راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

تاریخ انتشار : 18 اسفند 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی؛ چند قدم در خیابان‌های پایتخت!

اسم تهران که به میان بیاید؛ ممکن است از خودتان بپرسید که اگر آقامحمدخان قاجار شهر دیگری را به‌جایش به‌عنوان پایتخت انتخاب کرده بود، الان چه سرنوشتی داشت؟ شاید باغ‌های تهران همچنان سرپا بودند یا خانه‌های قدیمی‌اش به هوای برج‌های سر به فلک کشیده خراب نمی‌شدند. در بین این اما و اگر و شایدها، جزئیاتی از تهران همچنان وجود دارد که این شهر را زیبا می‌کند و ساکنانش را علاقه‌مند به زندگی در آن. هرچند که زشتی‌هایش زیاد است، اما بیایید برای چند دقیقه نادیده‌شان بگیریم. از کاخ‌ها و عمارت‌ها، موزه‌ها و باغ‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها و هتل‌هایی بگوییم که سفر به تهران را فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیز می‌کنند. حتی اگر هم ساکن تهران هستید، در این مطلب اسنپ‌تریپ برای تهران‌گردی مخصوصا در بهار، ایده خواهید گرفت.

تاریخچه تهران

آثار پیدا شده در پایتخت این پیام را به ما می‌رساند که زندگی بیش از ۷۰۰۰ سال است که در این شهر جریان دارد. اما نمی‌توان این را کتمان کرد که اهمیت این شهر در تاریخ، بعد از انتخاب شدن به پایتخت قاجار شروع شده. با راه‌اندازی اداره‌ها و ساختمان‌های جدید، چهره‌ی شهر هم روز به روز تغییر کرد و این روند تا به امروز ادامه دارد.

بهترین زمان سفر به تهران

تهران از آن شهرهایی‌ست که در هر فصلی از سال به آن می‌توانید سفر کنید. در بهار و به‌خصوص عید نوروز، تهران آب و هوای خوب، تمیز و خیابان‌های خلوتی دارد. تابستان و زمستان با وجود هوای گرم و سرد پایتخت، همچنان بسیاری به این شهر سفر می‌کنند. به طور کلی اگر دوست دارید تهران را در هوایی مطبوع ببینید، بهار و پاییز بهترین زمان سفر هستند.

تهران

بیشتر بخوانید: پیشنهاداتی برای تهران‌گردی در بهار

سفر ارزان به تهران

از آنجا که در تابستان و زمستان، افراد کمتری به تهران سفر می‌کنند، زمان مناسبی برای مسافرت مقرون به صرفه است. در روزهای برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و مراسم‌ها، هزینه‌های رزرو هتل و اقامت هم به نسبت روزهای عادی سال افزایش دارد. البته بهتر است که برنامه‌ی سفر به تهران را از یک ماه قبل بچینید و در صورت نیاز بلیط هواپیما و رزرو هتل را زودتر کامل کنید.

راه‌‌ های سفر به تهران

راه‌های رسیدن به تهران متنوع و زیاد است. با توجه به هزینه و سلیقه‌تان، به راحتی و آسانی سفر کنید.

سفر به تهران با قطار

از شهرهای بسیاری ایران که ایستگاه راه آهن دارند، با قطار به تهران می‌توانید بروید. ایستگاه راه‌آهن تهران مقصد شما در سفر به تهران با قطار خواهد بود که در خیابان شوش و میدان راه آهن قرار گرفته.

بیشتر بخوانید: راهنمای قطارهای تهران یزد تهران

سفر به تهران با اتوبوس

یکی از راه‌های سفر ارزان به تهران، سفر با اتوبوس است. با توجه به اینکه از کدام شهر به تهران می‌آیید، ترمینال مقصد شما متفاوت خواهد بود. ترمینال بیهقی، غرب، جنوب و شرق برخی از پایانه‌های مسافربری و ترمینال‌های اتوبوس تهران هستند. این روزها برای خرید بلیت اتوبوس تهران هم نیازی به حضور در ترمینال ندارید و آنلاین می‌توانید آن را انجام دهید.

سفر به تهران با خودروی شخصی

سفر جاده‌ای به مقصد تهران در هر فصلی از سال طرفداران خاص خود دارد و برای مسافرت‌های دسته‌جمعی، گزینه‌ی خوب و در دسترسی‌ست. از هر شهری که به مقصد پایتخت در سفر هستید؛ می‌توانید مسیر خود را برای برای استفاده از خودروی شخصیتان پیدا کنید.

سفر به تهران با هواپیما

تهران دو فرودگاه دارد. فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی که در غرب شهر قرار گرفته و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی که پروازهای خارج از کشور از آن انجام می‌شود و از مرکز شهر حدود یک ساعت فاصله دارد. از شهرهای بسیاری می‌توانید بلیط هواپیما تهران را بخرید و در سریع‌ترین زمان خودتان را به آن برسانید.

بیشتر بخوانید: فاصله تهران تا شهرهای دیگر با هواپیما، قطار و ماشین چقدر است؟

رفت و آمد در تهران

گزینه‌های زیادی برای تردد در شهر در زمان سفر به تهران دارید. مترو، اتوبوس، اتوبوس‌های تندرو یا BRT، تاکسی و تاکسی‌های اینترنتی همگی دسترسی به نقاط مختلف شهر را برایتان آسان و سریع می‌کنند.

مکان های تاریخی تهران

دیدنی‌های تهران زیادند. به همین خاطر در سفر به تهران نه تنها حوصله‌تان سر نمی‌رود، بلکه وقت هم کم می‌آورید.

کاخ گلستان

یکی از اولین مکان‌های تاریخی تهران که در سفرتان باید ببینید و در نزدیکی بازار قرار گرفته. چون که در کاخ گلستان تاج‌گذاری بسیاری از پادشاهان انجام شده و فضای داخلی چشم‌نوازی دارد، مکان مهمی‌ست. حواستان به بنای شمس‌العماره هم باشد.

کاخ گلستان تهران
کاخ گلستان

کاخ سعدآباد

به سمت شمال تهران که بروید، یکی از دیدنی‌ترین کاخ‌های شهر را می‌توانید ببینید. کاخ سبز، موزه استاد فرشچیان، موزه آشپزخانه سلطنتی و موزه اتومبیل‌های سلطنتی تنها چند مورد از بخش‌هایی هستند که در کاخ سعد آباد باید از آن‌ها دیدن کنید.

کاخ سعدآباد تهران
کاخ سعدآباد

برج طغرل

برای دیدن قدیمی‌ترین برج تهران باید سری به شهر ری بزنید. برج طغرل در نزدیک ابن بابویه، از معروف‌ترین آرامگاه‌های شهر قرار دارد و قدمتش به دوران سلجوقیان بر می‌گردد.

برج طغرل تهران
برج طغرل

 عمارت مسعودیه

یکی از زیباترین عمارت‌های تهران نزدیک به میدان بهارستان است. معماری زیبای عمارت مسعودیه را در قسمت‌های مختلفش می‌توانید ببینید و از تماشای آن خسته نشوید.

عمارت مسعودیه تهران
عمارت مسعودیه

اگر همچنان در سفر به تهران، می‌خواهید جاذبه‌های تاریخی بیشتری را ببینید، به خانه و باغ اتحادیه، کاخ نیاوران، میدان حسن آباد، کاخ مرمر، سردر باغ ملی و آتشکده آدریان بروید.

بیشتر بخوانید: ۳ جاذبه کمتر دیده شده تهران که نباید از دست داد

موزه های تهران

تهران موزه‌های دیدنی و جذابی دارد که با قدم زدن در آن‌ها متوجه گذر زمان نخواهید شد.

موزه موسیقی

دلتان می‌خواهد سازهای بادی و کوبه‌ای و سنتی را از نزدیک ببینید؟ کافی‌ست راهی موزه موسیقی در تهران شوید و از آرشیو صوتی و لوازم متعلق به برخی از نوازندگان هم دیدن کنید.

موزه موسیقی
موزه موسیقی

موزه ملی

در خیابان سی تیر به موزه ملی می‌توانید سر بزنید. موزه‌ای که از دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تشکیل شده و در هر بخش، آثاری دیدنی را می‌توانید تماشا کنید.

موزه ملی تهران
موزه ملی

موزه جواهرات ملی

دیدن جواهرات سلطنتی، تاج‌ها، سنگ و مروارید و تخت‌های قیمتی تقریبا برای همه‌ی ما هیجان‌انگیز است. علاوه بر این‌ها، الماس دریای نور، که در کتاب تاریخ مدرسه درباره‌اش خوانده‌ایم، را در موزه جواهرات ملی می‌توانید ببینید.

موزه جواهرات ملی
موزه جواهرات ملی

موزه آبگینه و سفالینه

اگر در همان خیابان سی تیر همچنان مشغول گشت و گذارید، به یکی دیگر از بهترین موزه‌های تهران هم می‌توانید سر بزنید. موزه آبگینه و سفالینه در خانه قوام السلطنه، اشیای چشم‌گیر و جالبی دارد. البته که معماری و بنای خانه هم خودش دلیلی‌ست تا به این موزه بروید.

موزه آبگینه و سفالینه
موزه آبگینه و سفالینه

موزه فرش

در مرکز شهر و نزدیک بلوار کشاورز، از هنر دست و فرش‌های چشم‌نواز ایرانی می‌توانید بازدید کنید. در چند قدمی موزه فرش، موزه هنرهای معاصر و معماری دیدنی‌اش هم قرار گرفته.

موزه فرش تهران
موزه فرش

موزه زمان

در ساختمانی با گچ‌بری‌ها و رنگ منحصر به فرد، به دیدن هرآنچه که به زمان مربوط است، در موزه زمان بپردازید.

موزه زمان تهران
موزه زمان

خانه موزه مقدم

معماری خانه مقدم را در تهران در کمتر جایی می‌توانید پیدا کنید. این خانه چند قسمت مانند حیاط اندرونی و باغ ژاپنی دارد و فراموش نکنید نگاهی به کلکسیون شخصی دکتر مقدم هم بیاندازید.

خانه موزه مقدم تهران
خانه موزه مقدم

موزه سینما، موزه علوم زمین، موزه پول ایران، موزه عبرت، موزه بانک ملی، موزه رضا عباسی، موزه ارتباطات، موزه قرآن کریم و موزه عروسک‌های ملل از دیگر موزه‌های تهران به‌شمار می‌روند.

باغ موزه های تهران

بعضی از موزه‌های تهران را باغ و محوطه‌ی سرسبزشان محاصره کرده که دیدنشان خالی از لطف نیست.

باغ موزه فردوس

در داخل عمارت که بروید، موزه سینما با وسایل و لوازم قدیمی سینما را خواهید دید. فرقی هم نمی‌کند چه زمانی در تهران باشید، باغ فردوس در هر فصلی از سال تماشایی‌ست.

باغ موزه فردوس
باغ موزه فردوس

باغ موزه نگارستان

در اقامتگاه تابستانی فتحعلی شاه قاجار می‌توانید از مجموعه آثار افرادی مانند کمال الملک و ملک‌الشعرای بهار دیدن کنید. در مرکز شهر و نزدیک میدان بهارستان، باغ موزه نگارستان قرار گرفته.

باغ موزه نگارستان تهران
باغ موزه نگارستان

باغ موزه هنر ایرانی

ماکت‌های جاذبه‌های دیدنی ایران را اینجا و در بین درختان باغ می‌توانید ببینید. علاوه بر آن، در باغ هنر ایرانی مغازه‌های صنایع دستی و کافه را هم پیدا می‌کنید.

باغ موزه هنر ایرانی تهران
باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه قصر، باغ موزه مینیاتور، باغ موزه دفاع مقدس و باغ موزه وزیری هم چند مورد دیگری از باغ موزه‌های تهران هستند.

بیشتر بخوانید: پرسه در باغ‌های زیبای تهران

مکان های دیدنی تهران

اگر می‌خواهید در تهران بگردید اما نه در موزه و مکان‌های تاریخی‌اش، چند پیشنهاد متفاوت برایتان داریم:

پل طبیعت

پلی که فقط محل گذر نیست. دو پارک آب و آتش و طالقانی توسط پل طبیعت به هم وصل شده‌اند و چشم‌اندازی دیدنی از کوه‌های شمال تهران را به شما می‌دهد.

پارک جمشیدیه

از پارک‌های تهران با آب و هوای خوب که باید به‌خاطرش راهی شمال تهران شوید. یادتان باشد که پارک جمشیدیه پله و شیب نسبتا زیادی دارد. کلکچال هم نزدیک به پارک است و بیشتر برای کوهنوردی به آن می‌روند.

پارک جمشیدیه تهران
پارک جمشیدیه

خیابان سی تیر

اسم این خیابان با موزه‌هایش گره خورده. در خیابان سی تیر می‌توانید قدم بزنید و از بناهای قدیمی و مغازه‌ها و کافه‌هایش دیدن کنید.

خیابان سی تیر تهران
خیابان سی تیر

برای قدم زدن در تهران و دیدن جزئیاتی که درباره‌شان نمی‌دانید، به محله عودلاجان و کوچه لولاگر سر بزنید. در سفر به تهران دیدن برج میلاد و برج آزادی را هم از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: باغ گل‌های تهران

مکان های تفریحی تهران

در تهران با هر سن و سالی که باشید، مکانی مناسب و مورد علاقه‌تان را برای تفریح می‌توانید پیدا کنید.

اگر می‌خواهید به سراغ تفریحات هیجان‌انگیز بروید، پارک ارم بهترین گزینه در بین شهربازی‌های تهران است. هم برای کودکان و بزرگسالان مناسب و سرگرم‌کننده خواهد بود.

برای پیک‌نیک‌های خانوادگی و دوچرخه‌سواری به پارک چیتگر در غرب تهران یا پارک جنگلی لویزان در شمال شرقی شهر بروید. پارک طالقانی، تلو، پردیسان، سرخه حصار، سوهانک و کوهسار هم از دیگر پارک‌های جنگلی تهران هستند.

دریاچه چیتگر تهران
دریاچه چیتگر

بیشتر بخوانید: هیجان‌انگیزترین پارک‌های تفریحی تهران

اگر بخواهید شهر را از بالا و طور دیگری ببینید، بالن سواری در تهران را امتحان کنید. اتاق فرار، کافه‌های بردگیم، پینت‌بال، کارتینگ و بانجی جامپینگ، تنها چند مورد از تفریحات تهرانند که در این لینک بیشتر درباره‌شان می‌توانید بخوانید.

بهترین مکان برای خرید کتاب و در کنارش، گذراندن روزی به‌یادماندنی، باغ کتاب تهران است. برای هر گروه سنی کتاب پیدا می‌شود و برای صرف غذا تنها کافی‌ست به باغ غذا در محوطه‌اش بروید.

اگر هم اهل پیاده‌روی باشید انتخاب از بین پارک ملت، خیابان سی تیر، پارک ساعی، خیابان میرزای شیرازی، پارک لاله یا خیابان ولیعصر که از مکان‌های مناسب پیاده‌روی در تهران هستند، برایتان سخت خواهد بود.

باغ کتاب تهران
باغ کتاب

از دیگر مکان‌های تفریحی تهران برای کودکان به باغ پرندگان، پارک دلفین‌ها، پارک ژوراسیک، سرزمین عجایب و شهربازی بیلینو اشاره کرد.

مکان‌های تفریحی تهران برای جوانان هم کم نیستند. تماشای شهر در بام تهران و سوار شدن سورتمه، از محبوب‌ترین‌هاست.

بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی تهران در شب

جاذبه های دیدنی اطراف تهران

اهالی شهر برای مسافرت‌های یک روزه به کدام جاهای دیدنی اطراف تهران می‌روند؟

شهرستانک

خیلی‌ها شهرستانک را مقصدی پاییزی برای سفر یک روزه می‌دانند، اما  واقعیت این است که در هر فصلی دیدنی‌ست. کاخ ناصری، قلعه دزدبند و درخت کهنسال اورس را با یک ساعت و نیم رانندگی از تهران می‌توانید ببینید.

شهرستانک
شهرستانک

افجه

یکی از روستاهای توریستی اطراف تهران به‌شمار می‌رود که به گردوهایش معروف است. از تهران تا افجه حدود یک ساعت فاصله دارید.

میگون

با یک ساعت و ۴۰ دقیقه رانندگی از تهران به میگون و آبشار یخی هملون می‌رسید. اگر یخ‌نوردی برایتان جذاب است و دوست دارید امتحانش کنید، اینجا را در برنامه‌تان بگذارید.

میگون
میگون

دیزین

یکی از پیست‌های معروف اسکی تهران است که بسیاری به‌خاطرش حاضرند یک ساعت و نیم رانندگی کنند. در روزهای گرم سال هم دیزین طرفداران خودش را دارد.

تنگه واشی

از تهران حدود ۳ ساعت به سمت فیروزکوه که بروید، به یکی از بهترین مکان‌ها برای دوری از هوای گرم و تابستانی تهران می‌رسید. پس از پیاده‌روی در آب و در تنگه واشی به دشتی بزرگ و چشم‌نواز می‌رسید.

فشم

رستوران‌های فشم یکی از دلایلی‌ست که بسیاری برای گذراندن آخر هفته به آن می‌روند. البته که طبیعت و هوای خوب فشم هم حال و هوایتان را عوض می‌کند.

فشم
فشم

دشت لار، کردان، روستای هرانده، دماوند، روستای زرین دشت، الموت، وردیج، روستای برگ جهان، روستای برغان، طالقان و روستای آهار هم از دیگر پیشنهادات ما برای پیک نیک در اطراف تهران هستند. اگر در زمستان به تهران می‌روید، جاهای دیدنی این فصل در تهران را از این لینک بخوانید.

بیشتر بخوانید: دریاچه‌های اطراف تهران مناسب سفری یک روزه

سوغات تهران

این فکر که دست خالی از تهران بر می‌گردید اشتباه است! هم در تهران و هم در شهرهای نزدیکش می‌توانید خوراکی و سوغات مخصوص این شهر را تهیه کنید. دوغ آبعلی، سوهان شهر ری، سیب و عسل و گردوی دماوند، کشمش شهریار، آلوچه و لواشک دربند و جاجیم بافی فیروزکوه از سوغات تهران هستند.

دربند تهران
ترشی‌جات در دربند

مراکز خرید تهران

هر طرف تهران که پا بگذارید، در بازار و پاساژ و مرکز خریدی می‌توانید از مغازه‌ها خرید و از امکانات متنوعشان استفاده کنید.

بازار بزرگ تهران: هرچه که بخواهید در اینجا پیدا می‌شود. بازاری که از جنوب به خیابان مولوی، شمال به میدان پانزده خرداد، شرق و غربش به میدان خیام و میدان توپخانه می‌رسد. حتی اگر خرید هم نکنید، گشت و گذار در بازار تهران را در لیستتان قرار دهید.

بازار بزرگ تهران
بازار بزرگ تهران

بازار تجریش: برای تماشا و قدم زدن در این بازار، کافی‌ست راهی شمال تهران و میدان تجریش شوید. علاوه بر بازار تجریش، در همان اطراف می‌توانید به مراکز خرید و پاساژهای جدیدتری هم بروید، مانند مرکز خرید ارگ و پاساژ قائم.

مرکز خرید بام لند: علاوه بر اینکه از مغازه‌ها و برندهای معروف می‌توانید خرید کنید، به تفریحات و رستوران‌های متنوعی هم دسترسی دارید. از قایق‌سواری در دریاچه خلیج فارس گرفته، تا شهربازی و دوچرخه‌سواری در بام لند امکان‌پذیر است.

ایران مال: جدیدترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید پایتخت، ایران مال در غرب است. مجموعه ورزشی، سینما، شهربازی و رستوران و کافه‌های مختلف در دسترس شماست.

ایران مال تهران
ایران مال

مرکز خرید پالادیوم، سام سنتر، مرکز خرید میلاد نور، مجتمع تجاری کوروش، مگامال، مرکز خرید اپال و مرکز خرید دنیای نور، از دیگر مراکز خرید تهران به‌شمار می‌روند.

غذاهای محلی تهران

والک پلو یکی از معروف‌ترین غذای محلی و سنتی تهران است. والک نوعی سبزی‌ست که در بهار در کوه‌های اطراف تهران پیدا می‌شود و در والک پلو و خورش والک از آن استفاده می‌کنند. سرگنجشکی، کوفته دست به گردن، ته چین فیروزکوهی، هفت رنگ پلو و اشکنه اسفناج از غذاهای سنتی تهران هستند.

بهترین رستوران های تهران

تنوع رستوران‌ها و منوها در تهران آدم را گیج می‌کند. با چند مورد از بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های تهران آشنا شوید:

رستوران مسلم

اگر راهتان به بازار تهران افتاد، بدون ناهار خوردن در رستوران مسلم از آن خارج نشوید. ته‌چین و باقالی‌پلو از غذاهای محبوب این رستوران است. بسیاری هم می‌گویند مسلم بهترین کبا‌ب تهران را می‌پزد.

رستوران مسلم تهران
رستوران مسلم

رستوران خانه فاموری

یکی از رستوران‌های سنتی تهران که فضا و حیاطش شما را به یاد خانه‌های قدیم می‌اندازد، خانه فاموری‌ست. غذاهای ایرانی خوشمزه را در اینجا به‌همراه عزیزانتان می‌توانید نوش‌جان کنید.

رستوران خانه فاموری تهران
رستوران خانه فاموری

رستوران تاج محل

برای امتحان کردن غذاهای تند و تیز هندی آماده‌اید؟ از رستوران‌های هندی در تهران که می‌تواند شما را عاشق غذاهای هندی کند، همین رستوران تاج محل است.

رستوران تاج محل تهران
رستوران تاج محل

رستوران مس‌توران

اگر دلتان می‌خواهد در یکی از رستوران‌های لوکس تهران غذاهای سنتی ایرانی را سفارش دهید، راهی نیاوران در شمال شهر شوید. علاوه بر کیفیت و برخورد خوب، فضای جذاب و متفاوت رستوران مس‌توران به مزایایش اضافه کرده.

رستوران مس توران تهران
رستوران مس توران

رستوران کنزو

برای کسانی‌که اهل ریسک و چشیدن غذاهای ژاپنی و دریایی‌اند هم پیشنهادی داریم. در رستوران ژاپنی کنزو که یکی از بهترین رستوران‌های دریایی تهران است، انواع سوشی و دیگر غذاها را امتحان کنید. غذاهای این رستوران نسبتا گرانند و اگر خواستید به رستوران آووکادو که منوی متنوع و قیمت‌های معقول‌تری دارد هم می‌توانید بروید.

رستوران کنزو تهران
سوشی رستوران کنزو

رستوران بلامونیکا

نمی‌شود در سفر به تهران از خیر غذاهای خوش رنگ ایتالیایی گذشت. این رستوران در خیابان وزرا قرار گرفته و در بین کسانی که زیاد به رستوران‌های ایتالیایی می‌روند، محبوب است.

رستوران بلامونیکا تهران
رستوران بلامونیکا

رستوران آذری

اگر می‌خواهید بهترین دیزی را در سفرتان بخورید، به رستوران آذری در نزدیک میدان راه آهن سر بزنید. این رستوران ۱۴۰ ساله است و صبحانه هم سرو می‌کند.

رستوران آذری تهران
رستوران آذری

بیشتر بخوانید: کجای تهران غذای خیابانی بخوریم؟

بهترین آش‌فروشی تهران، آش نیکو صفت در خیابان جمالزاده است. برای آش رشته، آش دوغ و آش شله قلمکار اینجا همیشه صف می‌کشند. در بین حلیم فروشی‌های تهران هم تعریف حلیم مجیدیه در میدان اختیاریه و حلیم معنوی زیاد شنیده می‌شود.

برای خوردن بهترین ساندویچ و پیتزا در تهران گزینه‌های زیادی دارید؛ فست فود شیلا، هایدا، باروژ و دان‌تان برخی از آن‌ها هستند.

دان تان برگر
دان تان برگر

از رستوران‌های با قیمت مناسب در تهران هم می‌توان به رستوران قجری و رستوران قناری در مرکز شهر اشاره کرد.

اگر تصمیم دارید در ماه رمضان به تهران بروید، درباره‌ی تفریحات افطار تا سحر، خرید بهترین زولبیا و بامیه و رستوران‌های مناسب افطار بیشتر بخوانید.

بیشتر بخوانید: کدام باغ رستوران‌‌های تهران محبوبند؟

بهترین کافه های تهران

از صبحانه تا عصرانه را می‌توان در کافه‌های تهران گذراند. اما از بین صدها کافه‌ی کوچک و بزرگ تهران، کدام‌ها را باید رفت؟

رستوران برادران

از پیشنهادات برای خوردن صبحانه در تهران، رستوران برادران در خیابان سئول است. در اینجا املت‌ها و نیمروهایشان را با نان تازه آماده می‌کنند و با چای یا آبمیوه برایتان می‌آورند.

رستوران برادران تهران
رستوران برادران

کافه لمیز

لمیز نه فقط در تهران بلکه در خیلی از شهرها شعبه دارد. هم می‌توانید قهوه را بیرون‌بر بخرید و هم در یکی از شعبه‌هایش سفارش‌تان را میل کنید.

لمیز تهران
کافه لمیز

کافه چای بار

از زیباترین کافه‌های تهران که در انجمن خوشنویسان قرار گرفته، از این کافه رستوران می‌توان نام برد. هم در حیاط می‌توانید بنشینید و هم در عمارت و داخل کافه.

کافه چای بار تهران
کافه چای بار

کافه قنادی اوریانت

برای خوردن قهوه و کیک عصرانه، کجا بهتر از کافه‌ای که تقریبا ۸۰ ساله، و در مرکز تهران هنوز پاتوق خیلی‌هاست؟ کافه اوریانت یکی از بهترین قنادی‌های تهران با قهوه‌اش خستگی را از تن‌تان به در می‌کند.

کافه قنادی اوریانت
کافه قنادی اوریانت

خانه پاپریکا

از جدیدترین کافه‌های روباز که در تهران تاسیس شده، خانه پاپریکا در نزدیکی خیابان ایرانشهر است. نکته جالبی که درباره خانه پاپریکا وجود دارد این است در هر ساعتی که به کافه بروید، صبحانه به راه خواهد بود.

خانه پاپریکا تهران
خانه پاپریکا

بیشتر بخوانید: یک استکان چای در کوچک‌ترین کافه دنیا

هتل های تهران

بهترین هتل‌های تهران برای اقامتی چند روزه در پایتخت کدام است؟

هتل های ۵ ستاره تهران

هتل استقلال تهران

هتلی باسابقه در شمال تهران که به‌خاطر نزدیکی به نمایشگاه بین‌المللی، برای اقامت‌های کاری هم مناسب است. اتاق‌های هتل استقلال در دو برج شرقی و غربی قابل رزروند.

هتل استقلال تهران
هتل استقلال

هتل رکسان تهران

از هتل‌های نزدیک به فرودگاه امام خمینی به‌شمار می‌رود. علاوه بر اقامت‌های شبانه، هتل رکسان را برای اقامت‌های ساعتی در تهران هم می‌توان رزرو کرد.

هتل رکسان تهران
هتل رکسان

هتل اسپیناس پالاس تهران

یکی از هتل‌های شمال تهران که اقامتی لوکس را ارائه می‌دهد. با رزرو هتل اسپیناس پالاس، تهران را زیر پایتان می‌بینید.

هتل اسپیناس پالاس تهران
هتل اسپیناس پالاس

هتل آپارتمان تاج محل تهران

اگر در زمان سفر به تهران، خواستید نزدیک برج میلاد باشید، هتل تاج محل با حال و هوای متفاوتش از شما پذیرایی می‌کند.

هتل آپارتمان تاج محل تهران
هتل آپارتمان تاج محل

بیشتر بخوانید: لیست کامل هتل‌های ۵ ستاره تهران

هتل های ۴ ستاره تهران

هتل هویزه تهران

برای اقامت در مرکز شهر و در خیابان طالقانی، هتل هویزه در بین هتل‌های ۴ ستاره تهران، انتخاب مناسبی به‌نظر می‌رسد.

هتل سیمرغ تهران

اگر می‌خواهید اقامت در خیابان ولیعصر را تجربه کنید، از هتل‌های محبوب مسافران به هتل سیمرغ می‌توان اشاره کرد.

هتل سیمرغ تهران
هتل سیمرغ

هتل های ۳ ستاره تهران

هتل امیر تهران

موقعیت مکانی، دسترسی راحت به بسیاری نقاط شهر، خوش‌رویی و نظافت از مزایای هتل امیر در نگاه مهمانانی‌ست که در آن تجربه‌ی اقامت دارند.

هتل امیر تهران
هتل امیر

هتل مارلیک تهران

اگر سفری کاری یا تفریحی به تهران دارید، هتل مارلیک که در مرکز شهر قرار دارد، برای اقامت مناسب است.

بیشتر بخوانید: هتل ارزان قیمت تهران

هتل های ۲ ستاره تهران

هتل اورین تهران

یکی دیگر از مکان‌هایی که بسیاری دوست دارند در آن اقامت کنند، هتل‌های خیابان آزادی‌ست. هتل اروین با قیمت‌های معقول از هتل‌های این خیابان است.

هتل ساسان تهران

در نزدیک خیابان شریعتی، رزرو هتل ساسان را برای اقامت در زمان سفر به تهران انجام دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی چند هتل در تهران با قیمت مناسب

هتل های ۱ ستاره تهران

هتل آراد تهران

این هتل از هتل‌های مرکز شهر محسوب شده. و اکثر مسافران به‌خاطر موقعیت و دسترسی خوب هتل آراد را رزرو می‌کنند.

هتل آپارتمان ونک تهران

برای اقامت‌های طولانی‌تر در سفر به تهران، هتل آپارتمان ‎از هتل مناسب‌تر است. روم سرویس، رستوران و کافه از امکانات هتل آپارتمان ونک هستند.

اقامت ارزان در تهران

برای اقامتی ارزان و اقتصادی‌تر، می‌توانید به سراغ رزرو مسافرخانه‌های تهران یا مهمانسراها بروید. مهمانسرا یا هاستل حراتیج تهران، مهمانسرا روبرو و مهمانسرا کرگدن، نسبت به دیگر هتل‌ها، قیمت کمتری دارند.

هاستل حراتیج تهران
هاستل حراتیج

بیشتر بخوانید: بهترین پانسیون‌های تهران

مشاهده جزئیات و رزرو هتل در شهر تهران با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ

کدام هتل‌های ۴ ستاره تهران برای اقامت مناسب‌ترند؟

دسته:سفرنامه

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد