راهنمای سفر به اصفهان؛ شهری که باید به آن برگشت!

تاریخ انتشار : 15 اسفند 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
راهنمای سفر به اصفهان؛ شهری که باید به آن برگشت!

اصفهان همان شهری‌ست که دلمان می‌خواهد بارها و بارها به آن برگردیم. تنها یک‌بار سفر به اصفهان کافی‌ست تا هر کسی با دیدن معماری چشم‌نواز و خاص، مردم دوست‌داشتنی و تنوع فرهنگی‌اش شیفته‌ی آن شود. به‌هرحال شهری که لقب “نصف جهان” را دارد غیر از این نمی‌تواند باشد. اصفهان‌گردی در اسنپ‌تریپ از تاریخچه‌ی پایتخت قدیم ایران شروع می‌شود، با دیدنی‌ها و خانه‌هایش اوج می‌گیرد و با پیشنهادات رستوران و سوغات و اقامت پایان می‌یابد. حتی اگر چند بار به اصفهان رفته باشید، این مطلب که تمام شود، باز هم دلتان می‌خواهد به اصفهان برگردید.

تاریخچه اصفهان

اصفهان در سه دوره مختلف پایتخت ایران بود؛ آل بویه، سلجویان و صفویه. همین نشان می‌دهد که چقدر این شهر در طول تاریخ ایران اهمیت داشته. سراغ زیباترین بناهای معماری ایرانی را باید از اصفهان گرفت که در طی سال‌های زیادی ساخته شده‌اند؛ از باغ و پل گرفته تا کاخ‌ و عمارت‌هایی که در هیچ‌جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. اگر از فلسفه نام شهر بپرسید، بسیاری می‌گویند که این شهر پس از ورود اسلام به ایران، از “اسپهان” به اصفهان تغییر کرده.

بهترین زمان سفر به اصفهان

احتمالا اصفهان را روی نقشه ایران و نزدیک به کویر دیده‌اید. به همین خاطر هم زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی دارد. بنابراین بهترین فصل برای سفر به اصفهان فصل بهار و پاییز است که آب و هوای شهر معتدل و مطبوع اصفهان، سرحال و قبراقتان می‌کند.

سفر ارزان به اصفهان

برای داشتن سفر ارزان به اصفهان چند راهکار وجود دارد؛ خرید تور اصفهان و خرید بلیط هواپیمای لحظه آخری و چارتری به اصفهان. البته که فصل مسافرت به اصفهان بر روی هزینه و بودجه هم اثر می‌گذارد؛ برای مثال بسیاری نوروز را انتخاب می‌کنند اما به نسبت روزهای دیگر سال، کمی گران‌تر است. نکته مهمی که در سفر به اصفهان باید بدانید این است که در هر فصلی از سال، سعی کنید رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس را زودتر انجام دهید.

راه های سفر به اصفهان

بهترین گزینه و روش مسافرت به اصفهان را با توجه به سلیقه و بودجه سفرتان می‌شناسید؟

سفر به اصفهان با قطار

اگر گروهی با دوستان و خانواده سفر می‌کنید و می‌خواهید در راه هم بهتان خوش بگذرد، سفر به اصفهان با قطار را فراموش نکنید. از تهران تا اصفهان با قطار حدود ۵ ساعت طول می‌کشد. ایستگاه راه آهن اصفهان هم در ۱۵ کیلومتر مرکز شهر، مقصد شما در مسافرت با قطار به اصفهان است.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره سفر با قطار در ایران

سفر به اصفهان با هواپیما

در صورتی که دوست دارید کمتر در راه باشید و از زمانتان بیش‌تر برای گشت و گذار در شهر استفاده کنید، هواپیما گزینه‌ی مناسب‌تری‌ست. البته که بلیط هواپیما اصفهان ارزان هم پیدا می‌شود. فاصله تهران تا اصفهان با هواپیما تقریبا یک ساعت است و پروازتان در فرودگاه بین‌المللی اصفهان، ۳۰ کیلومتری مرکز شهر به زمین می‌نشیند.

سفر به اصفهان با اتوبوس

در هر شهری که باشید با اتوبوس می‌توانید راهی اصفهان شوید. اصفهان ۴ ترمینال دارد؛ کاوه، صفه، زاینده‌رود و جی. برای سفرهای مقرون به صرفه به اصفهان، اتوبوس یکی از بهترین و در دسترس‌ترین گزینه‌هاست. بلیت اتوبوس اصفهان را آنلاین و با قیمت مناسب را هم می‌توانید بخرید.

سفر به اصفهان با خودروی شخصی

مسافرت‌های جاده‌ای هم حال و هوای خودش را دارد. از تهران برای رفتن به اصفهان باید راه آزادراه قم را در پیش بگیرید و از کاشان بگذرید. فاصله تهران تا کاشان ۴۴۰ کیلومتر است که کمتر از ۵ ساعت طول می‌کشد.

رفت و آمد در اصفهان

وسایل حمل و نقل عمومی در بیش‌تر مناطق اصفهان قرار گرفته و می‌توانید به راحتی در شهر تردد کنید. مترو، اتوبوس و تاکسی در اصفهان فعالند. امکان اجاره دوچرخه در اصفهان و استفاده از تاکسی‌های اینترنتی هم وجود دارد.

دیدنی های اصفهان

صحبت و نوشتن از جاهای دیدنی اصفهان کار سختی‌ست، چون آدم نمی‌داند از کدامشان شروع کند؛ از بناها و مساجد گرفته تا پل‌ها و باغ‌های دیدنی.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان
میدان نقش جهان

دومین میدان بزرگ جهان را بخواهید از نزدیک ببینید، باید راهی میدان نقش جهان شوید. میدانی که شهرتی جهانی دارد و قدمتش به صفویه می‌رسد. نقش جهان چند مکان تاریخی و دیدنی اصفهان را در خودش جای داده؛ مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی قاپو و سردر قیصریه. تنها یک‌بار برای دیدن میدان در سفر به اصفهان کافی نیست و زیبایی شب اینجا را هم از یاد نبرید.

کاخ عالی قاپو

کاخ عالی قاپو
کاخ عالی قاپو

در میدان نقش جهان قدم که بزنید، در ضلغ غربی آن یک عمارت با ایوانی بزرگ، توجه‌تان را جلب می‌کند. این عمارت شش طبقه را از پله‌های مارپیچش بالا بروید تا میدان نقش جهان را زیر پایتان ببنید. اتاق صوت یا اتاق موسیقی را هم فراموش نکنید؛ اتاقی که صدا را بدون انعکاس در کاخ عالی قاپو پخش می‌کرده.

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله
مسجد شیخ لطف الله

اگر از ایوان کاخ عالی‌قاپو روبه‌رو را نگاه کنید، فیروزه‌های گنبد مسجد شیخ لطف الله را می‌بینید. مسجدی که مناره و شبستان ندارد، اما تا دلتان بخواهد نور و زیبایی مسجد و معماری شگفت‌انگیزش را می‌توانید تماشا کنید.

بازار و سردر قیصریه اصفهان

بازار و سردر قیصریه اصفهان
بازار و سردر قیصریه

از شمال میدان نقش جهان به بازار قیصریه راه دارد و راهش هم از سردر قیصریه می‌گذرد. تماشای بازار را از سردر دیدنی آن شروع کنید که با نقاشی و کاشی‌کاری‌های دیدنی، پوشیده شده و خودنمایی می‌کند. اگر علاقه‌مند بودید، رفتن به راسته‌های هارونیه، مقصود بیک، سماورسازها و بازار عریان را هم در لیست دیدنی‌های اصفهان قرار دهید.

مسجد جامع عباسی

مسجد جامع عباسی
مسجد جامع عباسی

گشت و گذار دیدنی‌های میدان نقش جهان را با مسجد جامع عباسی که در جنوب میدان قرار گرفته به پایان می‌بریم. مسجدی که به مسجد شاه و مسجد امام هم معروف است. به‌خاطر کاشی‌های خشتی هفت رنگ، سردر منحصربه‌فرد و انعکاس صدای مسجد، که جای دیگری پیدا نمی‌کنید، بازدید از این مکان تاریخی را فراموش نکنید.

سی و سه پل

سی و سه پل
سی و سه پل

مگر می‌شود به اصفهان سفر کرد و به سی و سه پل، طولانی‌ترین پل زاینده رود نرفت؟ چه در روز و چه در شب، سی و سه پل پذیرای مسافران و گردشگران این شهر است.

کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت
کاخ هشت بهشت

روزگاری به کاخ هشت بهشت، زیباترین کاخ عالم می‌گفتند و وقتی قدم به این باغ و کاخ بهشتی بگذارید، متوجه این حرف خواهید شد. گفته می‌شود که هشت نفر از سوگلی‌های شاه در این کاخ بودند؛ چهار نفر در طبقه اول و چهار نفر در طبقه همکف. معماری شاهکار صفویه را در مقرنس‌‌های گچی، نقاشی‌ها و تزئیات خاص هر اتاق کاخ هشت بهشت ببینید.

پل خواجو

پل خواجو
پل خواجو

در دوران شاه عباس دوم، قسمتی از پل خواجو برای اقامت شاه در نظر گرفته شده بود. تقارن و تناسب در پل خواجو به بهترین شکل استفاده شده و برای همین یکی از دیدنی‌ها و مکان‌های تاریخی مهم اصفهان است.

کاخ چهلستون

کاخ چهلستون
کاخ چهلستون

وارد محوطه و باغ که شوید، استخر بزرگ و در انتهای آن، کاخ جذاب چهلستون را با شکوه و زیبایی خیره‌کننده‌اش می‌توانید ببینید. به‌خاطر انعکاس ۲۰ ستون کاخ بر روی آب، اسمش را چهلستون گذاشته‌اند. باغ و معماری خارجی عمارت را که خوب دیدید، وارد کاخ شوید و از تابلوهای نقاشی دیدن کنید.

محله جلفا و کلیسای وانک

محله جلفا و کلیسای وانک
محله جلفا

رد ارمنی‌هایی که در زمان صفویه که به ایران و اصفهان آمدند را باید در محله جلفا گرفت. محله‌ای زیبا با کلیساهای متعددی که معروف‌ترینش کلیسای وانک است. کلیسای وانک را به‌خاطر معماری آن که ترکیبی از اسلامی و ارمنی‌ست و نقاشی‌هایی که از انجیل گرفته شده‌اند باید دید.

خیابان چهارباغ

سی و سه پل خیابان معروف و دیدنی چهارباغ را به دو قسمت تقسیم کرده؛ خیابانی که در اطرافش از مکان‌های دیدنی اصفهان تا رستوران و کافه‌های دنجی را در خودش جای داده.

مهم‌ترین مکان‌های دیدنی و تاریخی را برایتان گفتیم، اما اگر در سفر به اصفهان فرصت بیشتری دارید، از مسجد جامع اصفهان، آتشکده اصفهان، کلیسای بیت اللحم، موزه موسیقی اصفهان و موزه هنرهای تزئینی هم دیدن کنید.

خانه های تاریخی اصفهان

در اصفهان، خانه‌های تاریخی به کافه و رستوران یا اقامتگاه تغییر کاربری داده‌اند، یا درهایشان به روی مردم برای بازدید باز است.

خانه تاریخی ملاباشی یا خانه معتمدی

خانه تاریخی ملاباشی

خانه تاریخی ملاباشی

احتمالا عکسی از این خانه تاریخی دیده‌اید؛ مخصوصا یکی از اتاق‌های مستطیلی آن با پنجره‌های رنگی و فرشی که زمین را تماما پوشانده. این خانه چند قسمت از جمله شاه‌نشین، تابستان نشین، حیاط بیرونی و اندرونی دارد که شما را به یاد معماری زندیه و قاجاریه خواهد انداخت.

خانه مشروطیت اصفهان

خانه مشروطیت اصفهان

خانه مشروطیت اصفهان

در کوچه‌های پشت میدان نقش جهان، به خانه‌ای قدیمی می‌رسید که در زمان مشروطه، برای خودش بروبیایی داشته. خانه مشروطیت اصفهان نه فقط به‌خاطر روزهای سیاسی که گذرانده، بلکه برای بنا و تزئیناتش مکانی قابل توجه است.

از دیگر خانه‌های تاریخی اصفهان می‌توان از خانه انگورستان ملک یا امین التجار، خانه سرتیپ سدهی، خانه بخردی، خانه انصاری، خانه دهدشتی، خانه شیخ‌الاسلام و خانه شهشهانی نام برد.

مکان های تفریحی اصفهان

در اصفهان با هر سنی که باشید، مکانی تفریحی را پیدا خواهید کرد. با چند مورد از مکان‌های تفریحی اصفهان آشنا شوید:

پارک جنگلی ناژوان: اینجا فقط یک پارک ساده نیست! در پارک ناژوان می‌توانید قدم بزنید، به باغ پرندگان بروید یا از تماشای آبزیان در تونل آکواریوم اصفهان لذت ببرید.

کوه صفه: تله‌کابین، بولینگ، رستوران و چایخانه تنها چند مورد از امکاناتی‌ست که کوه صفه دارد.

کوه صفه
کوه صفه

شهر رویاها اصفهان: اگر دلتان هیجان می‌خواهد، بهترین گزینه شهر رویاها یا دریم‌لند اصفهان است.

بیشتر بخوانید: مکان‌‌های تفریحی اصفهان مناسب برای جوانان کجاست؟

جاذبه های دیدنی اطراف اصفهان

اصفهان هم خودش دیدنی‌ست، و هم اطرافش. آماده‌اید سفری به جاهای دیدنی اطراف اصفهان داشته باشید؟

ورزنه

کویر ورزنه
کویر ورزنه

در ۱۰۸ کیلومتری اصفهان، روستای ورزنه قرار دارد. کویر ورزنه، پل صفوی، خانه بوتیمار و کارگاه سفره‌بافی از دیدنی‌های ورزنه هستند.

چادگان

چادگان

چادگان

با کمتر از ۲ ساعت به چادگان می‌توانید بروید و از آب و هوا، طبیعت زیبا و تفریحات متنوعش استفاده کنید.

سمیرم

سمیرم

سمیرم

باغ‌های سیب، دشت لاله‌های واژگون و آبشارهای سمیرم بسیاری را راضی می‌کند تا ۲ ساعت از اصفهان رانندگی کنند و این روستا را در سفر اصفهان ببینند.

انارک

انارک
انارک

این شهر در گذشته تبعیدگاه بوده و الان یکی از جاذبه‌های دیدنی اطراف اصفهان. برای دیدن قلعه‌ها، دیوار باستانی انارک و معماری انارک باید از اصفهان حدود ۲۲۰ کیلومتر رانندگی کنید.

کویر مصر

کویر مصر

کویر مصر

یکی از معروف‌ترین کویرهای ایران، مصر است. برای تماشای آسمان پرستاره‌ی کویر مصر باید از اصفهان حدود ۵ ساعت برانید.

عروسان

عروسان

عروسان

روستای عروسان در دشت‌های شنی با درخت‌های نخل بلندش خودنمایی می‌کند. از اصفهان تا عروسان بیش از ۳ ساعت راه است.

جندق

کویر جندق
کویر جندق

اگر باز هم دوست دارید به کویر بروید، کویر جندق با تپه‌های شنی روانش گزینه‌ی مناسبی‌ست. تا جندق و کویر معروفش حدود ۴ ساعت از اصفهان با خودرو طول می‌کشد.

از دیگر جاهای دیدنی نزدیک اصفهان می‌توان به آبشار شاهلولاک، باغ بهادران، قلعه قورتان و آبشار بی‌بی‌سیدان اشاره کرد که درباره‌شان در این مطلب می‌توانید بخوانید.

سوغات اصفهان

پولکی، گز، سوهان از معروف‌ترین سوغات اصفهان هستند. اگر به صنایع‌دستی علاقه‌مندید، می‌توانید لوازم و وسایلی که رویشان قلم‌زنی، میناکاری، خاتم‌کاری و فیروزه‌کوبی دارند را خریداری کنید.

صنایع‌دستی اصفهان

بیشتر بخوانید: بهترین گز اصفهان را از کجا بخریم؟

مراکز خرید اصفهان

بازار اصفهان: حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، پرسه در بازار قدیمی و سنتی اصفهان، هم فال است و هم تماشا. همچنین می‌توانید ببینید که صنایع‌دستی اصفهان از مس تا خاتم‌کاری‌ها، چطور درست می‌شوند.

 

بازار اصفهان
بازار اصفهان

سیتی سنتر اصفهان: از جدیدترین و لوکس‌ترین مراکز خرید اصفهان است که هرچه بخواهید در آن پیدا می‌شود. علاوه بر مغازه‌ و برندهای گوناگون، از فود کورت و شهربازی در سیتی سنتر اصفهان می‌توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: در اصفهان چه چیز را از کجا بخریم؟

غذاهای محلی اصفهان

صحبت غذاهای سنتی اصفهان که می‌شود، اولین موردی که به ذهن می‌رسد بریانی‌ست. اما اصفهان غذاهای محلی و سنتی زیادی دارد که در سفرتان آن‌ها را می‌توانید بچشید. قیمه ریزه، خورش به آلو، شوید باقالی، پلو ماش و قمری، حلیم بادمجان، خورشت ماست، کاچی هفت دخترون و دوغ و گوشفیل تنها تعدادی از غذاهای اصفهان هستند.

غذاهای سنتی اصفهان
غذاهای سنتی اصفهان

بیشتر بخوانید: غذاهای سنتی اصفهان را کجا بخوریم؟

بهترین رستوران های اصفهان

حالا اگر بخواهید غذاهای سنتی اصفهان را امتحان کنید، به این رستوران‌های شهر می‌توانید بروید:

رستوران ترنج اصفهان در خانه تاریخی هووآنس

اگر بخواهید در محیطی سنتی و در خانه‌ای قدیمی، خودتان را به یک غذای دلچسب دعوت کنید، از انتخاب رستوران ترنج پشیمان نخواهید شد. این رستوران یکی از بهترین رستوران‌های سنتی اصفهان است که کمتر کسی ناراضی از آن خارج می‌شود.

رستوران ترنج اصفهان در خانه تاریخی هووآنس
رستوران ترنج

رستوران شهرزاد اصفهان

در بین بهترین رستوران‌های اصفهان، اسم رستوران شهرزاد را می‌توان دید. هم قدیمی‌ست، کیفیت خوبی دارد و به بهترین شکل از مهمانانش پذیرایی می‌کند. ته چین گوشت، خوراک ماهیچه، کباب مخصوص شهرزاد و خورشت ماست از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران است.

رستوران شهرزاد اصفهان
رستوران شهرزاد

بریانی اعظم

برای خوردن بریانی اصفهان در شهر، به یکی از شعبه‌های بریانی اعظم می‌توانید بروید و بهترین بریان اصفهان را نوش‌جان کنید.

بریانی اعظم
بریانی اعظم

بیشتر بخوانید: با باغ رستوران‌های اصفهان آشنا شوید!

بهترین کافه های اصفهان

اصفهان فقط کافه ندارد، شربت‌خانه‌هایی دارد که بدون امتحان کردنشان، سفر به اصفهان ناقص می‌ماند!

شربتخانه و خورش‌خانه فیروز: بعد از گشت و گذار در محله جلفا، برای خستگی در کردن به شربتخانه فیروز می‌توانید سر بزنید. از شربت و بستنی و کیک‌های تازه، تا صبحانه و غذاهای سنتی را در اینجا می‌توانید سفارش دهید.

شربتخانه فیروز
شربتخانه فیروز

کافه رادیو اصفهان: یکی از بهترین کافه‌های اصفهان، کافه رادیو در خیابان چهارباغ و نزدیک به هشت بهشت است.

بیشتر بخوانید: ۴ پیشنهاد برای خوردن بهترین صبحانه در اصفهان

هتل های اصفهان

بهترین هتل‌های اصفهان از ۵ ستاره تا مهمانسرا و خانه مسافر برای رزرو و اقامت کدامند؟

هتل عباسی اصفهان

اقامت در هتل عباسی، از هتل‌های ۵ ستاره اصفهان، مثل اقامت در یک موزه و رویاست. هتلی که در گذشته کاروانسرا بوده و در حال حاضر، با خدمات و امکانات ایده‌آلش، از مسافران به خوبی پذیرایی می‌کند.

هتل عباسی اصفهان
محوطه هتل عباسی

هتل آسمان اصفهان

در هتل ۴ ستاره آسمان، اصفهان زیر پایتان قرار می‌گیرد و در اتاق‌های دلباز و روشن آن، می‌توانید استراحت کنید.

هتل آسمان اصفهان
هتل آسمان

هتل ونوس اصفهان

موقعیت مکانی، نظافت و تمیزی، کیفیت خوب غذا و امکانات و برخورد کارکنان از موارد مثبتی‌ست که مسافران درباره هتل ۳ ستاره ونوس اصفهان گفته‌اند.

هتل ونوس اصفهان
هتل ونوس

هتل جلفا اصفهان

در نزدیک کلیسای وانک اگر بخواهید اقامت داشته باشید، در بین هتل‌های ۲ ستاره اصفهان اینجا را می‌توانید انتخاب کنید. امکاناتی مانند کافه، رستوران و اینترنت در هتل جلفا قرار دارد.

هتل جلفا

هتل ویانا اصفهان

برای اقامتی مقرون به صرفه در زمان سفر به اصفهان، هتل ویانا گزینه‌ی خوبی به‌شمار می‌رود. با وجود ۱ ستاره بودن هتل، بسیاری از مسافران از اقامتشان در هتل کاملا راضی بوده‌اند.

هتل ویانا اصفهان
هتل ویانا

مهمانسرا بید اصفهان

مهمانسرا بید اصفهان
مهمانسرا بید

یکی از هتل و اقامتگاه‌های نوساز اصفهان، مهمانسرا بید در چند قدمی مرکز شهر است. محیط آرام و دنج، تمیزی و قیمت مناسب از مزایای مهمانسرا بید هستند.

هتل های نزدیک میدان نقش جهان

اگر دلتان خواست در زمان مسافرت به اصفهان، به میدان نقش جهان و دیدنی‌هایش نزدیک باشید، می‌توانید هتل و اقامتگاه‌های خوبی را همان اطراف رزرو کنید. هاستل حراتیج اصفهان، اقامتگاه سنتی قصر منشی اصفهان، هتل پیروزی اصفهان، هتل سنتی اصفهان، اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان و هتل ستاره اصفهان برخی از این هتل‌ها هستند. برای مشاهده لیست هتل‌های نزدیک میدان نقش جهان روی این لینک کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: هتل‌های اصفهان نزدیک پل خواجو کدامند؟

اقامتگاه های اصفهان

برای اقامتی چند روزه در قلب خانه‌های تاریخی و به سبک قدیم هم برایتان پیشنهاداتی داریم:

اقامتگاه سنتی آرمنیا اصفهان

اقامتگاه سنتی آرمنیا اصفهان
اقامتگاه آرمنیا

در بافت سنتی جلفا، اقامتگاه آرمنیا یکی از زیباترین هتل‌های سنتی اصفهان است که سفری به‌یادماندنی را برایتان رقم می‌زند.

اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان

اقامتگاه بوم گردی سرای سنتی هاتف اصفهان
حیاط سرای هاتف

این اقامتگاه علاوه بر دسترسی راحت به میدان نقش جهان، قیمت مناسبی هم دارد. غذاهای سنتی و محلی، اینترنت و چایخانه سنتی برخی از امکانات اقامتگاه سرای سنتی هاتف برای مهمانانش است.

مشاهده جزئیات و رزرو هتل در شهر اصفهان با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ

دسته:سفرنامه

مطالب مرتبط :

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

24 خرداد 1402
از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

18 دی 1401

۲ نظر

  • پاسخ اکبر ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ از ۱۵:۰۵

    رستوران شهرزادش عاالیه

  • پاسخ عسگر ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ از ۱۵:۰۵

    مرسی از راهنمای خوبتون 🙂

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد