اطراف رشت کجا برویم؟

تاریخ انتشار : 1 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱ خرداد ۱۴۰۲
اطراف رشت کجا برویم؟

رشت را در فیلم‌ها زیاد دیده‌ایم و در داستان‌های ایرانی زیاد خوانده‌ایم. بسیاری از افراد رشت را به میدان شهرداری‌اش می‌شناسند! همان میدان سبز با پرنده‌ها، کافه‌ها و شب‌های درخشانش. اما امروز در سفر به رشت می‌خواهیم درباره جاهای دیدنی اطراف رشت بگوییم پس با ما همراه باشید!

ماسال

ماسال از جاهای دیدنی اطراف رشت است و در ۶۰ کیلومتری تالش و ۵۵ کیلومتری رشت واقع ‌شده. شما با سفر به این منطقه می‌توانید از گشت‌و‌گذار در مه‌های خنک و حیرت‌انگیز و همچنین سفر به بالای اقیانوس ابرها لذت ببرید. ماسال با داشتن آبشارها، جنگل‌ها و رودخانه‌های روان یکی از مقصدهای پرطرف‌دار طبیعت‌دوستان به‌شمار می‌رود. همچنین قدم زدن در جنگل‌های راش و اقامت در کلبه‌های چوبی نهایت لذت را به گردشگران و مسافران خواهد چشاند.

تالاب انزلی

تالاب انزلی

تالاب انزلی، از جاهای دیدنی اطراف رشت

تالاب انزلی بزرگ‌ترین تالاب ایران شناخته می‌شود که در نزدیکی دریای خزر قرار دارد. این تالاب با اکوسیستم منحصر به‌ فرد خود پناهگاه پرندگان مهاجر است. این تالاب محل زندگی انواع ماهی و دیگر جانوران دریایی را تشکیل می‌دهد. در تالاب انزلی می‌توانید با قایق‌گردی به گشت ‌و گذار در مناظر زیبا بپردازید. همچنین می‌توانید از بازار ماهی محلی دیدن و مقداری از ماهی‌های تازه را امتحان کنید.

قلعه رودخان

قلعه رودخان قلعه‌ای قرون‌وسطایی محسوب می‌شود که در شمال شهر رشت جای گرفته است. این قلعه را بر فراز کوهی ساخته‌اند که اطراف آن را جنگل‌های سرسبز احاطه کرده‌اند. قدمت این قلعه به قرن دوازدهم میلادی برمی‌گردد و یکی از زیباترین قلعه‌های ایران را تشکیل می‌دهد که به‌خوبی هم آن را تحت حفاظت قرار داده‌اند. در قلعه رودخان می‌توانید به گشت‌وگذار در محیط اطراف بپردازید و به تماشای مناظر خیره‌کننده کوه‌های اطراف بنشینید.

تالاب آلماگل گلستان، سرزمین سبزپوش شمالی!

پارک جنگلی قلعه رودخان

از بین جاهای دیدنی اطراف رشت، پارک جنگلی قلعه رودخان دل گردشگران را می‌برد! این پارک وسعت زیادی دارد که در حدود ۱۵ کیلومتری رشت شکل گرفته است. این پارک را به‌خاطر زیبایی‌های طبیعی حیرت‌انگیزش با جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌ها و آبشارها می‌شناسند. یادتان باشد که می‌توانند در فضای این پارک جنگلی فعالیت‌های مختلفی مانند پیاده‌روی، کمپینگ و پیک‌نیک را انجام دهند. همچنین چندین چای‌خانه سنتی در این منطقه محل مناسبی برای استراحت بازدیدکنندگان به‌شمار می‌آید که با غذاهای محلی و چای از آن‌ها پذیرایی می‌کند.

روستای لوندویل

روستای لوندویل

روستای لوندویل، از جاهای دیدنی اطراف رشت

برای تماشای جاهای دیدنی اطراف رشت پیشنهاد می‌کنیم حتما به روستای لوندویل سر بزنید. برای دیدن این روستای بی‌نظیر باید به شرق رشت بروید. این روستا به‌ خاطر مزارع اسطوخودوسش شهرت دارد. قدم زدن آهسته در این روستا آرامشی عمیق را برای شما خلق خواهد کرد و مناظر دل‌انگیز آن شما را مبهوت می‌کند.

شاندرمن

شاندرمن

شاندرمن، از جاهای دیدنی اطراف رشت

شاندرمن روستایی کوهستانی و زیبا در شمال رشت است. این روستا در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و کوه‌هایی بلند و مسحورکننده آن را در بر گرفته‌اند. پیاده‌روی در شاندرمن از بهترین تفریحات این منطقه خواهد بود که علاقه‌مندان را به کشف محیط زیبای اطراف می‌کشاند.

آبشارهای محلی این روستا مسافران را به سوی خود می‌کشاند و لذت استفاده از آب‌های خنک و گوارا را به آن‌ها می‌چشاند. این روستا هم با چند مغازه کوچک امکان خرید سوغاتی‌هایی مانند جوراب‌های پشمی دست‌ساز، روسری و دستکش را برای مسافران فراهم می‌سازد.

دریاچه سد سفیدرود

دریاچه سد سفیدرود با زیبایی دیدنی خود در نزدیکی رشت مسافران و گردشگران را جذب می‌کند. این دریاچه را در دل جنگل‌های سرسبز بجویید و به خاطر بسپارید که مقصدی محبوب برای شنا، قایق‌سواری و ماهیگیری در پیش روی خود دارید. در دریاچه سد سفیدرود قایق‌گردی و گشت ‌و گذار در محیط جنگلی اوقات خوشی را برایتان می‌سازد.

روستای لاویج

برای رفتن به روستای دیدنی لاویج این بار به سوی غرب رشت حرکت کنید. این روستا را با درختان گردو و محیط به یاد ماندنی‌اش به خاطره‌های سفرتان بسپارید. در روستای لاویج با آرامش قدم بزنید و نگاه‌تان را به همه زیبایی‌های این منطقه گره بزنید. با رفتن به استان گیلان و برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف رشت

لاویج بهترین گزینه است.

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان، از جاهای دیدنی اطراف رشت

موزه میراث روستایی گیلان یک موزه فرهنگی محسوب می‌شود که آن را در روستای سراوان در حدود ۲۵ کیلومتری رشت بر پا کرده‌اند. این موزه سبک زندگی و فرهنگ سنتی مردم استان گیلان را به نمایش می‌گذارد. لباس‌های سنتی، آلات موسیقی، صنایع‌دستی و سایر مصنوعات این خطه را در موزه مذکور خواهید دید.

سد بیجار رشت، جایی برای یک گردش یک روزه

کاروان‌سرای شاه‌عباسی

کاروان‌سرای شاه‌عباسی بنایی تاریخی در مرکز شهر رشت است. قدمت این بنا به دوران صفویه بازمی‌گردد و به‌عنوان مکانی معروف بوده است که تجار و مسافران می‌توانستند در آن استراحت کنند و به مبادله کالا‌هایشان بپردازند. این بنا حیاطی زیبا، معماری سنتی و چندین اتاق دارد که به مغازه و کافه تبدیل‌ شده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند ضمن بازدید و گردش در این بنا و آشنایی با تاریخچه آن، صنایع‌دستی و سوغاتی‌های محلی را هم خریداری کنند.

هتل‌های نزدیک رشت

جاهای دیدنی اطراف رشت

جاهای دیدنی اطراف رشت

در زمان سفر به رشت نگران هتل و اقامتگاه خود نباشید! می‌توانید از بین لیست هتل‌های رشت هتل و یا اقامتگاه موردنظرتان را با بهترین قیمت، بهترین امکانات و بهترین دسترسی محلی رزرو کنید. هتل اگر با بلیط هواپیما رشت به این شهر سفر کردید، در گشت و گذار در مرکز شهر تبریز، سری هم به جاهای دیدنی اطراف رشت بزنید.

بهترین هتل رشت را برای اقامت بشناسید!

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

27 خرداد 1402
سد بیجار رشت، جایی برای یک گردش یک روزه

سد بیجار رشت، جایی برای یک گردش یک روزه

9 اردیبهشت 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد