است و یکی از این جاها ماسال است. ییلاقی دست نخورده و بکر که در ۵۰ کیلومتری شمال غرب رشت و ۲۰ کیلومتری فومن. ماسال که به معنی کنار کوه است، دو بخش مرکزی و شاندرمن دارد و علاوه بر طبیعت سبزش و تماشای زندگی روستایی می‌توان با سفر به آن از غار آویشو، منطقه ییلاقی دشت النزه، گردشگاه جنگلی ریزه مندان، گیله سرا، ییلاق تلارگاه، هتل ییلاقی خانی ماسال و …دیدن کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای ییلاق ماسال

دریاچه بره سر؛ جایی برای پرندگان

دریاچه بره سر

شهر رودبار گیلان، مناطق دیدنی کم ندارد و یکی از آنها بره سر است. جایی که آب و هوای خوب و تازه‌اش هر ناامیدی را می‌تواند به زندگی برگرداند. بره سر که در فاصله ۵۵ کیلومتری رودبار و ۴۰ کیلومتری رستم آباد قرار گرفته، علاوه بر جنگل‌های راش و بلوط و سوسن چلچراغ که گونه‌ای نادر از سوسن است، در قسمت جنوبی‌اش دریاچه ویستان را در خود جای داده. این دریاچه که پرندگان زیادی در آن زندگی می‌کنند، در سرسبزی زیاد جنگل‌های راش فرو رفته. برای رفتن به بره سر و دریاچه ویستان باید راه امامزاده لیشاگل را در پیش گرفت.

سرولات؛ روستایی خوش آب‌وهوا

سرولات

در ۳ کیلومتری جنوب چابکسر، روستای سرولات در کنار رودخانه آچی رود واقع شده. سرولات یکی از توریستی ترین مناطق گیلان است، هم به خاطر جاده جنگلی و جلگه‌های متعددش و هم به خاطر رستوران خاورخانوم که در این منطقه واقع شده. جاده جنگلی سرولات را که بالا بروید می‌توانید کشتزارها، زمین‌های کشاورزی و مناطق جلگه‌ای را از آن بالا ببینید، طبیعتی که مثل فرش زیرپایتان است.

درفک؛ قله‌ای پر رفت‌وآمد در گیلان

درفک

در روایتی معروف است که درفک از زبان تاتی آمده. در تاتی،”دال فک” یعنی آشیانه عقاب و در روایتی دیگر درفک از دربیک که تیره‌ای از مردمان حوالی دریای خزر بوده‌اند، آمده است.  درفک تنها ۲۷ کیلومتر با رودبار فاصله دارد و پر رفت و آمدترین قله منطقه است.

به غیر از آب و هوای خوش درفک، می‌توان به یخچال آن (کاسه آتشفشان در قله آن) اشاره کرد، جایی که بزرگترین دهانه آتش‌فشان ایران است  و دامداران کلبه‌هایی ساخته‌اند  که در بهار و تابستان از گرمای هوا به آن پناه می‌برند. در قسمت دیگری از کاسه درفک غاری وجود دارد که در تمام سال برف را در خودش حفظ می‌کند و حکم منبع تامین آب چوپانان را در تابستان دارد.

بازار ماسوله؛ از جاهای دیدنی گیلان

بازار ماسوله

یکی از متفاوت‌ترین بازارهای ایران، بازار ماسوله است. بازار ماسوله که به واسطه صنایع دستی و دست ساخته‌های مردم محلی پر از رنگ‌های مختلف است، یکی از پررونق‌ترین‌ها هم هست. جایی که در بین معماری پلکانی ماسوله، مغازه‌های ادویه فروشی، عرقیجات و ترشی محلی و انواع و اقسام هنرهای دستی را در خود جای داده. البته فقط بازار ماسوله نیست که برای گردشگران جذاب است، روستای ماسوله به خودی خود یکی از جاهای دیدنی گیلان است که دیدنی‌های فراوانی دارد، برای آشنایی با جاهای دیدنی ماسوله این نوشته را بخوانید. ماسوله در ۶۰ کیلومتری رشت و ۳۶ کیلومتری شهر فومن قرار گرفته. و به خصوص در بهار و تابستان آب و هوایش برای سفر مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید: محبوب‌ترین غذاهای محلی گیلان کدامند؟

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد